Karate Kid- ja Rocky-ohjaaja nukkui pois

Kaikkiaan kolme Karate Kid -elokuvaa ohjannut ja myös kahden Rocky-leffan puikoissa toiminut John G. Avildsen on kuollut. Ohjaaja kuoli eilen Los Angelesissa 81-vuotiaana. Hän sairasti syöpää.

Avlidsenin muistoa on kunnioittanut jo mm. Sylvester Stallone, jonka uralla tämän ohjaama Rocky toimi merkittävänä lähtölaukauksena kohti tähteyttä.

- Suuri ohjaaja John G. Avildsen, joka voitti Oscarin Rockyn ohjaamisesta! Lepää rauhassa. Olen varma, että tulet kohta ohjaamaan hittejä taivaassa. Kiitos, kuuluu Stallonen virallisella Instagram-sivullaan julkaisema viesti. Stallone julkaisi myös pidemmän tiedotteen, jossa hän kertoi olevansa Avildsenille kutakuinkin ihan kaiken velkaa siitä, mitä Rockyn ansiosta tapahtui.

Avildsen oli elokuva-alan moniottelijoita: ohjaamisen lisäksi hän kuvasi, leikkasi ja tuotti useita elokuvia. Hänellä oli korkeasta iästään huolimatta yhä projekteja vireillä. Avildsen esimerkiksi suunnitteli ensi vuodeksi tie-elokuvaa Nate & Al, jonka pääosiin oli pyydetty Martin Landauta (Ed Wood), Richard Dreyfussia (Tappajahai) ja Josh Peckiä.

Karate Kidin traileri:

Rockyn traileri:

Lähteet: Variety, Deadline, Instagram

Kuva: UA/Rocky

R. Isoviita 17.06.2017 klo 15:58

Han Solo -leffan ohjaajien irtisanominen poiki ison ongelman

Ohjaajien kilta ei suhtaudu erottamisiin kevyesti.

Käytettiinkö hittikomediaan Nuija ja tosinuija kaks rikollisten rahaa?

Hollywood-komedian epäillään liittyvän rahanpesuvyyhtiin.

Karate Kid- ja Rocky-ohjaaja nukkui pois

Sylvester Stallone kunnioitti ohjaaja John G. Avildsenin muistoa.

Los Angeles kunnioittaa edesmennyttä Batman-tähteä erityisellä tavalla

Adam West tähditti 1960-luvun Batman-sarjaa.