Karate Kid- ja Rocky-ohjaaja nukkui pois

Kaikkiaan kolme Karate Kid -elokuvaa ohjannut ja myös kahden Rocky-leffan puikoissa toiminut John G. Avildsen on kuollut. Ohjaaja kuoli eilen Los Angelesissa 81-vuotiaana. Hän sairasti syöpää.

Avlidsenin muistoa on kunnioittanut jo mm. Sylvester Stallone, jonka uralla tämän ohjaama Rocky toimi merkittävänä lähtölaukauksena kohti tähteyttä.

- Suuri ohjaaja John G. Avildsen, joka voitti Oscarin Rockyn ohjaamisesta! Lepää rauhassa. Olen varma, että tulet kohta ohjaamaan hittejä taivaassa. Kiitos, kuuluu Stallonen virallisella Instagram-sivullaan julkaisema viesti. Stallone julkaisi myös pidemmän tiedotteen, jossa hän kertoi olevansa Avildsenille kutakuinkin ihan kaiken velkaa siitä, mitä Rockyn ansiosta tapahtui.

Avildsen oli elokuva-alan moniottelijoita: ohjaamisen lisäksi hän kuvasi, leikkasi ja tuotti useita elokuvia. Hänellä oli korkeasta iästään huolimatta yhä projekteja vireillä. Avildsen esimerkiksi suunnitteli ensi vuodeksi tie-elokuvaa Nate & Al, jonka pääosiin oli pyydetty Martin Landauta (Ed Wood), Richard Dreyfussia (Tappajahai) ja Josh Peckiä.

Karate Kidin traileri:

Rockyn traileri:

Lähteet: Variety, Deadline, Instagram

Kuva: UA/Rocky

R. Isoviita 17.06.2017 klo 15:58

Lisätietoa ohjaaja Danny Boylen James Bond -kytköksestä

Virallisesti uuden Bond-rainan ohjaajaa ei ole vielä lyöty lukkoon.

Pennywise-klovni palaa

Stephen Kingin teokseen pohjaavan elokuvan jatko-osa etenee.

Black Panther väisti trollit – melkein kokonaan

Marvel-leffan näytöksissä ei ole ihan niin hurja meininki kuin jotkut väittävät.

Huippunäyttelijä Daniel Day-Lewis hankki uutuuselokuvaansa varten uuden taidon

Metodinäyttelijä tarttui saksiin ja neulaan.