Karate Kid- ja Rocky-ohjaaja nukkui pois

Kaikkiaan kolme Karate Kid -elokuvaa ohjannut ja myös kahden Rocky-leffan puikoissa toiminut John G. Avildsen on kuollut. Ohjaaja kuoli eilen Los Angelesissa 81-vuotiaana. Hän sairasti syöpää.

Avlidsenin muistoa on kunnioittanut jo mm. Sylvester Stallone, jonka uralla tämän ohjaama Rocky toimi merkittävänä lähtölaukauksena kohti tähteyttä.

- Suuri ohjaaja John G. Avildsen, joka voitti Oscarin Rockyn ohjaamisesta! Lepää rauhassa. Olen varma, että tulet kohta ohjaamaan hittejä taivaassa. Kiitos, kuuluu Stallonen virallisella Instagram-sivullaan julkaisema viesti. Stallone julkaisi myös pidemmän tiedotteen, jossa hän kertoi olevansa Avildsenille kutakuinkin ihan kaiken velkaa siitä, mitä Rockyn ansiosta tapahtui.

Avildsen oli elokuva-alan moniottelijoita: ohjaamisen lisäksi hän kuvasi, leikkasi ja tuotti useita elokuvia. Hänellä oli korkeasta iästään huolimatta yhä projekteja vireillä. Avildsen esimerkiksi suunnitteli ensi vuodeksi tie-elokuvaa Nate & Al, jonka pääosiin oli pyydetty Martin Landauta (Ed Wood), Richard Dreyfussia (Tappajahai) ja Josh Peckiä.

Karate Kidin traileri:

Rockyn traileri:

Lähteet: Variety, Deadline, Instagram

Kuva: UA/Rocky

R. Isoviita 17.06.2017 klo 15:58

Netflix haikailee elokuvateattereita

Suoratoistopalvelu haluaa paremman jalansijan.

Chris Hemsworthin stuntmies paljastaa, mikä hänen työssään ei ole herkkua

Australialaistähden sijaisnäyttelijällä on oltava tiukka kuri.

Robert Downey Jr. härnäsi leffafaneja Hawkeyen tilanteesta

Avengers-hahmon puuttuminen on herättänyt hämmennystä.

Disney-pomo saattaa lähteä Yhdysvaltain presidenttikisaan

Donald Trump ei ole ainut liikemies, jota virka kiinnostaa.

Huhu: yksi legendaarinen Star Wars -hahmo tekee jälleen paluun

Faneille pientä aihetta iloon.