Etusivu Foorumit Ylläpito ja tekniikka Kuinka uusi Leffatykki.com pelittää?

Luet parhaimillaan 105 vastausketjuja
  • Julkaisija
    Artikkelit
    • #149919
      Avainmestari

Leffatykki.com on nyt vihdoin uusittu. Jotain varmasti menetettiin, mutta samalla sivusto on taas ”ylläpidettävä” ja voidaan kehittää pärjäämään seuraavat 10 vuotta.

Tähän ketjuun voi laittaa mitä tahansa uudistuksen ympäriltä, korjataan ja kehitetään ideoiden perusteella.

• #149923
      Avainmestari

Tähän voi laittaa rohkeasti vastauksia!

• #149936

• #149942
      Osallistuja

En löydä enää vanhoja kommenttejani, pisteytyksiä top-listoja ja katselulistaani? Eivät kai ne ole kadonneet bittiavaruuteen sivuston uudistuksen myötä?

• #149948
      Osallistuja

Pitäisköhän laittaa vielä erikseen jonnekin näkyville, että jos vanhat tunnukset ei toimi vanhalla salasanalla, niin sisään pääsee kirjautumaan ”unohditko salasanasi?” kautta nollaamalla sen salasanan ja laittamalla uuden. Vähän tuntuu, ettei kovinkaan moni enää tässä vaiheessa muista tuota mistä sanottiin siinä uudistuksia koskevassa ketjussa heti alussa.

• #149950
        Osallistuja

Ei huono idea… Mietinpä myös, monikohan on mahtanut vaihtaa sähköpostiaan, eikä pysty siksi saamaan salasanaa vanhalla tunnuksella?

• #149951
      JuicyFruity
      Osallistuja

Minä toimin ohjeitten mukaan ja kyllä toimii

• #149952
      harr1v
      Osallistuja

Joo, eipä näy omaa tykkiä, ikään kuin saldo olisi tyhjä. Mutta mitähän elokuvien lisäämiselle pitäisi tehdä? Onko oikeasti niin iso ruuhka, ettei maaliskuun alussa tehty lisäys vieläkään joudu? Useampia lisäyksiä laitettu senkin jälkeen, mutta ei enää ole oikeastaan viittinytkään. Jos ei ole, niin vain imdb:hen.

• #150093
        Avainmestari

En osaa oikein sanoa miksi ylläpidolla on tökkinyt tuo leffojen lisääminen. Nyt uuden alustan myötä pyritään aina hoitamaan ne 1-2 arkipäivän sisällä. Muutamia lisäyksiä onkin jo tullut joka hienoa!

• #149953
      Osallistuja

Uuteen tykkiin on totuttelemista, mutta modernimmalta vaikuttaa, mikä on oikein positiivista! Katsotaan miten tykittäminen lähtee tällä pelittämään.

• #149955
      Osallistuja

…josta jo nyt lyhyttä komppausta jo mainittuihin asioihin – mitenkäs, tuleeko uudistetulla Tykillä olemaan entisen käyttäjä-osiota, josta näki omat/toisten kommentit ja pisteytykset?

• #149956
      Osallistuja

Pikainen vilkaisu paljasti, että elokuvien nimien perässä oleva vuosiluku on kadonnut, on mielestäni aika oleellinen tieto. Puuttuuko sivustolta elokuvia paljonkin? Esimerkiksi viimeksi lisäämäni leffa The Mother oli vanhassa, mutta tässä uudessa ei löydy.

• #149957

Muutamia mietteitä.

Uusi etusivu on nykyaikainen, eli toisin sanoen se on suunniteltu älylaitteille eikä pöytäkoneille. Jos sattuu omistamaan älypuhelimen, niin se voi olla hyväkin juttu. Itse olen vankkumaton pöytäkoneiden käyttäjä, ja siksi etusivu synnyttää lähinnä vaikutelman huonosta tilankäytöstä. Etusivulla on yksinkertaisesti ihan liikaa tavaraa ja se on pitkä kuin nälkävuosi. Leffatykin uutiset tuskin ovat pääasia useimmille sivustoa seuraaville, ja ainakin minulle nimen omaan arvostelut ja keskustelupalsta ovat olleet se aidosti kiinnostava osuus. Etusivun syötteessä näkyy tällä hetkellä 30 laatikkoa? Mielestäni 20 riittäisi hyvin. Isommassa määrässä voisi olla järkeä, jos Leffatykki olisi niin aktiivinen, että tänne tulee päivittäin suuri määrä uutta sisältöä, mutta kyllähän me kaikki se tiedetään, että ei tule. Nyt etusivun näyteikkunassa on yli kuukauden vanhaa tavaraa, mikä ei minun mielestäni ole tarkoituksenmukaista.

Foorumia voisi nostaa etusivulla paremmin esiin vaikkapa niin, että Tuoreimmat keskustelut -otsakkeen alla näkyisi kahden keskustelun sijaan viisi keskustelua. Tuoreimpien elokuva- ja sarja-arvioiden määrää voi mielestäni laskea viiteen, koska etusivulla on joka tapauksessa paljo

Itse toteuttaisin oikean sivupalkin niin, että siinä näkyisi otsakkeiden ”Tuoreimmat keskustelut”, ”Tuoreimmat elokuva-arviot”, ”Tuoreimmat sarja-arviot” ja ”Uutiset” alla kerrallaan 5 uusinta keskustelua, elokuva-arviota, sarja-arviota ja uutista. Lisäksi nostaisin vielä joukon jatkoksi 5 uusinta elokuviin tai sarjoihin kirjoitettua kommenttia. Otsikkona voisi olla vaikka ”Tuoreimmat kommentit”, ja sen alla näkyisivät sekä sarjoihin että elokuviin kirjoitetut lyhyet kommentit. Kaikki, mikä nostaa esiin uutta sisältöä ja kannustaa sivuston käyttäjiä aktiivisuuteen, on hyvästä.

Jonkinlaisen some-integraation voi kehittää, jos haluaa. Itse en ole sosiaalista mediaa koskaan käyttänyt, enkä aio käyttää, mutta jos tänne halutaan houkutella uusia käyttäjiä, sosiaalinen media kannattaisi valjastaa siihen.

Episodin klikkiotsikoiden nostaminen koko sivuston näkyvimmäksi sisällöksi (heti navigaatiobannerin jälkeen) herättää minussa voimakasta myötähäpeää ja vitutusta.

[movie]-tägit eivät toimi (ainakaan elokuva-arvosteluissa), mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että kymmenissä ellei sadoissa arvioissa on näkyvillä rikkinäistä koodia. Tämän korjaaminen lienee tärkeysjärjestyksessä melko korkealla.

• #150094
        Avainmestari

Tässä on hyviä ajatuksia, kiitos! Episodi tulee näkymään vähemmän kun saadan leffatykin omat sisällöt tuohon yläpalkkiin, kestää vaan hetken että kerää dataa.

Nyt löytyy sivupalkista tuoreimmat pisteytykset, josta voi nopeasti tarkistaa kuka antanut mitäkin viimeksi.

Hyviä huomio tuo movie, tarkistetaan asiaa pikimmiten.

• #149959
      apc 53
      Osallistuja

En yleensä tykkää haukkua asioita, mutta nyt täytyy kyllä sanoa, että menty aivan täysin metsään tämän uudistuksen kanssa. Sivusto näyttää pöytäkoneella suorastaan hirveältä, puolet sivusta on tyhjää ja joutuu rullailla tolkuttomia määriä alaspäin halutessaan selata sivua. Ilmeisesti myös kaikki pisteytykset kadonneet, mikä itselle oli se juttu tässä sivustossa. Onneksi olen jo siirtynyt myös letterboxdiin, mutta tykkäsin kyllä tätä myös sivussa käyttää, kun oli suomalaisia arvosteluita ja kommentteja. Nyt taitaa kyllä sivuston käyttö loppua 15 vuoden jälkeen kokonaan. En näe, että tämä sellaisen täyskäännöksen enää tekisi, että tästä sivusta minun mielestä käytettävä tulisi, jos tämä oli ylläpidon näkemys nettisivun ”modernisioinnista”.

Kiitos kuitenkin menneistä vuosista.

• #149960
      TeeP
      Osallistuja

Tässä käyttäjä Pelimieheltä se tärkein kysymys, johon toivon pikaista vastausta.

Eli ovatko kaikki tuhannet omat pisteytykset kadonneet bittiavaruuteen iäksi?

• #149962
      Villetys
      Osallistuja

Kaiken järjen mukaan ne tulevat takaisin jossain vaiheessa, joka olisi aika toivottavaa ja pääsisi taas kommentoimaan ja pisteyttämään katsottuja elokuvia. Nyt sivusto on vielä aika vaiheessa ja epäselvä käyttää, kun tietokantaa puuttuu reilusti.

• #149963
      Osallistuja

Jatkellaanpa tällä kakkosprofiililla pisteytyksiä kommentteja siitä mihin edellisellä Dickey jäin. Ei pysty edes pisteyttämään elokuvia täällä.

• #149967

Testing testing

Jee, tää ainakin toimi. Kyllä vähän yllätti kun olin leffatykkiin menossa ja sivusto heitti tänne.

• #150005
      yaffa2
      Osallistuja

Siis kaikki salasanat on resetoitu? Miksi?! En minä enään pääse siihen sähköpostiin mille olin alkuperäisen käyttäjän tehnyt joskus yli 10V sitten. Aikoihin en ole sitä enää käyttänyt ja kaikki tunnarit unohdettu jo kauan aikaa sitten. Eli ilmeisesti about 1000 pisteytystä meni nyt sitten siinä?

• #150022
      Jautsi
      Osallistuja

Päästivät minut tänne sisään ja täällä nyt olen. Vanha kun olen, niin ajattelen sillä tavalla, että vanhat on vanhoja, uutta päin elävän mieli.

• #150051
      Sgt.Rane
      Osallistuja

Sama asia mielessä kuin Pelimiehellä, että kaipaan omia TOP-listoja ja pisteytyksiäni, jotka ovat olleet Leffatykin suola.

• #150065
      Osallistuja

Pistin nyt leffaan Constantine kommentin. Se näkyy sen leffan omalla sivulla, mutta en näe mitään omia tai kavereiden tapahtumia. Kai ne tulossa on kumminkin?

• #150068
      Nosfecoff

(testipostaus)

• #150069
      Osallistuja

Kyttäsin tätä ikivanhaa leffatykki-profiiliani pisteyttääkseni kauan sitten katsomiani leffoja letterboxd-sivustolla frendeille Suomen ulkopuolella. En tietenkään voi muistaa kaikki leffoja, mitkä olen katsonut 10 vuotta sitten, mutta tämän leffatykki-profiilin ansiosta pystyin silti pisteyttämään kyseiset leffat letterboxissa. Tulevatko listat pisteytyksistämme vielä jossain kohtaa takaisin, jotta voin jatkaa sitä? Mulla oli vielä useita kymmeniä leffoja jäljellä siinä projektissa, koska en halunnut spämmmiä niitä kaikkia letterboxiin kerralla

• #150070
      Osallistuja

Olen niin tuohtunut tähän uudistukseen, että en tiedä mitä sanoisin. Tämä on kuin Episodi-lehden mainossivu, joka on toteutettu huonommin kuin seiska-lehti. Mihin hävisi leffatykki? Pitänee katsoa vielä tovi, ennen kuin alan luettelemaan epäkohtia.

• #150076
      Osallistuja

Näin ensi tuntumalta olen Vilperin kanssa samaa mieltä. Ei erota oletko Episodi-lehden sivuilla vai Leffatykissä. Leffatykin perusidea on hukkunut muun epäoleellisen paskan sekaan. Täytyy hetki seurata miten tämä tästä kehittyy, mutta nyt on vahvasti sellainen olo että tämä oli tässä.

• #150077
      yaffa2
      Osallistuja

En voi edes etsiä omaa vanhaa käyttäjäprofiiliani mistä voisin katsoa omat vanhat pisteytykset nyt kun näköjään menetin pääsyn sille vanhalle käyttäjälle. Ja miten tuo nykyinen pisteytyskin on kustu noin mallikkaasti kun ei voi jättää pisteitä ilman kommenttia ja sen lisäksi se pisteytysosio on vielä tuonne ihan sivun alas laitettu. Sulkekaa jo koko roska.

• #150078
      Osallistuja

Ylempiin kommenttina, että joskus kauan sitten Leffatykkiä mainostettiin sivustona, jossa ”taviskin voi olla leffakriitikko” tai jotain sinne päin. Aikoja, tapoja.

Yläpalkissa tai sivun alareunan tummansinisessä laatikossa ei ole muuten ollenkaan linkkiä keskustelupalstalle.

• #150079
      Osallistuja

Olisiko mahdollista/kuinka iso projekti palata takaisin vanhaan?

Itselle riitti kunhan uusia leffoja pystyi lisäämään, pisteytys ja kommentointi onnistui ja keskustelu oli mahdollista niin mikäs siinä.

• #150080
      Osallistuja

Mäkin ajattelen, että se vanha oli parempi. Ei siinä ainakaan käyttäjän näkökulmasta ollut mitään isoja bugeja. Etusivua olisi voinut vähän kohtentaa ja päivittää ajan tasalle, siinä se. Mutta se vanha ei tainnut toimia lainkaan mobiililaitteilla, ja yhteensopivuus niiden kanssa taitaa olla tämän uuden ulkoasun tärkein tavoite.

Olisiko tämän värimaailmaa mahdollista päivittää lähemmäs Leffatykin totuttua ulkoasua? Se toisi jatkuvuutta ja erottaisi sivuston Episodista, jota tämä nykyinen kuosi tosiaan muistuttaa kiusallisen paljon.

• #150081
      Osallistuja

Pitää tähän vielä lisätä että kun tämä uusi ulkoasu on saanut tähän mennessä lähinnä negatiivisen vastaanoton niin mietin onko tämä sen arvoista että tällä saadaan houkuteltua enemmän uusia kävijöitä kuin menetetään vanhoja. Mielestäni leffatykki on muutenkin jo kauan ollut oma mukava sisäpiirinsä, joka toimi elokuvista kiinnostuneiden kohtauspaikkana.

Hyvä että kokeillaan uutta ja sivustoa on mahdollista päivittää, mutta itse kuitenkin tällä hetkellä kannatan paluuta vanhaan ulkoasuun.

• #150096
        Avainmestari

Kaikille jotka toivovat vanhaan paluuta, ymmärrän toki toiveen ja jos se olisi itsestäni kiinni, voitaisiin sillä jatkaa hamaan tappiin saakka.

Tosiasia on kuitenkin se, että sivusto oli ns. nollista koodattu ja tuki sivuston käyttämille teknologioille on päättynyt jo jonkin aikaa sitten. Käytännössä vaihtoehdot olivat nyt a) lopettaa sivusto, b) rakentaa se jonkin ylläpidettävän alustan päälle. Käytännössä olisimme joutuneet sulkemaan sivuston kesän jälkeen mikäli uudistusta ei olisi tehty.

Päädyttiin vaihtoehtoon b) ja ymmärrämme hyvin että Leffatykkiä ei ole ellei käyttäjät ole kiinnostuneita tätä käyttämään. Pyrimme siis mahdollisimman hyvin rakentamaan tämän päälle ne ominaisuudet joille oikeasti on kysyntää ja tarvetta. Uudistusta ei siis tehty lukijamäärien kasvattamiseksi, vaan koska vaihtoehto olisi ollut lopettaminen.

Toivon siis hieman malttia ja myös apua ideoiden osalta tämän muokkaamiseksi sellaiseksi, että se täyttää toiveet.

• #150082
      Osallistuja

Pakko kanssa sanoa, että muutamista lupaavista uudistuksista (esim. sarjojen top-lista) huolimatta vanha sivusto oli melkein joka suhteessa mielekkäämpi käyttää pöytäkonekäyttäjän näkökulmasta. Jos voisi siirtyä takaisin vain siihen ja parannella vaan niitä yksittäisiä toimintoja ja yksityiskohtia tällaisen radikaalin totaaliremontin sijaan.

• #150084
      Osallistuja

Tässä toinen pöytäkoneen käyttäjä, olen Brutuksen kanssa samaa mieltä.

• #150089
      Katmand0r
      Osallistuja

Mielestäni Leffatykin ensimmäinen näkymä (popmedia-palkista Nyt pinnalla -osioon) on toimiva. Sen sijaan alaspäin scrollatessa uusi ulkoasu on tietokoneella selailtuna todella raskas ja hapeton. Uutisartikkelit vievät suhteettoman ison osan tilasta, ja keskustelu- ja arvosteluosiot hukkuvat visuaalisesti kontrastin puutteeseen. Taustaharmaata saisi tummentaa aiemman Tykin hengessä. Scrollattavaa on aivan liikaa ennen kuin saavuttaa sivun alaosan.

Yleisemmällä tasolla uusi versio ei tunnu tavoittavan sitä, mikä teki Tykistä niin kiehtovan alustan. On kiva lukea, mitä ihmiset sanovat jostain elokuvasta, mutta kenties vielä kiinnostavampaa oli lukea, mitä joku tietty henkilö sanoi eri elokuvista. Mahdollisuus tutustua elokuvien lisäksi elokuvafaneihin oli oleellinen osa vanhaa Tykkiä. Sikäli kuin olen ymmärtänyt, tätä puolta kommentteineen ei ole vielä täysin implementoitu, mutta toivon ehdottomasti, että tähän kiinnitetään jatkossa paljon huomiota.

Menisin jopa niin pitkälle, että se feedi, joka aiemmin löytyi ”omalta sivulta” (kaverien kommentit, pisteytykset jne) saisi jatkossa näkyä suoraan etusivulla siinä, missä Tykin uutisartikkelit ovat tällä hetkellä.

On selvää, että muutokset ovat välttämättömiä, jotta kasvua voi tapahtua. YouTuben ja Facebookin ulkoasupäivitykset ovat lähihistoriansaatossa haukuttu järjestään lyttyyn, mutta niin vain niihinkin on totuttu. En yritä argumentoida Leffatykin uuden ulkoasun puolesta, vaan huomauttaa, että vanhalla systeemilläkin Tykki oli kovin kuoleva sivusto. Uudella versiolla on potentiaalia, etenkin nyt kun on selkeästi olemassa keskusteluyhteys sivuston ylläpidon ja yhteisön välillä.

• #150101
      Osallistuja

Tällaisen perusongelman huomasin, että kerran annettua pisteytystä ei voi ainakaan toistaiseksi muuttaa eikä kirjoittaa kommenttia. Tämä varmaan korjattaneen vielä lähitulevaisuudessa.

• #150103
      Osallistuja

Noniin! Yritin vanhana käyttäjänä tilata salasanan vaihtolinkin sähköpostiini useampana päivänä, mutta tämä ei jostain syystä toiminut. Tänään yllättäen homma kuitenkin pelitti, ja sain vihdoin kirjauduttua uuteen Leffatykkiin. Kylläpä näyttää melko vaalealta…vielä ei muita mielipiteitä. Katsotaan josko illalla ehtisi perehtymään alustaan syvemmin.

• #150174
      Osallistuja

Toimiiko pisteytys niin kuin pitää? Avatar: The Way of Waterilla oli eilen 29 pisteytystä. Kokeilin miten pisteyttäminen uudessa Leffatykissä toimii ja pisteytys ilmestyikin etusivulle, mutta lukumäärä näyttää edelleen 29.

• #150183
        Avainmestari

Nopea vastaus tähän, eli toimii kyllä. Mutta tuo luku päivitetään vain kerran joka yö, joten kestää aina hetken että tilanne päivittyy.

• #150314
        Osallistuja

Joo jotain häikkää pisteytyksissä vielä on kun näyttää vielä näin vähän yli viikonkin jälkeen 29. Ja oikean määrä 30 tietää siitä kun laskee kaikki kommentit yhteen.

• #150222
        Osallistuja

Pisteytin elokuvan 7.6.2023 ja vieläkin näyttää, että ei pisteytyksiä…ei kauhean hyvin päivity

• #150223
      Osallistuja

Tämä uusi versio näyttää oikeastaan ihan hyvältä. Jos vaan saadaan kunnon proffilisivut ja sinne listat vanhoista pisteytyksistä vielä näkyviin niin olen oikein tyytyväinen uudistukseen. Mutta jos pisteytyshistoria ei palaa se on katastrofi

• #150234
      Osallistuja

Miten oman tunnuksen saa poistettua täältä leffatykistä? En löytänyt mistä saisi… Olen nyt nähnyt tämän uudistuksen tarpeeksi hyvin ja en voisi enempää olla pettynyt…piti pilata ainoa suomalainen elokuva pisteytys/arvostelu sivusto ja tehdä siitä joku helvetin iltalehti uusimmilla paskoilla uutisilla, jotka eivät päivity ajallaan…onnea jatkoon, sitä todella tarvitsette!

• #150237
        Avainmestari

Poistetaan tietysti tunnus jos niin halutaan, mutta toivoisin ettei vielä tuomita. Uskon että saadaan kaikki keskeiset ominaisuudet tänne takaisin.

Mutta jos olet varma, niin laita sähköpostilla poistopyyntö osoitteeseen yllapito (AT) leffatykki.com siitä osoitteesta jolla olet tilin rekisteröinyt.

• #150315
      Osallistuja

Mä olen nyt miettinyt muutaman päivän tätä etusivua ja harmittaa, kun uutiset ovat niin korostuneesti esillä. Leffatykin varsinainen houkutus on kuitenkin aina ollut siinä, että taviskin voi olla leffakriitikko, ja muistaakseni sivustoa jopa mainostettiin aikanaan tuonsisältöisellä mainoslauseella.

Voisiko etusivua rukata vaikka niin, että siinä näkyisivät isoina nostoina ensin 10 uusinta arvostelua (elokuvat ja sarjat) ja niiden perästä 10 uusinta uutista. Sivupalkissa siten 5 uusinta keskustelua, 5 uusinta kommenttia, 5 sarja-arviota, 5 elokuva-arviota, 5 uutista ja Episodi-laatikko? Tämä antaisi käyttäjien tekemälle sisällölle paremman näkyvyyden, ja se käyttäjien tekemä sisältö on kuitenkin Leffatykin mielestäni olennaisin sisältö.

Ovatkos vanhat kommentit muuten tulossa jollain aikataululla näkyville? Tyhjät kommentit (pelkät pisteytykset) on mielestäni turha listata tuolla tavalla erikseen. Toki niistä voidaan jonkinlainen luettelo ehkä tehdä, mutta kommenteissa niiden paikka ei ole vaan mieluummin jonkinlaisena tiiviinä taulukkona, jonka saisi auki vaikkapa klikkaamalla elokuvan saamien pisteytyksen keskiarvoa.

• #150327
      Osallistuja

Niin, Leffatykki on ollut tosiaan se paikka, missä on voinut suositella elokuvia (ja myöhemmin sarjoja) muille. Olisi tärkeää, että tämä puoli olisi paremmin esillä.

• #150328
      Titan90
      Osallistuja

Haasteita tuottaa se, että Hopkinsin vuoden 2020 elokuvaa The Father en löytänyt englanninkielisellä, enkä toisaalta suomenkieliselläkään haulla täältä Leffatykin hausta. Oikea sivu löytyi kuitenkin, kun kirjoitin ihan vain Googlen hakukenttään haulla ”the father elokuva”. Eli kyseinen elokuva löytyi kyllä tietokannasta, mutta jostain syystä sitä ei suoraan haulla saanut näkymään.

• #150330
      Osallistuja

Etin leffaa Copshop, se löyty mutta vaikka leffa on vuodelta 2021 niin sen mukaan kommenttini on päivätty 9.5.2015 mikä ei siis voi pitää paikkaansa.

• #150331
      Osallistuja

Näköjään kellonaikakin on foorumilla tunnin jäljessä.

• #150334
      KaiZeri
      Osallistuja

Eipä ole kehumista. Ulkoasu surkea ja kaikista tärkein minkä takia sivua käyttänyt vuosia on omat pisteytykset. Taisin jostain ohimennen lukea että ne palaa takasin? Toivottavasti palaa tai valitettavasti vuosia käyttämäni hyvän sivuston käyttö loppuu. Juuri nytkin kirjauduin sivustolle sen takia koska olis tarvinnu nähdä omat top-leffat mutta eipä näkyny. Toivotaan ja odotellaan että tykki saadaan vielä toimimaan kaikille edes suunnilleen miellyttäväksi. Viimeiseksi ja tärkeimmäksi korostaisin mitä kommentteja tuossa lukenut on juuri nuo omat pisteytykset, mitä käyttäjät kaipaa.

• #150338
      sulo
      Osallistuja

Ehkä ihan hyvä että vanhat foorumikirjoitukset katosivat. Ainakin ne omat jutut. Vanha profiilikuva ei taida olla itsellä enää tallessa.

• #150343
      Uusiskaks
      Osallistuja

En pääse vanhaan profiiliini, koska profiilissa olevaa sähköpostiosoitetta ei ole enää olemassa. Miten pääsisin katsomaan mitä olen vanhalla profiilillani pisteyttänyt?

• #150413
        Osallistuja

Hätäapuna vanhojen pisteytysten tarkasteluun voi käyttää verkkosivujen arkistoa osoitteessa archive (piste) org
        Esim. vuoden 2021 pistetyksiä näkyy sieltä osoitteesta web (piste) archive (piste) org/web/20210304070402/ Jos haet tuolta etusivulta esim. Jurpon Uncut Gems -arvostelun, klikkaat Jurpon nimeä ja vaihdat arkistosivun osoiterivillä näkyvään profiilinimen kohtaan oman vanhan profiilinimesi Jurpon tilalle, sinun pitäisi päästä näkemään ainakin joitain vanhoja pisteytyksiäsi.
        Tuolta arkistosivulta pääsee myös näkemään vanhan profiilin Tiedot-sivun, josta voi halutessaan kopioida sinne liittämänsä anekdootit tms. uudistetun Leffatykin profiiliinsa. Tässä uudistetussa tykissähän omaa profiilia pääsee muokkaamaan tietokonesivustolla yläoikealta ”Tervehdys, (oma käyttäjänimesi)” -kohdan alta paljastuvasta riippuvalikosta.

• #150350
      SMK
      Osallistuja

Voisiko ylläpidolta saada jonkunlaisen aika-arvion, että milloin omat pisteytykset, myöhemmin katsottavien lista ja suosikkilistat ovat tulossa takaisin vai onko niitä nyt tulossa ylipäätään? Nuo kun ovat ne olennaisimmat toiminnallisuudet (ainakin omasta mielestäni) niin luulisi olevan tässä vaiheessa jo saatavilla..

Olisi ollut myös kiva saada vähän näkyvämpää/aktiivisempaa viestintää tästä muutoksesta niin olisi voinut vähän varautua etukäteen.

• #150351
      eldron85

Halojaa ja ehtoota ylläpito

Wanha profiili barros oli linkitetty puoskari85@hotmail.com sähköpostiin. Ei taida toimia enää täällä uudella palvelimella, mutta saako sen kuitenkin jossain kohti palautettua. Tänään sain tämän profiilin luotua mutkien kautta ja kun löysin keskustelu palstan jossa kysyä teiltä kyseistä asiaa. Nykyinen gmail rupesi kuitenkin toimimaan, johon toivon myös vastausta tulevan asiaan.

• #150352
      Osallistuja

Juhannuksena oli vihdoin hieman aikaa tutkailla uutta Leffatykkiä vähän tarkemmin. Täytyy sanoa, että ei nyt ihan vakuuttanut. Kaikki oli hieman sekavaa ja vaivalloista, esimerkiksi profiilikuvan lisäämiseksi oli tehtävä profiili toiselle sivustolle. Vanha Leffatykki oli vanhanaikaisuudestaan huolimatta helppokäyttöinen, ja esimerkiksi käyttäjäprofiilien sisällöt olivat selkeitä. Vaikka näin isoissa muutoksissa on ymmärrettävästi alkukankeutta, ihmettelen että miksi siirto tehtiin näin keskeneräisessä vaiheessa? Nyt vaarana on, että vanhat käyttäjät hylkäävät Leffatykin kokonaan, eikä uusiakaan käyttäjiä saada houkuteltua näin vaiheessa olevalle sivustolle. Toivon kuitenkin, että homma saadaan toimimaan. Hyviä huomioita ja kehitysehdotuksia on tullut muilta käyttäjiltä jo vino pino ja tässä alla omia kokemuksiani ja ideoitani sivuston parantamiseen.

– Etusivu uutisineen on oletuksena ihan liian pitkä. Pitää rullailla kauan, jos haluaa ihan sivun alalaitaan. Muutenkaan tuollainen korostunut uutisointiosio ei ole mieleeni. Leffatykin vahvuus on aiemmin ollut aivan jossain muualla.
      – Siellä alalaidan laatikossa on otsikko ”Suositut aiheet”, jonka alla ei ole mitään. Mikä tämä on?
      – Yläpalkissa kohdat ”Elokuvat” ja ”Tv-sarjat” eivät ole kovin käytännöllisiä ja loogisia. Kun klikkaa vaikka kohtaa ”Elokuvat”, saadaan taas pistä lista etusivun uutisten tyyliin, ja tätä listaa voi jatkaa painamalla ”Vanhemmat artikkelit” (ei kuulosta kovin järkevältä). Lisäksi millä perusteella elokuvat tuohon tulevat? Lisäämisjärjestys vai mikä? Lisäksi kun painat kohtaa ”Elokuvat” uudestaan, pysyy listalla ensimmäisenä elokuva Joker: Folie à Deux, mutta muut vaihtuvat randomisti. Kohdassa ”TV-sarjat” sivusto ei toimi samalla tavalla.
      – Kohdassa ”Sarja-arviot”, ei arvioidun sarjan nimeä lue kohdassa ”arviossa”, kuten elokuva-arvioissa lukee. Eli et tiedä mitä sarjaa arvio koskee, jos et klikkaa arviota auki.
      – Elokuvan ja sarjan tuotantokausien nimien perään pitäisi ehdottomasti saada valmistumisvuosi.
      – Miksi joka ikisessä paikassa on sivupalkki, joka sisältää ”Tuoreimmat pisteytykset”, ”Tuoreimmat keskustelut” jne.? Tekee sivusta todella sekavan ja näyttää rumalta. Esimerkiksi menet keskustelualueella jonkun profiiliin ja sivupalkissa lukee ”Tuoreimmat pisteytykset”. Äkkiä voisi luulla, että kyseessä on kyseisen käyttäjän uusimmat pisteytykset, mutta näin ei ole.
      – Kai tämä liittyy tällä hetkellä vallitsevaan pisteytyksien puuttumiseen, että käyttäjien profiilit ovat näin levällään? Kun painat keskustelualueella käyttäjän profiilia ja vaikka arvostelun yhteydessä käyttäjän profiilia, avautuva näkymä on täysin erilainen. Vanhassa Leffatykissä kaikki käyttäjän tekemiset olivat kätevästi yhdessä paikassa. Samoin puuttuu profiilitekstit, jotka toivat persoonaa käyttäjille, kertoivat omasta pisteytystavasta jne. Toivottavasti tähän tulee muutos.
      – Vanhat pisteytykset ja kommentit takaisin mahdollisimman nopeasti.
      – Foorumin osaston otsikossa ”Sajat yleisesti” kirjoitusvirhe.
      – Valkoinen tausta on vähän liian…noh, valkoinen.
      – Ilmeisesti elokuvaa ei voi pisteyttää ilman, että kirjoittaa kommentin? Ei mitään järkeä. Lisäksi omia pisteytyksiä ja kommentteja olisi hyvä pystyä muokkaamaan jälkikäteen, kuten vanhassa Leffatykissä. Omat mielipiteet pisteytyksen osalta muuttuvat, ja kirjoitusvirheitä voi tulla kommentteja rustatessa.
      – Foorumilla olisi hyvä pystyä esikatselemaan omaa viestiään ennen lähetystä. Lisäksi mahdollisuus kunnon kappalejakoon olisi paikallaan. Nyt nämä molemmat ominaisuudet näemmä puuttuvat 😀

• #150353
      Osallistuja

Profiilikuvaa luotaessa sen ohjeissa lukee vappasti käännettynä mm. näin, ”Sähköpostiosoitteen, jota käytät tilissäsi toisella sivustolla, on oltava yksi Gravatar-tiliisi rekisteröidyistä sähköpostiosoitteista. Gravatar käyttää sähköpostiosoitettasi toimittaakseen kuvasi muille sivustoille.” Meneekö tosiaan kuva muille sivustoille kuin leffatykki? Eikö sen voisi muuttaa niin, että kuvan voi kopioida omista tiedostoista?

• #150354
        Osallistuja

Olen samaa mieltä. Profiilikuvan asettaminen on kohtuuttoman vaikeaa.

• #150358
      Osallistuja

Noiden leffa-arvioiden ja esittelytekstien kanssa on jotain häikkää. Kun esimerkiksi klikkaa tuota uutta Spider Man -leffaa, niin siinä on sen ensimmäisen osan esittelyteksti merkattu arvosteluksi. Vastaavasti kun menee se ensimmäisen osan sivulle, niin siellä on tämän jatko-osan esittelyteksti arvostelun paikalla.

• #150360
      Blooddrunk
      Osallistuja

Ollaan rehellisiä ja sanotaan suoraan. On tää vaan pas**!!!

• #150365
      Osallistuja

Tulen komppaamaan täällä jo esitettyjä asioita…sivusto on selvästi vielä vaiheessa (pisteytyksiä sun muita odotellessa), mutta näkyvillä jonkin aikaa ollut ”Tuoreimmat pisteytykset”-osio on periaatteessa ihan hauska uutuus, jota on tullut seurailtua sivustolla käydessä (leffakommentit ovat olennainen osa Tykkiä, mutta näiden ei tarvitsisi olla aina pisteyttäessä pakollisia tosiaan).

Kun mielessä on ollut rustata paria uutta sarja-arvostelua, niin sarjojen kohdalta joutuu nykyisellään ihmettelemään näiden poissaoloa…tulevat varmaan jossain kohtaa takaisin? Olisi hienoa myös saada entinen fani/fanitus-osio takaisin, josta näki kavereiden suosituksia ja kirjoituksia, se oli itselleni myös vanhan Tykin erityinen suola – vähän kuten tiettyjen elokuva-arvostelijoiden tekstejä on hauska lukea, sama päti myös seuraamiensa tykkiläiskavereiden kommentteihin ym.

• #150414
        Osallistuja

Jostakin sivuston syystä hakutoiminto ei vielä hae sarjojen arvosteluita, vaikka sarjat kyllä ovat tietokannassa. Tiettyä tv-sarjaa voi yrittää hakea myös suoraan osoiteriviltä käsin:
        www (piste) leffatykki (piste) com/?s=sarjan&nimi&post_status=all&post_type=sarjat
        Eli jos haetaan esim. Downton Abbey -tv-sarjaa, se käy näin:
        www (piste) leffatykki (piste) com/?s=downton&abbey&post_status=all&post_type=sarjat

• #150379
      Jurpo
      Osallistuja

En pidä. Teknisiä hankaluuksia. Nimimerkki on muuttunut kaikissa jo tehdyissä arvosteluissa ja avatar-hässäkkä on suorastaan naurettava. Pistin kuitenkin uuden arvostelun joten kohta näkee kuinka se pelittää kunhan se ilmaantuu.

• #150390
      Labratoria

Aika kamala, missä on pisteytykset HALOO!?? 🙉
      Vanha sivusto oli vanhanaikainen, mutta ainakin se toimi ja oli selkeämpi kuin tämä. Missä on tumma teema?? Ja mikä tuo ”WordPress 6.2.2 on saatavilla! Ota yhteyttä sivuston ylläpitäjään.” ilmoitus on? 🤔

• #150398
      Osallistuja

Näköjään viikonloppuna kirjoittamani arvostelu odottaa edelleen julkaisuaan. Onko tuo vielä tulossakin vai lieneekö hävinnyt jonnekkin bittiavaruuteen? Mietin vain kun sohelsin niiden html-muotoilujen kanssa ja kun ei ole mitään ennakkokatselua mistä näkisi edes että toimiiko ne siinä vai meneekö koko juttu siinä sekaisin.

• #150399
        Avainmestari

Ei ole kadonnut, hieman kesälomat hidastaa kaikkea, mutta kiitos hyvästä arvostelusta ja julki on!

• #150406
      Osallistuja

Jautsi kirjoitti Edge of Seventeen-leffaan kommentin: ”Sen verran näin alkuun, että pidän melko jännänä sitä, että neljä leffatykkiläistä on päässyt kommentoimaan tätä 2016 valmistunutta elokuvaa jo vuonna 2015”

Musta tuntuu et nää kommentit mitä nyt näkyy ei päivämääriltään tunnu pahemmin pitävän paikkaansa. Aiemmin olen löytänyt vastaavan kommentin itseltäkin vuodelta -15 vaikka leffa ei ole vielä ilmestynyt vuosiin. Tässä on jotain häikkää.

• #150407
        Osallistuja

Tästähän taidettiin mainita joskus ihan alkuvaiheessa jossain ketjussa, että niiden vanhojen pisteytysten päivämääriä ei ole erikseen tallennettu mihinkään, ja ne on siksi vähän mitä sattuu.

• #150415
      Osallistuja

Vinkkinä sellaiselle, joka haluaa käyttää Leffatykin vanhan version profiilikuvaa:
      Surffaa tietokoneella osoitteeseen archive (piste) org, josta sivuston vanha versio löytyy esim. kesäkuulta 2020. Etene Keskusteluihin ja poimi selattavaksesi lanka, johon muistat osallistuneesi. Esim. Legendalootan Suuri seksikeskustelu saattoi kiinnostaa joitakin. Kun löydät langasta oman kommenttisi, klikkaa vanhan profiilikuvasi päällä hiiren ”oikealla korvalla” ja tallenna profiilikuvasi laitteellesi.
      Jos sinulla ei ole Gravatar-profiilia, luo sellainen Gravatarin sivulla käyttämällä samaa sähköpostiosoitetta kuin nykyisessä Leffatykissä. Muista vahvistaa sähköpostiosoitteesi Gravatarille (palvelun vahvistusviesti sähköpostissasi). Kun olet viimein kirjautuneena Gravatarissa, valitse ”Add a new image” ja lisää profiilikuva laitteeltasi palveluun.
      Voit halutessasi rajata (Crop) kuvaa sen reunoilla näkyviä pisteitä siirtelemällä. Jos kyseessä ei ole ns. tuhma kuva, anna sille tarjotulta listalta luokitus ”G”.
      HUOM: Jos Gravatar ei suostu lataamaan kuvaasi heti, yritä saman kuvan lisäämistä uudestaan. Jos kuva ei tule 15 min sisällä näkyviin Leffatykin profiilisasi, tarkista Gravatarin ”Hallitse Gravatareja” -sivulta, että haluamasi profiilikuva on valittuna kohdassa ”Pick new Image”.

• #150430
      Joku
      Osallistuja

Ite oon jo pidempään heilunut tuolla kotimaisella Videospace -sivustolla Leffatykkiä enemmän (pääosin sen takia että se on keräilijöille enemmänkin suunnattu sivusto, mutta omaa myös mahdollisuudet arvostella elokuvia jne) vaikka Leffatykki onkin ollut yleensä se ykkössivusto pisteytyksille ja keskustelulle. Tää uudistus kuitenkin sinetöi sen, että tuskin tulee täällä enää niin paljoa vieteltyä aikaa. Jotenkin vaan tökkii tää uus systeemi itelle pahasti vaikka ymmärrän, että tätä oli tietysti pakko uudistaa. Tuun kyllä jatkossakin laitteleen leffoille kommentit ja pisteytykset tälläkin puolella ja varmaan joihinkin keskusteluihinkin osallistumaan jos sille päälle sattuu. Toivottavasti homma selkiytyy ajan kanssa ja tykki pysyy hengissä!

• #150435

Pisteytysdatan saapumisesta väliaikatietoa?

• #150487
      Shabbath

• #150488
      Osallistuja

Samoin olisi mukava saada peukutus, tai plussaa ja miinusta osio kommentteihin. Esimerkiksi edellinen kommentoija Shabbath saisi minulta isosti plussaa.

• #150510
      Osallistuja

Ylläpito: Voisitteko poistaa elokuvan ”Small Engine Repair” (2006) kommentin ja pisteytyksen, kun en sitä itse voi tehdä. Kirjoittamani kommentti oli tarkoitettu samannimiselle elokuvalle, joka on valmistunut 2021. Pahoittelen virhettä, ja teen lisäyksen vuoden 2021 elokuvasta.

• #150518
        Osallistuja

Vilperin Small Engine Repair -kommentti on poistettu. (Siihen toimintoon minulla nähtävästi oli oikeudet.)

• #150521
      Köpi79
      Osallistuja

”Pisteytykset olisi mukava saada takaisin, kun niitä on kerätty noin vuodesta 2008 lähtien. Minnekään IMDB:hen tai vastaavaan en ole niitä lisännyt, eli toivottavasti eivät nyt ole menneet kankkulan kaivoon, höh.”

Itselläni vähän sama ongelma ja olisi tosiaan kiva saada pisteytykset takaisin. Varmaan yli puolet ei omista IMDB-tiliä ja käyttäneet ainoastaan Leffatykkiä elokuvien pisteyttämiseen.

• #150525
      etell
      Osallistuja

Olin varma että tämä sivusto kaatuu minä hetkenä hyvänsä kun viidettä vuotta katselet Doctor Strange mainoksia etusivulla. Joten otin 1-2kk ennen sivuston uudistusta kaikki 14 vuoden pisteytykseni talteen ruutukaappauksina (listauksina) päivämäärineen. Kaikki eivät ole olleet yhtä onnekkaita. Toivotaan että saataisiin pisteytykset takaisin tälle uudelle sivustolle.

• #150528
      uusinnat
      Osallistuja

Ei täältä löydä enää mitään, paljon huonompi kuin aikasempi leffatykki sivu.
      Mistä nyt löytyy genret joiden mukaan etsiä leffoja esimerkiksi. Omat arvostelut missä ne on, ei löydy kuin muutama. Turhaa hommaa päivittää sivut jos niistä tulee näin huonot.

• #150538
      Joensuulainen
      Osallistuja

Olen pettynyt. Vanhassa versiossa oli hyvä, kun valitsi vaikkapa jonkun James Bond-leffan (tai minkä tahansa leffan joka on osa sarjaa), niin oli myös listaus saman sarjan leffoista. Sitä pitkin oli kätevä navigoida jonkun leffasarjan sisällä. Lisäksi tältä sivustolta puuttuu Päivän leffat telkussa-lista – kätevä navigointiapu sekin. Miksi niitä ei enää ole?

• #150562
        Osallistuja

Päivän leffat telkussa -lista oli samasta lähteestä kuin Kake . fi-sivustolla. Kakessa on nyt teknisiä ongelmia, mutta jos niistä päästään, Kaken päivänäkymässä on normaalisti ollut elokuvat korostettuina ja niiden ohessa myös näkynyt kullekin elokuvalle Leffatykissä annetut pisteet ja arvostelut.

• #150544
      Shabbath
      Osallistuja

Pisteytysdata päivämäärineen vaikuttaisi ainakin olevan tallella, kun menin jonkun yksittäisen elokuvan ”Kommentit & Pisteytykset” -osioon. Eiköhän siis pisteytyksetkin ole siis palautettavissa vanhan kaltaiseen profiilinäkymään. Kysymys kuuluu, että aikookohan sivuston ylläpito antaa meille tämän näkymän vai ei?

• #150563
      Grinch
      Osallistuja

Uusi ilme on tervetullut, mutta kaikki nippelitieto ja suunnistaminen on hieman hukassa.

• #150571
      mikelawry
      Osallistuja

Voisiko joku kertoa, missä nuo omat pisteytykset näkyvät? Vanhassa leffatykissä minulla oli toista tuhatta pisteytystä, mutta nyt niitä ei näy missään. Lisäksi on monia leffoja, joita kukaan ei näyttäisi pisteyttäneen, mutta satavarmasti vanhassa versiossa näitäkin olin pisteyttänyt. Miksi tämä sivusto ei ole korjaantunut koko kesän aikana?

• #150578
        Osallistuja

Esim. tietyn käyttäjän elokuva- ja sarja-arvostelujen pistemäärät näkee käyttäjänimimerkin omalla sivulla tällä hetkellä. Vaikkapa käyttäjän Brutus arvostelujen pisteet pääsee näkemään kirjoittamalla selaimen osoiteriville leffatykki (piste) com/author/Brutus
        Kommenttien pistenäkymää tuosta ei valitettavasti tällä hetkellä näe, enkä heti keksi muuta tapaa selata vanhoja pisteytyksiä kuin toistamalla tuolla ylempänä antamani vinkin:
        Esim. osoitteessa web (piste) archive (piste) org/web/20210304070402/
        on pisteytyksiä vuodelta 2021 ja taaksepäin.
        Jos rullaat arkistonäkymässä Leffatykin etusivulta eteesi esim. Jurpon Uncut Gems -arvostelun, klikkaat Jurpon nimeä ja vaihdat sitten arkistosivun osoiterivillä näkyvään Jurpon profiilinimen kohtaan oman vanhan profiilinimesi, sinun pitäisi päästä näkemään ainakin joitain vanhoja pisteytyksiäsi.

• #150580
      mikelawry
      Osallistuja

Eli käytännössä pisteytykset eivät tällä uudella sivulla enää näy. Loppuupahan sitten minulta tämän sivuston käyttö. Toivottavasti edes tekijät ovat tyytyväisiä tähän sekamelskasivustoon.

• #150585
        Osallistuja

Pisteytysten data on tallella, mutta koska en vastaa sivuston kehittämisestä millään muotoa, en heitä tähän mitään arvausta profiilisivun kehittämisaikataulusta. MUTTA. Pyörittelin vielä joitakin vaihtoehtoja pisteytysten selaamiseen. Yksi niistä on on Googlen hakukenttä. Eli, kirjoita Googlen hakukenttään

site: [www . leffatykki . com ilman hakasulkuja ja välejä] star-rating + mikelawry

Tällä tavoin Google kaivaa esiin Leffatykistä kaikki käyttäjän mikelawry pisteyttämät leffat. Valitettavasti haku ei suoraan listaa käyttäjän pistemääriä joka nimekkeen alle, vaan pisteyttäjien keskiarvon. Oman pisteytyksen tietylle nimekkeelle näkee vain klikkaamalla kyseisen nimekkeen auki ja rullaamalla sivua alaspäin, kunnes oma pisteytys tulee vastaan. (Rullailua nopeampi tekniikka on hyödyntää selaimen ”Etsi sivulta…”-toimintoa ja laittaa se hakemaan tiettyä käyttäjänimeä.)
        …Saattaa hyvinkin olla, että Google-haun saisi näyttämään myös tietyn käyttäjän antamien pisteytysten listaa suoraan, mutta en äkännyt sopivaa hakusanaa.

• #150581
      Osallistuja

Tuolla Söpön arkistovinkillä pääsin itse tarkastelemaan suht tuoretta profiiliani vanhalta sivulta ennen uudistusta, mutta pisteytyksiin siirtyessä näyttäisi arkistoituneen vain yksi sivu vuodelta 2016. Eli ei paljon lohduta.

Veikkaisin, että valtaosa tämän sivuston käyttäjistä on tykännyt kerätä pisteytyslistaa jonkinlaisen profiilinäkymän alle. On aika hurjaa, ettei tällaista uudella saitilla ole periaatteessa lainkaan (poislukien tuo edellä mainittu author-sivu, josta nyt omat arvostelunsa voi halutessaan selata).

Olennainen kysymys lienee ylläpidolta edelleen vastaamatta: onko pisteytysten elämäntyö pyyhkiytynyt kokonaan vai onko data olemassa jossain muotoa jossakin bittiavaruudessa – ja saatavilla sieltä?

• #150583
      Osallistuja

Otin sivuston ilmeenmuutoksen alkuun ilolla vastaan, sillä kuvittelin sivuston olleen tyystin ylläpidon hylkäämä ja se odotti vain armonlaukaustaan. Ilo vaihtui nopeasti hienoiseen pettymykseen. Jotenkin sivustolla on nyt huomattavasti hankalampi suunnistaa. Kesti suhteellisen pitkään, että sain oman profiilisivuni edes auki.

Tietenkin monen muun lisäksi myös itselleni suurin harmistuksen aihe on se, että vuosien aikana kartuttama kommenttien ja pisteytysten elämäntyö tuntuu nyt alustanvaihdoksen myötä kadonneen jonnekin bittiavaruuden syövereihin. Onko mitään toivoa niiden palauttamisesta tälle uudelle alustalle, vai ovatko kadonneet lopullisesti? Oman profiilin kuvaus kuitenkin siirtyi vanhasta alustasta tähän uuteen. Profiilikuvan laittaminen on puolestaan tällä hetkellä turhan monimutkainen prosessi. Gravatar ei ole itselleni millään muotoa tuttu sivusto enkä ole tällaiseen systeemiin muilla käyttämilläni alustoilla edes törmännyt.

Sivuston uusi ulkoasukaan ei oikein hivele omaan silmään ja tuntuukin nyt aika persoonattomalta ja pelkistetyltä. Joku voi tietenkin sanoa samaa siitä aiemmastakin ulkoasusta, mutta itselleni on helppo valita kumpi tuntui mukavammalta käyttää ja katsoa.

No kai tähän ajan myötä tottuu ja mahdollisesti myös parannuksia tulee, mutta alku tuntuu aika kankealta.

• #150586
        Osallistuja

Kuten tuohon ylemmäs mikelawrylle vastasin, pisteytykset eivät ole kadonneet. Ne löytyvät Leffatykin tietokannasta tällä hetkellä esim. Google-haulla. Varmuuden vuoksi toistan, kun kysymystäkin toistetaan… 🙂
        Eli Googlen hakukenttään kirjoitetaan

site: [www . leffatykki . com ilman hakasulkuja ja välejä] star-rating + käyttäjänimi
        Tuossa tosiaan pitää kuitenkin huomioida, että Googlessa listaus näyttää pisteytysten keskiarvoja, ja tietyn käyttäjän pisteet tietylle nimekkeelle näkee vain klikkaamalla nimekkeen auki ja etsimällä kyseisen käyttäjän antamat pisteet hänen nimensä vierestä.

• #150591
        Osallistuja

Tällä tyylillä Google tarjoaa noin parikymmentä sivua tuloksia, joukossa jotain leffoja mitä ei ole tullut pisteytettyäkään. Eli ei toimi tai sitten teen jotain väärin. Hieman mutkikasta on.

• #150597
        Osallistuja

Google-haku kaivaa sivustolta luultavasti esiin ainakin Viidakkokirja-aiheiset tekstit, joissa on mainittu Mowgli, vaikka et olisi kirjoittanut niitä. Google-haun voi käskeä myös jättämään tiettyjä tuloksia pois, kuten esim. kaikki ne sivut, joilla on mainittu Baloo ja Viidakkokirja. Sekään ei ole täysin aukoton tapa suodattaa tuloksia, mutta saattaa auttaa vähän.

Jos joku haluaa kokeilla paremman yhdistelmän kehittelemistä (tuo Google-hakuhan toimii laajalti eri sivustoilla, kun vaihtaa hakuun sivuston osoitteen ja toivotut hakusanat, eli sitä voi hyödyntää muuhunkin), muokkauksia voi ehdä osoitteessa:

www (piste) google (piste) com/advanced_search
        (Kaikkiin siellä näkyviin kohtiin ei tarvitse merkitä mitään, esim. alueen, kielen ja tiedostotyypin voi jättää tyhjäksi.)

• #150592
        Osallistuja

No hyvä, jos eivät ole kadonneet, mutta kyllä tuo turhan hankalalta tässä kohtaa kuulostaa jos haluaa vanhoja kommenttejaan ja pisteytyksiään tarkastella kätevästi.

No ehkä tämä tulevaisuudessa yksinkertaistuu. Toive ainakin on.

• #150593
        Osallistuja

Yhden asian haluan kuitenkin sanoa ehdottoman positiivisena uudistuksena.

Kun tein tämän profiilin vajaa 15 vuotta sitten, olin suhteellisen teinivaiheessa vielä. Pitkään itseäni onkin risonut nimimerkkini lopussa näkynyt typerä ”xd”, enkä voinut mitenkään muokata nimimerkkiäni.

Nyt kuitenkin voin kätevästi muokata näkyvää nimimerkkiäni tuolta profiiliasetuksesta, enkä tunne enää hävetystä aina kun sivustolle kirjaudun.

😀

• #150590
      Osallistuja

Kommentteihin/ pisteytyksiin olisi mukava pikkupiriste, jos niihin saisi päivämäärät takaisin. Ne on ykskaks mystisesti kadonneet

• #150620
      Leffafriikki2000
      Osallistuja

Doddih..sain noin kuukauden viivellä aikaseks kirjautua tähän ”modernimpaan” leffatykkin ja tässä nyt hieman omia ajatuksia vaikka se juna varmaan meni jo 😀

Tätä threadia lukiessa ymmärsin, että datansiirto ja nämä ovat edelleen pahasti kesken, mutta komppaan silti yhtä aiempaa kommenttia, sillä tuo etusivu näyttää enemmän Episodin mainossivulta kuin leffatykiltä, ulkoasu on erittäin sekava ja hankalasti käytettävissä, pisteytys ja kommentointi takkuaa myös. Toivoisin sivustolle hiukan enemmän väriä (muistaakseni vanhassa tykissä oli keltainen tausta?) tai jotain muuta sillä tämä pelkkä blanko valkoinen tausta tekee sivustosta erittäin raskaaonoloisen lukea ja selata.

Tässä nyt jotain..päivittelen sitä mukaan mitä muistan vanhasta tykistä 😀 en sinnekkään ollu kirjautunu ikuisuuteen

• #150625
      Osallistuja

Ajattelin kesälomailun ohessa nakata ensimmäisen kommenttini ja pistetytykseni uusitulle sivustolle. Ei muuta kuin läppärillä sivu auki, pisteytettävä leffa näkyviin haun kautta, vähän turhanpäiväistä rullailua alaspäin… ja näkyviin teksti ”Olet jo kommentoinut / pisteyttänyt tämän.” Kiva. Mitään toimenpiteitä, kuten pisteytyksen muokkausta, ei voi tehdä. Jää siis tämän osalta ”neitsyys” uusitun leffatykin osalta edelleen voimaan.

Vaikka kesä on varmasti asiaan vaikuttanut, kaipailisin sivuston ylläpidolta tietoa, että missä mennään ja millä aikataululla? Esimerkiksi kesäkuun alussa ylläpito on kirjoittanut ”Huomiona että elokuviin lisätyt kommentit eivät ole kadonneet, niitä ei ole vain vielä tuotu. Yritetään tuoda lähiviikkoina, datan määrä on reipas niin mennee hetki.” Mitään edistystä esimerkiksi tämän (tai omien pisteytyksien suhteen) ei kuitenkaan ole ollut havaittavissa. Eli enemmän sitä konkretiaa, että mitä tapahtuu, millä aikataululla ja myös informoimaan täällä foorumilla, kun uudistuksia/korjauksia käytettävyyden parantamiseksi tehdään.

Tällä hetkellä sivusto on ainakin omalla kohdallani hyvin epähoukutteleva keskeneräisyyden ja yleisen käytettävyyden takia. Tämä ei innosta kirjoittamaan tänne yhtään mitään, eikä myöskään viettämään aikaa sivustolla (selkeä ero vanhaan).

• #150665
      Ben Turpin
      Osallistuja

Minäkin voisin kantaa oman korteni valituskekoon, vaikken mitään uutta tai hyödyllistä osaa sanoakaan. Vanha Leffatykki oli kotoisan kökkö, tämä uusi ikävän kolho. Silti käyn sivustolla päivittäin ja toivon, että persoonallisempi ja lämpöisempi ilme tulisi pian olevaksi.

• #150683
      mika727
      Osallistuja

Tämä uusi leffatykki on malliesimerkki siitä millaisia nettisivuja ei pidä tehdä. Mainokset vilkkuu sivulla ja keskellä on kapealla tekstit. Valitettavasti. Erittäin sekava ja vaikea käyttää. Https sentään on saatu joka vanhoista sivuista puuttui, muuten on huonot.

• #150686
      peder

huokaus!

Oliko aivan pakko toteuttaa tällainen fiasko?

Jos ei vanha alusta ollut kaunis, niin ainakin se oli toimiva.

• #150692
      Villetys
      Osallistuja

Kolmisen kuukautta tässä on jo odoteltu kommenttien ja pisteytysten palautumista normaaliin, joiden piti palautua viikoissa. Nykyinen systeemi on aika paska, kun ei pysty jo pisteytettyjä / kommentoituja pisteyttämään uudestaan eikä sen paremmin muokkaamaan uusiakaan kommentteja.

• #150732
      Osallistuja

Taisin löytää glitchin Matrixista: sivuston tietokannalla kestää kymmenisen minuuttia aikaa prosessoida jokainen pisteytys/kommentti, joten jos sinä aikana pistää samaan leffaan toisen, niin se menee kanssa läpi. Tätä pystyy kait teoriassa käyttämään hyväkseen laittamalla yhteen ja samaan leffaan valmiiksi useamman pisteytyksen ja klikkaamalla ne eetteriin mahdollisimman nopeasti ennen ensimmäisen kommentin aikarajan sulkeutumista.

• #150736
      Joku
      Osallistuja

Yks mikä tökkäsee myös on tuo nykyinen leffan haku. Alkuperäisellä ulkomaisella nimellä ei välttämättä leffaa löydy lainkaan, mutta sitten kun kirjoitat elokuvan vanhan suomalaisen käännösnimen hakuun niin kas kummaa, sieltähän se löytyi. Tämä on hiukan nihkeää siinämielessä, että kuka tuntee vaikka elokuvan kuten ”Fight Four Your Life” sen joskus luultavasti 80-luvun alussa saamalla käännösnimellä ”Tappava pelko”. Niinpäniin.

• #150824
      Osallistuja

Niin, eikö sarjat pelitä vieläkään vai eikö leffatykissä muka ole Miami Vice-sarjaa ollenkaan lisättynä? Tuli katsottua eka kausi ja kommentti on valmiina odottamassa mut en uskalla lisätä jos se siellä jossain onkin olemassa.

• #151128
        Osallistuja

Miami Vice -sarja löytyy läiskäyttämällä leffatykki.com-soitteen perään: /sarjat/miami-vice-1-tuotantokausi/

Kaikki tietokannassa olleet sarjat ja sinne lisätyt sarjat ovat sivustolla, vaikka nykyinen haku ei niitä osaa etsiä. Sarjoja Leffatykistä voi yrittää kaivaa Googlen haulla, kirjoittamalla Googlen hakukenttään esim. ”Leffatykki.com Secret Invasion”.

• #150825
      Osallistuja

Jos ja kun niitä sarjoja lisätään, niin laitanpa tähän muutaman, joita olen itse kommentoinut ja tiedän nämä vanhassa painoksessa olleen.
      • The Comey Rule (2020)
      • Iskelmä-Suomi (2013)
      • Guillermo del Toro’s Cabinet of Curiosities (2022)
      • QB VII – natsilääkäri (1974)
      • Herra Oblomov (1963)
      • Euphoria (2019)
      • Chernobyl (2019)
      • The Watcher (2022)
      • 1988 (2022)

• #151130

TV-sarjan kaudet: Miami Vice: 1. kausi, 2. kausi, 3. kausi, 4. kausi, 5. kausi

Kaikki ennen lisätyt tallella, vaikka nykyinen haku ei näitä löydä. Lisää osoitteen leffatykki.com perään joku näistä:
        /sarjat/the-comey-rule/
        /sarjat/iskelma-suomi/
        /sarjat/guillermo-del-toros-cabinet-of-curiosities/
        /sarjat/qb-vii-natsilaakari/
        /sarjat/herra-oblomov/
        /sarjat/euphoria/
        /sarjat/chernobyl/
        /sarjat/the-watcher/

Kuten ylempänä, ehdotan kokeilemaan tv-sarjojen hakua Leffatykistä Googlen kautta.

• #150828
      Osallistuja

Tiedä sitten johtuuko missä määrin uudistuneen sivuston ominaisuuksista, mutta ne vanhaa tykkiä piinanneet botit ovat kadonneet kuin se kuuluisa kamelin pieru saharaan. Samoin kaikkien pisteytysten näkymisen seurauksena se tyhmä multinikkeily näyttäisi ainakin rauhoittuneen. Silloin viimeisenä päivänähän vanhalla sivustolla joku teki varmaan 30 nimimerkkiä ja pisteytti niillä jotain suosikki Batman-leffaansa.

• #150831
      Osallistuja

Minäkin ajattelin tulla kommentoimaan pitkästä aikaa. Olen pitkälti samaa mieltä edellisten kanssa. Mietteitä:

• Pisteytykset pitäisi panna kuntoon ja nopeasti.
      • Värimaailma samansuuntaiseksi vanhan Leffatykin kanssa: tumma pohja, sisällön tausta vaaleammalla värillä. Tämä nykyinen vaalea värisävy muistuttaa niin paljon Episodin verkkosivuja, ettei verkkosivuja ulkomuotonsa puolesta edes erota toisistaan. Toki jos vaalean välttämättä haluaa säilyttää, niin voihan se olla vaihtoehtoinen asetus, jonka voi halutessaan klikata päälle.
      • Sisältö on tietokoneen ruuudulle aivan liian kapea, semminkin kun nykyään melkein kaikissa koneissa on täyskuvan sijaan laajakuva. Ymmärrän, että Leffatykki on haluttu optimoida kännykälle, mutta ei luulisi olevan kohtuuttoman vaikeaa koodata erillinen työpöytätila, joka olisi vaikka 50 % leveämpi.
      • Hakutoiminto ei toimi alkuperäisellä nimellä.
      • Kunnollinen profiilinäkymä, jossa on luetteloitu kaikki arvostelut, kommentit ja pisteytykset.
      • Omien viestien muokkaaminen ja poisto.
      • Viestien kirjoittamis- ja muokkaustilaan painikkeet yleisimmille muotoiluille: lihavointi, kursiivi, alleviivaus, luettelo.
      • Spämmibottien katoaminen on hyvä asia. Kiitokset siitä.

Rehellisyyden nimissä ei ole ollut kauheasti kiinnostusta käyttää tätä uutta Leffatykkiä.

• #150957
      Anzalone
      Osallistuja

Mielellään sitä jatkaisi tämän sivun käyttöä kuten aiemmin, mutta toistaiseksi se on täysin mahdotonta. Sivu on lähes käyttökelvoton tällä hetkellä verrattuna aiempaan. On ollut ikuisuuden tapana pisteyttää elokuvia ja sarjoja täällä, IMDB:ssä ja Rateyourmusicissa, mutta nyt tämän uudistuksen myötä Leffatykki on jäänyt kokonaan itseltäni pois käytöstä. Ehkä vielä joskus tänne pystyy palaamaan, mutta toistaiseksi ei hyvältä näytä.

• #150985
      Tsingis
      Osallistuja

Toinen kerta uudistuksen jälkeen täällä. Kokeillaan puolen vuoden päästä uudestaan.

• #151010
      Titan90
      Osallistuja

Eikö niitä vanhoja arvosteluja saisi jo pikkuhiljaa takaisin? Tässä on aikaa kuitenkin kulunut kuukausia siitä, kun niiden mainittiin olevan työn alla. Jotenkin tätä suota syventää vielä se, että nyt ei pysty edes uudelleen arvioimaan niitä tuhansia elokuvia, joita oli ennen päivitystä käynyt arvostelemassa.

• #151028
      Osallistuja

Olisi kiva tietää koska nämä uudistukset tulee tapahtumaan. On todella ikävää, sekä omasta että varmasti ihan tekijöidenkin puolesta kuulla jatkuvaa valitusta. Olisi helpottavaa tietää jos jotain tulisi tapahtumaan sen sijaan että lukee kymmeniä valituksia. Että missä mennään.

• #151046
      Osallistuja

En usko että parannuksia on tulossa (toivottavasti korjaatte että olen väärässä.) Tv-sarjoja ei ilmeisesti ole ollenkaan vieläkään? Ainakaan niitä joita olen itse etsinyt/lisännyt joskus…Sanottiin että oli pakko uudistaa sivut jotta niitä ei jouduta kokonaan lopettamaan. Tälläkin hetkellä koen vielä että olisi ollut parempi lopettaa sivut kokonaan kuin aliarvioida kaikki käyttäjät ja tarjota heille pelkkää paskaa

• #151131
        Osallistuja

Tv-sarjoja on tietokannassa entiseen tapaan, mutta sivun nykyinen oma haku ei osaa niitä etsiä. Leffatykistä tietyn tv-sarjan voi löytää käyttämällä Googlen hakutoimintoa, joka osaa haistella sivun tietokantaa omaa hakuamme perusteellisemmin.

• #151196
      Osallistuja

Hei vain, kaikki valloittavat höpöläiset – Lassomies vanhasta Tykistä täällä. Pystyisikö joku auttamaan minua takaisin vanhoille tunnuksilleni? En muistanut salasanaa uudistuksen myötä ja salasanan palautuskin on sellaisen sähköpostiosoitteen takana, johon lakkasi kulkemasta posti hieman ennen Tykin uudistusta.

(Ongelma on siis ilmeisen sama kuin yaffa2:lla tuolla hieman ylempänä.)

• #151242
      Osallistuja

Sisäänkirjautumisessa on ongelmia kun ei pääse kirjautumaan tuolta oikealta ylälaidasta kirjaudu vaan pitää mennä tänne keskustelufoorumin ala laitaan jonka kautta sisäänkirjautuminen sitten onnistuu. Onko yleinen ongelma?

• #151244
      Osallistuja

Dickey2, Näyttäisi olevan yleinen ongelma. Uteliaana kirjauduin ulos, ja törmäsin samaan ongelmaan, eli ylläpidolle lisää töitä.

• #151298
      harr1v
      Osallistuja

Sarjat eivät taida löytyä kuten vanhassa hyvin toimineessa Leffatykissä. Esim. kun hain sarjaa Fargo, niin sen viimeisinstä täyttä sarjaa eli nelosta esim. ei pääse arvioimaan. Onko jo kerrottu ettei tämä enää onnistu vai onko tämä uusi tykki vain niin shitti?

Mikä tämän tykin pointti enää on käyttäjälle? Ei saa suosituksia eikä tällä pysty pitää omaa settiä eli mitä hyötyä tästä on enää kellekään?

• #151317
        Osallistuja

Suosituksia voi kysyä esim Miihkalin perustamassa ketjussa: lisää leffatykin osoitteen perään: keskustelu/topic/elokuva-hukassa/

Fargon 4. kausi löytyy lisäämällä leffatykin osoitteen perään: /sarjat/fargo-4-tuotantokausi/

• #151299
      Osallistuja

En pysty kirjautumaan sisään sivun oikeassa ylälaidassa olevaa Kirjaudu / Rekisteröidy -painiketta käyttämällä. Foorumisivujen alalaidassa oleva pieni Kirjaudu-painike toimii. Selaimena Firefox.

• #151352
      Osallistuja

Taas tekee tykki omiaan. Pisteytin loistavan François Truffautin leffan, 400 kepposta. Pisteytysjana kyllä näytti neljä tähteä, mutta kolmea sieltä tuli?

• #151877
      Osallistuja

Missä viipyy Enigma(1982) jonka lisäsin jo pari viikkoa sitten eikä vieläkään näy täällä Tykissä.

• #151905
        Osallistuja

Enigma (1982) lisätty. Oli mennyt vahingossa roskiin, koska lomakkeelta taltioituneet tiedot jättivät leffan enigmaksi (tekninen vika). Julkaisujonossa on nyt yli 80 nimekettä, joten jos joku muu odottaa jotakin tiettyä nimekettä julki arvostelun kirjoittamista varten, leffan nimen ja julkaisuvuoden voi hihkaista täällä, niin priorisoidaan sellaisen nimekkeen julkaisua.

• #151918
      SMK
      Osallistuja

Joko uuden vuoden kunniaksi ylläpidolta voisi saada jonkunlaista aikatauluarviota oleellisista päivityksistä sivustolle tai tietoa onko niitä ylipäänsä edes tulossa? Yli puoli vuotta jo odoteltu, eikä omia pisteytyksiä näy missään järkevästi, ei listoja, haulla ei voi etsiä sarjoja jne. Lista vaan jatkuu. Tämä on tehnyt koko tykin käyttämisestä äärettömän vastenmielistä ja omalta osaltani pisteytykset ym. ovatkin loppuneet kokonaan. Palaan aktiiviseksi käyttäjäksi, jos tärkeimmät toiminnot saadaan kuntoon edes auttavalle tasolle. Pahoin pelkään, että tätä ei vaan tule koskaan tapahtumaan, kun tiedotus ja kehitystahti on tätä luokkaa.

• #151927
      Osallistuja

Se hyvä puoli tästä uudesta sivustosta on ainakin sanottava, että jos menen vaikka kirjoittamaan arvostelua ja kone kaatuu kesken kaiken, niin se sivustolle jäänyt keskeneräinen arvostelu ilmeisesti tallentuu jonnekin välimuistiin ja sitä pystyy jatkamaankin kun seuraavan kerran käynnistää. Tai siis jos selaimessa vielä sattuu olemaan sellainen ominaisuus, että käynnistäessä avautuu viimeiseksi jäänyt istunto. Vanhalla sivustolla ei tällainen muistaakseni toiminut, vaan se keskeneräinen teksti katosi sieltä kokonaan.

Olin meinaan koko päivän kirjoittanut yhtä kunnon intohimoista puolentoista tuhannen sanan arvostelua kaikkine lähteineen ja sitaatteineen kun noin kävi ja meinasin vähän kiljua kun en ollut sitä mihinkään tallentanut. Tekniikka onneksi pelasti päivän.

• #151931
      Osallistuja

Onko ylläpidolla mitään hajua, minkä toisen leffan laitoin lisättävien Kersantti Rykerin nimikkeiden joukkoon viikonloppuna?

Ja toisekseen olisi kivaa saada omaan profiiliin takaisiin katselulista sekä arkistot vanhoista kommentista ja pisteyksistä ja Vitsejä?-topiikki.

• #151943
        Osallistuja

Kersantti Rykerin lisäksi julkaisujonoon näytti tulleen ainakin The Survivors. Ryker on nyt näkyvillä, mutta The Survivors -lisäys ei, koska Leffatykistä löytyi jo Sekopäät (The Survivors, 1983, oletin samaksi leffaksi). Haun pitäisi nyt löytää tuo leffa myös The Survivors -nimellä.

Katselulistat ja vanhat kommentti- ja pistearkistot omaan profiiliin – pyörittelin muutamia vaihtoehtoja, mutta totesin, että tähän en keksi ratkaisua niillä keinoilla, joita voin käyttää. Jätän taskin suosiolla ylläpidolle.

Vitsejä?-ketju on nyt avattu ja löytyy Legendalootasta.

• #152042
      Osallistuja

Miksi elokuvia tai sarjoja lisätessä tykkiin, pitää kirjoittaa kielet joita nimikkeessä pääasiassa käytetään, kun ei niitä kuitenkaan tiedoissa ole?

• #152049
        Osallistuja

Nykyisen Leffatykin julkisella puolella elokuvan kielet eivät jostain syystä näy tällä hetkellä, mutta tietokannassa ne ovat mukana ihan samaan tapaan kuin ennenkin.

• #152151
      Osallistuja

Okei, voin luopua haaveesta päästä minun vanhalle Lassomies-käyttäjätilille, mutta oisko mitään, jos ennen pitkää pääsisi käsiksi kaikkiin kommentteihin ja arvosteluihin (esimerkiksi, no, heitetään nyt vaikka täysin hatusta käyttäjän LASSOMIES kommentteihin ja arvosteluihin), kun niin selvästi viime keväänä luvattiin? Jätin mokomat tallentamatta viime keväänä ihan siinä hyvässä uskossa, että ne kulkeutuisivat mukana uuden maailmanjärjestyksen Tykkiin. Oisko vähän siistiä, kun niihin pääsisi käsiksi.

Ei ne mitään elokuvajournalismin Pulitzer-palkittua tekstiä ehkä ole ja surkeinkin elokuva, josta olen kirjoittanut, on arvokkaampi kuin se lyttäys, jonka siitä olen kirjoittanut, mutta en minä niitä olisi kirjoittanut, jossen olisi tallentanut niihin jotain itsestäni. Ehkä jopa sellaista mihin haluaa palata myöhemmin.

Oisko vähä siistiä. SIIDEÄ.

Olen parasta malttiani harjoittanut uuden saitin kanssa ja halunnut toivoa, että tässä olisi elokuvaharrastajan uuden elysionin perusta, mutta vanhasta Tykistä täytyy sanoa, että niin autioutunut kuin se olikin huippuvuosiinsa verraten, se antoi mulle syyn kirjoittaa elokuvista edes jotain – olkoon kuinka amatööritasolla tahansa. Koska motivaatio kirjoittaa elokuvista on laskenut, on niiden kuluttamisestakin tullut… no, nimenomaan kuluttamista. Passiivista. Kokemukset unohtuvat. Ja kirjoitustaito rapistuu siinä sivussa.

Tässä ois mahdollisuus palauttaa elinvoima ainakin yhden elokuvaentusiastin harrastukseen – ja mikä parasta: sen voisi tehdä ihan sellaisilla teoilla mitä on jo alun perin luvattukin.
      Tietty Twitterissä on kuhiseva elokuvayhteisö, jonne voin siirtää asiakkuuteni, mutta se päivä kun sinne kirjoitan, voin saman tien kirjautua katkaisuhoitoon.

Kuulemiin jälleen ihmiset. (Luen teidän juttuja yhä!)

• #152156
        Osallistuja

Nostan käden pystyyn virheen merkiksi, sillä löysin vanhat arvosteluni! Hieman sai klikkailukikkailua harrastaa, mutta kaikki ovat tallella. Arvostan.

Tämä vaatii tietty jatkokysymyksen: onko kommentteihinkin jo keksitty reitti, jota en vain ole vielä löytänyt?

• #152190
      Osallistuja

Ovatko pisteytykset tulossa näkyviin profiileihin, jotta näemme mitä olemme pisteyttäneet aiemmin? Vähän ärsyttää, että lähti melkein 15 vuoden pisteytysistoria pois

• #152514
      Osallistuja

Olen tässä vähän testaillut, ja vaikuttaa siltä, että Leffatykin nykyiseen foorumiin ei voi ollenkaan kirjoittaa viestejä, joissa on Internet-linkkejä. Tämä tarkoittaa käytännössä myös mm. sitä, ettei viesteihin voi lisätä kuvia, koska viestissä pitäisi silloin olla tieto verkkoon ladatun kuvan osoitteesta. Minulla on ollut tapana elokuvista, kirjoista ja äänilevyistä kirjoittaessani panna mukaan aiheeseen liittyviä kuvia (esim. kansitaide), mutta se ei ilmeisesti enää ole mahdollista, eikä kuviin voi tosiaan edes linkata. Ero on jyrkkä vanhaan foorumiin, joka kätevästi tallensi kaikki foorumille lähetetyt kuvat Leffatykin omalle palvelimelle, niin että ne varmasti näkyivät vielä vuosikymmeniä postaamisen jälkeenkin.

Ikävä sanoa, mutta tämä nykyinen foorumi on aivan paska.

• #152517
      Osallistuja

Joo, toi linkkien ja kuvien lähettämisen puuttuminen on hiertänyt kyllä tämän foorumin kanssa. Pelkkää tekstipötköä on pidemmän päälle mälsää kirjoittaa ja lukea, kun taas muutamien kivojen kuvien kanssa siinä kirjoittaessakin vähän intoutuu. Muistan vanhalla foorumilla kun jotain perusteellisempia viestejä kuvineen tuli parhaimmillaan hiottua varmaan tunnin tai parikin, että tuli ihan just sellainen kun halusi. Sitten oli niitä kaikkia hauskoja yleisiä leffajuttuja sekä barbaari- ja western-ketjuja, missä oli paljon julisteita, kansikuvia ja stillejä leffoista, ne oli tosi mielekkäitä selata läpi vaikkei kaikkea tekstiä olisikaan sanasta sanaan lukenut.

• #152527
      LeffaLynx
      Osallistuja

Pitkästä aikaa tulin leffatykin sivuille ja nämähän ovat uudistuneet. Huomasin kuitenkin että leffa-arvostelujen vanhemmat kommentit/arvostelut eivät enää näy. Vain tähditys näkyy. Onko tähän tulossa korjauksia? Ilmeisesti ollut pitkään ”työnalla”.. Näitä kaipaisin koska kertovat paljon enemmän leffan ”laadusta” kuin tähditys.

Luet parhaimillaan 105 vastausketjuja
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.