Etusivu Foorumit Ylläpito ja tekniikka Kehitysehdotukset

• Julkaisija
    Artikkelit
    • #149924
      Avainmestari

Tähän ketjuun voi laittaa pidemmän aikavälin kehitysehdotuksia.

• #149937
      Osallistuja

Sarjojen oma top-lista on erittäin tervetullut lisä, nostanee niiden painoarvoa aiemmasta.

Saisiko tuon profiilin asetuksiin siten että voisi ladata avatarin suoraan koneelta eikä tarvitsisi käyttää jotain ulkopuolista palvelua?

• #149938
      perkele
      Osallistuja

Päivän leffat johonkin ylös/näkyvälle paikalle…kiitos

• #149939
        Avainmestari

Tämä on tulossa, mutta voi olla hetken että saadaan toteutettua. On kuitenkin listalla 🙂

• #152113
        perkele
        Osallistuja

Jokohan olisi aika toteuttaa tämä? Oli muinoin näppärä homma nähdä päivän leffakattaus yhdellä vilkaisulla jne., kiitän.

• #149940
      Avainmestari

@brutus: Hyvä idea nuo avatarit, hoidetaan!

Ja mitä mieltä sarjojen top-listoista, onko arvoa jaotella ne myös genreittäin?

• #149945
        Osallistuja

@leffatykki voisihan sinne sisällyttää ne genretkin klikkauksen päähän vähän samaan tapaan kuin leffojen kohdalla. Kivahan niitä on selata, jos sinne vaan riittää sisältöä.

Tuli muuten kanssa tällainen kehitysehdotus mieleen, että jonkinlaiset henkilökohtaisest tilastot voisi olla ihan kivoja, tyyliin annettujen pisteytysten keskiarvo ja jakautuminen, katsottujen leffojen tekomaat lukuina, katsotuimmat ohjaajat- ja näyttelijät, etc. Vanhalla sivustolla vähän tämäntapaista olikin.

• #149947
      Avainmestari

@Brutus: Joo tuo jokaisen henkilökohtainen profiili on täysin keskeneräinen, eli siellähän näkyy tällä hetkellä vain tehdyt arviot. Tarkoitus on tuoda juuri tuollaisen kaltaista + tutkin mahdollisuutta myös exportata pisteytykset, joskin en tiedä onko niistä raaka-datana mitään hyötyä.

Mutta palaamme tähän! 🙂

• #149949
      porssiman
      Osallistuja

Syy käyttää Leffatykki oli se, että pisteyttämällä elokuvan, jonka olen katsonut voin myös tarkistaa, että olenko nähnyt jonkin elokuvan vai en. Nyt ei sitten tuo ominaisuus enää toimikaan, vai mistä voin nähdä leffaa hakemalla sille antamani pisteet?!

• #149954
      arg
      Osallistuja

Samaa mietin huolestuneena mitä porssiman, palaahan oma historia?

• #149958
      Osallistuja

Tätä itsekin kaipaan. Pisteytysten katoamisesta olisi voinut varoittaa etukäteen.

• #150098
        Avainmestari

Pisteytykset eivät ole kadonneet mihinkään, ne ei vaan ole näkyvillä muualla kuin yksittäisissä nimikkeissä. Pyritään tuomaan jokaisen käyttäjäprofiiliin näkymää omiin pisteytyksiin, sekä myös tavan exportata ne halutessaan.

• #149961
      Mowgli
      Osallistuja

Esitin ennen uudistusta huoleni siitä, että kannattaako pisteytyksiä alkaa ottaa talteen johonkin eri palveluun jos ne katoavatkin päivityksessä. Kun on tähän yhteen palveluun kartuttanut pisteytyksiä 15 vuoden ajan, olisi ne kiva saada jollain muotoa näkyviin. Osaako joku tietävä kertoa, tulevatko ne perästä vai onko kaikki menetetty? Onko pisteytysdataa pyydettävissä vaikka Excelinä jos ei muuten?

• #149965
      Avainmestari

Sori vastailen hieman huonosti vkolopun aikana, mutta palaan maanantaina kattavammin. Pelot kuitenkin pois, eli pisteytykset ei ole kadonneet minnekään, ja ne on jo nyt tässä tietokannassa liitettynä jokaisen profiiliin. Ne ei vaan nyt näy missään erikseen, muuten kuin että jos olette jo pisteyttäneet elokuvan, ettei voi tehdä sitä toiste.

Jatketaan maanantaina keskustelua, että miten ne halutaan näkyviin. Eli kun menee elokuvaan, vaikka https://www.leffatykki.com/elokuvat/65/, niin miten haluaisitte että näkyy mikäli olette sen jo pisteyttäneet? Oletan että mahd. ylhäällä sivulla? Nyt käytännössä se pisteytys näkyy ”kommenttina” jutun alla ja niin että ette voi sitä toiste pisteyttää.

Mutta toistan vielä, pisteytykset on tallessa, ja tullaan tuomaan niitä paremmin esille sekä varmasti myös tarjoamaan tavan halutessaan ne exportata tms. 🙂

• #149966
      Avainmestari

Ja sellainen huomio vielä vanhoista pisteytyksistä jos joku niitä käy katsomassa, että aikaleimat niissä ei täsmää, vaan ne on ns. randomilla. Otan ne pois kokonaan vanhoista, kun ei sillä varsinaisesti merkitystä ole koska se pisteytys on annettu (eikä pisteytys datassa ollut aikaleimaa).

• #150066
      Osallistuja

Tein Constantine-leffaan kommentin Libre Officessa (kuten aina) ja liittäessäni kommenttia tänne en huomannut tarkistaa miltä se näyttää ja julkaisin sen. Julkaistu kommentti näyttää täällä aika tönköltä ilman ekstra-rivinvälejä, huonosti luettavalta eikä sitä pysty ainakaan tällä hetkellä ainakaan jälkikäteen korjaamaan.

• #150067
      toloka
      Osallistuja

Missä on tv:ssä seuraavaksi tulevat elokuvat ?

• #150073
      Pertsa69
      Osallistuja

Kaipaan myös tätä TV-opasta josta näkee pisteytyksen keskiarvon ja jos on itse sen jo pisteyttänyt. Kyseinen toiminto oli itselleni tärkein ominaisuus.

• #150083
      Osallistuja

Minulla on valonarat silmät. Valkoinen tausta sattuu silmiini, joskin onneksi tämä on lämpimämpi sävy kuin esim Wikipediassa joka on minulle lukukelvoton sivusto. Vanhaa leffatykkiä pystyi vielä lukemaan koska siinä oli silmiä helpottavaa harmaata mukana. Tiedän että kuulun varmaan vähemmistöön tässä, mutta sanoinpahan oman mielipiteeni.

• #150085
        Osallistuja

^Olen tästä täysin samaa mieltä. Harmaa leffatykki parempi silmälle ja pystyi pimeässäkin selaamaan.

• #150097
        Avainmestari

Tämä on hyvä kommentti, otetaan tumma teema listalle, niin että käyttäjä voi itse valita mieluisan.

• #150100

Hienoa! 🙂

• #150099
      Osallistuja

Onkos muuten vanhasta tykistä tuttu fanitusjärjestelmä tai vastaava tulossa vielä käyttöön tännekin, vai mennäänkö jatkossa pelkästään niin että kaikki kommentit ym. tulee näkyviin tuohon sivupalkkiin? Entä keskusteluvastausten pisteytys?

• #150102
      Dickey2
      Osallistuja

Leffatykissä elokuvat tunnetaan joskus erinimillä kuin tv:ssä. esim fallen angels leffaa hankala löytää jos ei tiedä kuka on ohjannut ja ketä pääosissa. Muistin että se tunnetaan täällä nimellä neonpyhimys. Vanhassa leffatykissä oli aina millä erinimillä se kyseinen leffa tunnetaan. Sitäkin kaipaisin tänne. esim 1.7 Yle teemalta tuleva Buster Keatonin leffa seitsemän mahdollisuutta tunnetaan jollain muulla nimellä täällä ja vanhassa leffatykissä se näkyi mutta en muista enää millä nimellä.

• #150105
      Osallistuja

Pistin äsken ihan kokeiluna pienen pätkän bbcodea ja sitä koskevan kyssärin, ja näköjään tämä ketju meni siitä jotenkin sekaisin. Eli sivusto ei siis nähtävästi tue vanhaa bbcodea, mutta jos jonkin liitännäisen kanssa saisi toimimaan, niin voisi ehkä parantaa käyttökokemusta ainakin foorumin puolella. Toisaalta, onkohan WordPressissä vakiona jotain vastaavaa työkalua millä saisi linkit, kuvat ym. kätevästi liitettyä tänne kommentteihin?

• #150106
      Osallistuja

Muutamia huomioita tästä uudesta ”tykistä” joka ei tunnu niin omalta kuin vanha.
      Ensiksi elokuvien nimen perään olisi hyvä saada valmistusvuosi, helpottaa hakemista jos on saman nimisiä elokuvia, ja kuten on jo pyydetty, elokuvien yleisimmät nimet jolla se tunnetaan.
      Hakemiseen liittyen, jos elokuvaa ei löydy riittää siitä maininta, että hakutulos ei anna tulosta. Emme kaipaa kymmeniä muiden elokuvien mainosjuttuja hakutuloksen seurauksena. Esim. haet Nakke Nakuttajaa saat juttuja siitä, millainen on elokuva Skycraper tai monet muut toimintapätkät.
      Profiiliin olisi myös hyvä saada katsottujen elokuvien tilastointi, vuosijakauma, genret, maajakauma.
      Pisteytyksestä on moni täällä jo kirjoittanut. Allekirjoitan kaikki ne toiveet, kuten elokuvan kohdalla tulisi näkyä myös oma pisteytys, yleisen keskiarvon rinnalla. Ja grafiikka olisi myös mukava saada. Siitä oli mielenkiintoista katsoa, miten muut ovat elokuvaa arvostaneet (tai sitten ei). Miksi kommentointi on pakollinen osio, eikö pelkkä pisteytys ole riittävä? Joskus kun leffa on sopivasti turhanpäiväinen, ei viitsisi siihen väkisin keksiä palautetta. Jatkossa tulemme luultavasti näkemään aika omituisia kommentteja. Brutus täällä jo mainitsi, että kommenttia ja pisteytystä olisi hyvä saada muokata jälkeenpäin. Itsellä kyllä tulee kirjoitusvirheitä, ja niitä mielelläni korjaisin. Ja olen myös huomannut, että iän myötä tekee mieli korjata joidenkin elokuvien pisteytystä.
      Tv-oppaastakin on jo mainittu, ja itsekin sitä kaipaan samankaltaisena kuin vanha oli. Tällä hetkellä sivun yläreunassa oleva tulevien elokuvien esittely nauha on täysin järjetön. Ei ole mitään mieltä yrittää jokaisesta esittelytekstistä arvata, että mikähän elokuva on telkusta tulossa. Mieluummin niin, että kerrotaan elokuvan nimi (ja vuosiluku) ja sitten pieni tiivistelmä.
      Tässä olisi muutamia toiveita uuteen sivustoon. Näiden toiveiden takana on nimenomaan saada Leffatykkiin sitä omaa henkilökohtaista tuntua, joka oli vanhassa ”tykissä” ja joka selvästi erottui muista elokuvasivustoista omalla persoonallisella tyylillään. Lisää toiveita tulee sitä mukaa kuin niitä keksitään.
      Ps. Eikä keskustelupalstan peukutusosio olisi varmaan pahitteeksi.

• #150107
      Osallistuja

Satunnaisten leffojen haku oli vähän turhanpuoleinen, mutta hauska ominaisuus, jota tuli käytettyä paljon ihan vain huvin vuoksi. Välillä sillä teki ihan hyviä löytöjäkin. Toivottavasti tulee joskus uudistetulle sivustollekin.

• #150195
      Osallistuja

Tässä muutamia ajatuksia, joista osa on jo aiemmin mainittu muiden toimesta:

— BBcode ([i][/i], [movie][/movie] jne.) takaisin toimintaan. Tällä hetkellä sadoissa elokuva-arvosteluissa näkyy rikkinäistä koodia, mikä antaa erittäin huonon kuvan Leffatykin tasosta.
      — Foorumille kirjoitetuissa viesteissä ei näy kappalejako muuten kuin rivinvaihtona. Tämä tekee varsinkin pitkistä viesteistä erittäin sotkuisen näköisiä, kun uuden kappaleen alussa ei ole edes sisennystä.
      — Mahdollisuus esikatsella omia viestejä ennen julkaisua.
      — Mahdollisuus muokata ja poistaa omat viestit. Poistetuista viesteistä voisi jäädä joku merkintä, jossa lukisi vaikkapa ”Sinä-ja-sinä päivämääränä julkaistu viesti poistettu sinä-ja-sinä päivämääränä.”
      — Foorumiviestien pisteytys takaisin käyttöön. Plussat kannustavat kirjoittamaan perusteltuja ja asiallisia viestejä ja ylipäätään ovat keino pitää yllä yhteisöllisyyttä ja aktiivisuutta. On psykologisesti tärkeää, että keskustelija saa tiedon siitä, että muut ovat lukeneet hänen viestinsä. Tyhjille seinille on tylsä puhua.
      — Elokuva-arvosteluihin voitaisiin lisätä myös pisteytystoiminto, jonka perusteella määrittyisi, missä järjestyksessä arvostelut näkyvät.
      — Elokuvien pisteytykset ja kommentoinnit kuntoon mahdollisimman pian.
      — Vanhan Leffatykin tyylinen tumma tausta oletukseksi. Valkoisen voi laittaa vaihtoehdoksi, jonka voi valita itse, jos siitä jostain syystä tykkää. Se olisi samalla hyvä keino erottautua Episodista, jonka ulkoasua nykyinen Leffatykki muistuttaa kiusallisen paljon.
      — Oikeassa palkissa (Tuoreimmat pisteytykset, Tuoreimmat keskustelut jne.) on liikaa sisältöä. Viisi poimintaa kustakin kategoriasta riittäisi mielestäni hyvin. Niissä voisi olla myös joku vakituinen järjestys. Luontevin olisi mielestäni seuraava: Elokuvat, Sarjat, Keskustelut, Kommentit. Pelkkiä pisteytyksiä ei tarvinne nostaa etusivulle.
      — Uutisia ei ole järkeä mainostaa Tuoreimmat-sivupalkissa, koska etusivu on joka tapauksessa omistettu niille. Kaiken lisäksi vielä sivun ylälaidassakin on vaakatasoon asetettu uutisspalkki, eli tällä hetkellä etusivulla on samat uutiset kolmeen kertaan, ja kaikilla muilla sivuilla kahteen kertaan. Ei näin.
      — Etusivu on liian pitkä. Varsinkin kun sen alaosassa kaiken lisäksi on Vanhemmat artikkelit -painike, jota painamalla saa halutessaan lisää tilpehööriä näkyville. Kymmenen uutista kerralla olisi mielestäni varsin riittävä.
      — Sivun alalaidassa änkyvään tummansiniseen laatikkoon voisi lisätä Alueet-sarakkeen alle foorumin.

Kehuja:

— Yläpalkki taisi aluksi mainostaa Episodia? Tuo uusi, sivun oikeassa reunassa näkyvä Episodi-portaali on paljon parempi. Nyt siinä on myös selvästi merkitty, että laatikon sisältö liittyy juuri Episodiin eikä Leffatykkiin. Kiitos tästä uudistuksesta.
      — Kiitokset myös siitä, että palautteeseen on vastattu foorumilla.

Vaikka tässä onkin tullut esitettyä paljon kritiikkiä, niin on kuitenkin hyvä, että Leffatykkiä uudistetaan ja päivitetään. Ei ole mielestäni tarpeen haikailla takaisin sitä vanhaa käyttöliittymää. Tärkeää olisi tehdä mahdollisimman nopeassa tahdissa uudistuksia tähän uuteen Leffatykkiin, jotta se ei jää roikkumaan keskeneräisenä pitkäksi aikaa.

Kysyn vielä, että olisiko meikäläisen mahdollista saada moderaattorinoikeudet myös tähän uuteen käyttöliittymään? Mielestäni oli kuitenkin aika hyödyllistä, että oli edes yksi Leffatykkiä aktiivisesti käyttävä henkilö, jolla oli mahdollisuus muokata ja poistaa julkaistua sisältöä (sekä foorumin että arvioiden puolella).

• #150197
      Osallistuja

Keskustelujen automaattisesti sisentyvä vastaustoiminto on myös hyvä lisäys.

• #150198
      Osallistuja

Tuo rivivälijuttu taitaa olla vähän kiinni nettiselaimestakin. Itsellä näkyy ihan normaalisti Firefoxilla. Mikkisoft Edgen kanssa ei näy, eikä ilmeisesti Duckduckgolla, ainakaan sikäli kun olen kännykän ja muiden koneiden kanssa koettanut.

• #150199
        Osallistuja

Ei tullut mieleen koettaa, vaikuttaako selain sivuston ulkoasuun. Käytän yleensä Firefoxia, ja sen kanssa rivinvaihdot eivät tosiaankaan näy. Chromella näkyvät.

• #150211
      Herra1998A
      Osallistuja

Tulevatko pisteytykset vielä takaisin näkyviin profiileihin? Jos en voi enää nähdä pisteytyshistoriaani niin eihän tässä ole enää mitään järkeä pisteytellä mitään

• #150215
      Heavyjuuseri
      Osallistuja

Miten tää sivusto on voitu kusta näin pahasti? Mikään ei toimi kunnolla.
      – Kansainvälisiä elokuvia ei löydä hausta kun suominimellä, jos sille on semmoinen annettu
      – Leffapisteytyksiä ei voi antaa enää ilman kommentointia, joka on järjetöntä jos leffasta ei sanottavaa niin joutuu kirjottaa jonkun paskakommentin josta ei oo kellekkään hyötyä ja kommentointia ei pysty editoimaan tai poistamaan.
      – Pisteytykset ei päivity sinne leffaan. Pisteytin 3 päivää sitten leffan missä oli 2 pisteytystä ja siellä on edelleen 2, eli ei päivittynyt minun sinne.
      – Profiilista ei nää enää mitään historiaa mitä olen tänne sivustolle aiemmin tehnyt.

Onnea vaan työsarkalle yrittää korjata edes jotenkin toimivaks tää sivusto. Helpommalla pääsis palauttaa vaan vanha takaisin.

• #150228
      Osallistuja

Onko videoiden lisäys jäänyt kokonaan pois, vai voiko jatkossa lisätä myös trailereita? Meinaan, joskus kun tuli vastaan omasta mielestä hyvä, mutta vähemmän tunnettu leffa, teki mieli mainostaa sitä muillekin. Sitä ominaisuutta myös kaivataan.
      Ps. Onko paljonkin vielä nimikkeitä vanhasta alustasta lisäämättä ”tykkiin”?

• #150317
      Osallistuja

-Nostaisin kaikki arvostelut tuossa etusivulla ihan ylimmäiseksi, nyt ne eivät edes näy kaikkien uutisten edestä. Uutisten kuvat myös vähän liian isoja

-Episodin klikkiotsikot sivuston ylälaidasta ottaisin kokonaan pois. Oikeassa reunassa ne voivat olla

-Mahdollisuus pisteyttää elokuvia ilman kommentointia. Myös mahdollisuus muuttaa pisteytystä ja kommenttia, tai poistaa ne

-Mahdollisuus lisätä kuvia ja videoita elokuviin ja sarjoihin, ja jos mahdollista kaikki aiemman Leffatykin lisätyt videot ja kuvat takaisin

-Linkitys takaisin elokuviin, jotta tietää mitkä elokuvat ovat samaa sarjaa ja montako tuotantokautta sarjaan kuuluu

-Aiemmassa Leffatykissä oli elokuvissa paneeli ”Ensi-ilta:”, johon pystyi aina lisäämään Suomen julkaisuajankohdan. Uusissa elokuvissa näkyi alhaalla ”Muita teatteriohjelmistossa olevia leffoja”, joka hyödynsi näitä päivämääriä ja näytti uudet ensi-illat. Uusi Leffatykki voisi myös hyödyntää tätä jollain osiolla, josta pystyisi aina katsomaan mitä elokuvia leffateatterissa pyörii

-Monesti tuli elokuvan pisteytyksen jälkeen aina selattua missä muissa leffoissa näyttelijät ovat olleet. Tähän listanäkymään voisi lisätä elokuvien vuosiluvut ja mitkä pisteet niille on antanut. Elokuvat eivät ilmeisesti myöskään ole missään järkevässä järjestyksessä

-Mitään sarjoja ei pysty hakemaan, mutta uskon että tämä korjataan

• #150321
        Osallistuja

Minun nähdäkseni Episodin klikkiotsikot poistettiin jo sivun ylälaidasta. Nyt ne ovat Leffatykin omia uutisia. Sinänsä tietysti vähän höpsöä, että samoja mainoksia mainostetaan kolmeen kertaan, joista kaksi koko ajan näkyvissä: yläpalkissa, etusivulla ja oikeassa sivupalkissa. Ehkä tuonne ihan ylös olisi järkevämpää nostaa vaikkapa tällä hetkellä leffateattereissa pyörivät filmit?

• #150319
      Osallistuja

Minä kaipaan kovasti takaisin sitä osioo jossa näkee kavereiden tekemät kommentit/arviot/pisteytykset. Se oli yksi ehdottomasti lempiosioitani vanhassa tykissä. Nyt näkee vain viisi uusinta tapahtumaa kenen tahansa tekemänä (no offence) ja nekin piilotettuna, haluaisin sen selkeästi esille.

Sarjoja kaipaan myös, missä ne ovat? Kai ne on tulossa kuitenkin jossain vaiheessa takas? Olen vähän pihalla missä kaudessa missäkin sarjassa olen jäänyt kun en katso sarjoja putkeen. Joutuupi selaamaan nettiä ja ihmettelemään missä kaudessa menenkään. En edes muista mitä kaikkia sarjoja seuraan 🤣

• #150336
      harr1v
      Osallistuja

Miltään osin uusi ei näytä paremmalta kuin vanha. Ei miltään. Eli jos nyt on vielä keskeneräinen, niin vihje: ottakaa vanhasta mallia, mitä siellä täytyy olla.

Esim.
      -halusin listan James Cameronin leffoista ja mitä sainkaan??
      -nyt jos sieltä jonkun leffan löytää, niin missä on leffan pistejakauma
      -missä on minun antamat pisteet sekä mahdollisuus korjata kun mieli voi muuttua

• #150450
      Juki
      Osallistuja

Viestien esikatselu ja muokkaus ja julkaistujen kommenttien muokkaus, kuten vanhassa Leffatykissäkin oli, olisi kiva saada tännekin.

• #150539
      Joensuulainen
      Osallistuja

Vanhassa versiossa oli hyvä, kun valitsi vaikkapa jonkun James Bond-leffan (tai minkä tahansa leffan joka on osa sarjaa), niin oli myös listaus saman sarjan leffoista. Sitä pitkin oli kätevä navigoida jonkun leffasarjan sisällä. Lisäksi tältä sivustolta puuttuu Päivän leffat telkussa-lista – kätevä navigointiapu sekin. Miksi niitä ei enää ole?

• #150946
        Osallistuja

Nyt James Bondeista löytyy lista jokaisen ko. sarjan elokuvan yhteydestä + trailerit (lista aina trailerin alla). Halusin tehdä myös todellisen kulttuuriteon, ja samanlainen traileri + lista löytyy myös ”rakastetuista” Ernest-komedioista… Ja ennen kuin joku alkaa kysellä, miksei myös Alieneita, Ghostbusterseja, Transformerseja, Twilighteja, Väkivallan vihollisia, Halloweeneja, Elm Streetejä, Uuno Turhapuroja, Niskavuoria jne. ole listattu – väänsin monta tuntia niitä, mitä nyt on nykyisellä saitilla listattuina, ja aika yksinkertaisesti loppui kesken. Että zorge vaan.

• #150743
      Pelimies
      Osallistuja

Olisi kivaa muokata omia kirjoituksia täällä, sillä tapahtui pieni kömmähdys Crying Gamea kommentoidessa, kun heitin vanhingossa 1 tähden vaikka kommentissa lukeekin 5 ja nyt tuo kömmähdykseni näkyy etusivulla, joten olisi kivaa saada takaisin omien kirjoitusten muokkaamisen mahdollisuus täällä Tykissä.

• #150765

Korjattu viitoseksi.

• #150753
      Osallistuja

Joo, munkin piti antaa The Super Mario Bros the Movielle 3,5 mut hiiri vahingossa liikku ja menikin kommenttiin kolmonen.

• #150766
        Osallistuja

Korjattu kolmoseen puolikas lisää.

• #150781
        Osallistuja

Pokémon 15: Kyurem vs. Oikeuden miekka. Meniköhän 3 tähden pisteytys perille? Pelkkää tyhjää näyttää.

• #150782
        Osallistuja

Black Panther: Wakanda Forever. Tästä voisi myös tarkistaa onko pisteytys mennyt perille.

• #150947

Molemmat pisteytykset onnistuneet.

• #150770
      Jautsi
      Osallistuja

Onko Söpö päässyt administraattoriksi? Onpa kiva! Mielessäni jo toivoinkin sellaista. Onnea ja menestystä tämän palstan ruotelissa!

• #150948
        Osallistuja

Kiitos, mutta en varsinaisesti ole admin. Minulla on joitain editointioikeuksia, kuten vanhallakin saitilla oli.

• #150823
      Osallistuja

Pisteytin juuri Wes Andersonin lyhytelokuvia ja päätin sitten katsoa, miten olen pisteyttänyt muita Andersonin leffoja ja totesin jälleen, miten pihalla uuden leffatykin hakutoiminto on. Ohjaajan nimellä saat kaikenlaista muuta sälää, mutta vähän itse elokuvia, ja yksi erityinen piirre haussa ärsyttää, se kun ei tunnista leffaa muilla nimillä, kuin millä se on kirjattu. Etsin hartaasti elokuvaa Fantastic mr. Fox, vaan eihän se sillä nimellä löydy ja olin jo valmis tekemään lisäyksen, mutta lopulta sen kumminkin löysin toisella nimellä. Tähän epäkohtaan toivoisin ylläpidon tarttuvan mahdollisimman pian, ettei saada lisää kaksoiskappaleita leffoista.

• #151077
      Osallistuja

Brutuksen mielenkiintoisen ´Kuin raivo härkä´ elokuva-arvostelun jälkeen, heräsi itsellä halu katsoa, miten olen elokuvalle antanut pisteitä. Pisteytyksiä leffalla on 473 ja sivu ilmoitti, että olet jo pisteyttänyt. Päätin kuitenkin selata vanhemmista pisteytyksistä omani, (nopeammin olisi selvinnyt vilkaisemalla IMDp:stä). Ehdotus: Jos sivusto löytää tiedon, että olet jo pisteyttänyt, niin eikö siihen voisi lisätä sitä pisteytystä, jonka on antanut??

• #151136
      Osallistuja

Voisiko ylläpito lisätä trailerin erinomaiseen sarjaan, Kaikki se valo jota emme näe.
      Tuo trailereiden lisääminen elokuviin, kelpaa mainiosti myös kehitysehdotukseksi.
      Yritin lisätä linkkiä tähän kommenttiin, mutta ei jostain syystä hyväksynyt?

• #151167
        Osallistuja

Traileri lisätty ko. sarjaan.

• #151157
      Osallistuja

Kun elokuvaa hakee hakutoiminnolla, voisi elokuvan nimen vieressä olla suluissa vuosiluku. Esimerkiksi Dracula-nimisiä elokuvia on kymmeniä.

• #151168
        Osallistuja

Tuo olisi tosiaan kätevä lisätieto. Itse en pysty moista muutosta tekemään, mutta laihana lohtuna: esim. 007- ja Scream-leffasarjojen yksittäisten osien sivuilla on listattuna kaikki ko. leffasarjan osat ja niiden perässä myös vuosiluvut.

• #151183
        Osallistuja

Joo, huomasin ton Star Trek-leffojen kohdalla äsken. Hienoa, asiat etenee!

• #151204
      Osallistuja

Tänään tulee puoli vuotta tämän ketjun ensimmäisestä viestistä. Olin ajatellut tehdä listauksen tekemättömistä kehitysehdotuksista, mutta siitä olisi tullut aivan liian pitkä juttu. Lukekoon ketjun kuka sen haluaa. Kiitokset saa kuitenkin nimim. Söpö, joka omien valtuuksiensa puitteissa on tehnyt huomattavia muutoksia. Toivottavasti seuraavan puolen vuoden aikana tapahtuu merkittäviä edistysaskeleita sivuston mielekkäämpään käyttöön. Masentaa.

• #151999
      Osallistuja

Mahdollisuus muokata omia viestejä, kommentteja ja elokuva-arvosteluja olisi hyvä lisä.

• #152029
      Osallistuja

Semmoisen pienen yksityiskohdan uudessa tykissä olen huomannut, että elokuvan tietojen kohdassa jossa on maat, joissa elokuvaa on tehty, on ne aakkosjärjestyksessä. Yleensä tiedoissa ensiksi mainitaan se maa, jossa leffaa pääsääntöisesti on tehty, näin oli myös vanhassa ”tykissä”. Tuskinpa sitä jo julkaistuihin tietoihin saadaan korjattu, mutta ehkä tuleviin tietoihin… joskus?

• #152035
      Osallistuja

Korjaus edelliseen kommenttiin. Elokuvan valmistusmaan taitaakin määrätä se mistä maasta on ohjaaja, ja se mainitaan tiedoissa ensimmäiseksi. Korjatkaa jos olen väärässä.

• #152111
      Osallistuja

Olisihan se nyt hienoa, jos tälle sivustolle vielä joskus saisi taas mahdollisuuden tehdä ja lukea käyttäjien omia listoja. IMDB:llä, Letterboxilla ja Listalilla on tämä ihan vakiona, ja muiden aktiiviharrastajien mieltymyksiä selaamalla tekee yleensä parhaat löydöt.

Näitä löytöjä selatessa tulee muuten samalla huomanneeksi miten hanurista tämä nykyinen striimausjärjestelmä on. Paljon on sellaisia parin vuosikymmenen takaisia suosittuja ja kehuttujakin Hollywood-rainoja mitä ei voi katsoa missään, koska tuommoiset palvelut keskittyy aivan niihin kaikkiin helpoimpiin massajuttuihin ja omiin tuotoksiin. Hyvällä tuurilla juuri löytää jostain kirjastosta tai kirpparilta jonkun kasetin tai DVD:n, ellei sitten piratismia halua alkaa harrastaa. Onneksi on aina paremman puutteessa jotain tekijänoikeuksista vapaita neukkuleffoja.

• #152114
      Osallistuja

Primestä oon tehny löytöjä, siellä on jonkin verran näitä kulttileffoja tai muita ei-niin-mainstream-leffoja.

• #152291
      Osallistuja

Dokumentti Mariupolista on trailerin arvoinen, jos vain mahdollista.

• #152302
        Osallistuja

Mariupolin tuhon tiedoista löytyy nyt traileri. Oscar-yönä ei ihan kaikkea ehtinyt lisäämään.

• #152417
      Osallistuja

Tein juuri lisäyksen elokuvasta Men (2022). Sitä ennen tuskailin jälleen tykin hakutoiminnon kanssa, koska halusin tarkistaa, onko elokuvasta lisäystä jo tehty. Elokuvahaun tuloksena sain valtavan määrän erilaisia artikkeleita, joissa otsikossa olevan sanan sisältä löytyy kirjaimet ”men” esimerkiksi, hämmennystä, elementit, kommentoi, Mendesin, keskisormensa, ilmeni jne. Kyllä nyt pitäisi ylläpidon viimeinkin jo herätä korjaamaan tuommoinen ärsyttävä virhe. Kun tekee haun, ei sen pitäisi antaa mitään muita tuloksia kuin elokuvia ja sarjoja ja nekin mieluummin niin, että jokaisen perässä on vuosiluku. Pelkästään tämä muutos tekisi tykin käyttämisestä paljon järkevämpää.

• #152425
      Osallistuja

Mahdollisuus muokata omia viestejä olisi kiva.

• #152479
        Osallistuja

Tai jos ei tätä mahdollisuutta, niin edes esikatselutoiminto.

Luet parhaimillaan 46 vastausketjuja
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.