Mark Hamill kertoi kiinnostavan yksityiskohdan julkaisemattomasta Star Wars -trilogiasta

16.12.2017 22:21

Parhaillaan elokuvateattereissa oleva Star Wars: The Last Jedi on järjestyksessä toinen osa uudesta Star Wars -trilogiasta, joka on tehty ilman George Lucasin vaikutusta. Lucas oli suunnitellut jatkoa luomalleen elokuvasarjalle jo ennen kuin franchise vaihtoi omistajaa. Uusi omistaja, Disney, ei kuitenkaan hyödyntänyt Lucasin suunnitelmia.

Leffasarjan alkuperäisiin näyttelijöihin lukeutuva Mark Hamill on paljastanut tuoreessa haastattelussaan yksityiskohdan Lucasin toteutumattomista suunnitelmista. Hamill, jonka näyttelemä Luke Skywalker on tarinassa Carrie Fisherin (kuvassa) näyttelemän prinsessa Leian verisukulainen, on elokuvasarjassa tunnetusti yksi niistä hahmoista, jotka pystyvät käyttämään mystistä voimaa. Alkuperäisessä trilogiassa, eli tarinan osissa 46, vihjattiin myös Leian omaavan erityiskykyjä.

– Olen aina ihmetellyt – en lue fanien keksimiä tarinoita – miksei [Leia] täysin kehittäisi kykyään käyttää voimaa ja uskon sen olleen jotakin, johon George Lucas panosti alkuperäisessä suunnitelmassaan osille 7, 8 ja 9. Keskustelin tästä viime viikolla hänen kanssaan, Hamill toteaa Rolling Stone -lehden haastattelussa.

Hamill on jo aiemmin harmitellut sitä, ettei Lucasin ideoita hyödynnetty uudessa trilogiassa. Fisher, joka menehtyi yllättäen Star Wars: The Last Jedin kuvausten jälkeen, oli toivonut Leialle merkittävämpää roolia uuden trilogian päätösosaan.

Lähteet: Rolling Stone, We Got This Covered

Kuva: LucasFilm/Star Wars: The Last Jedi, 2017