Palaako Julie Andrews Maija Poppaseksi?

22.10.2015 14:04

P.L. Traversin luoma Maija Poppanen on hahmona kahdeksankymppinen, mutta tomera lastenvahti jaksaa ihastuttaa edelleen. Julie Andrews näytteli Poppasta vuoden 1964 Disneyn musikaalielokuvassa. Tällä hetkellä yhtiö kaavailee uutta elokuvaa P.L. Traversin Poppas-maailmaan perustuen.

Tähän asti uuden elokuvan on arveltu olevan reboot-versio. Tuoreimman tiedon mukaan Maija Poppanen ei kuitenkaan koekaan totaalista uusintakäsittelyä, mutta myöskään suoranaista jatko-osaakaan ei 1960-luvun musikaalille ole tekeillä. Ohjaaja Rob Marshall (Into the Woods, Chicago) on paljastanut Vulturen haastattelussa suunnitelmistaan seuraavaa:

– Se ei ole uusi Maija Poppanen… P.L. Travers kirjoitti kaikkiaan kahdeksan kirjaa. [Aiempi elokuva tehtiin] ensimmäisestä kirjasta ja me työskentelemme jälkimmäisten pohjalta.

Rob Marshall kehuu haastattelussa olevansa myös Poppasesta ikonisen tehneen Julie Andrewsin hyvä ystävä. Ohjaaja ei suoranaisesti mainitse, onko Andrewsin tai nokikolarin osaa näytelleen Dick Van Dyken kanssa käyty neuvotteluja heidän näkymisestään myös tulevassa elokuvassa, joko cameo-osissa tai vanhoissa tutuissa rooleissaan. Molemmat näyttelijäveteraanit ovat kuitenkin olleet kohtalaisen aktiivisia edelleen, Van Dyke (90 v.) on viimeksi tänä vuonna piipahtanut sarjassa nimeltä Middle ja Andrews (80 v.) vieraillut mm. Today-televisiosarjan jaksossa omana itsenään.

Lähteet: Vulture, Variety, IGN

Kuva: Disney