Äkkiväärästä makeistehtailijasta puuhataan taas uutta leffaa – pääosaan halutaan kuuma nimi

20.1.2021 23:28

Lukuisiin meemeihinkin päätyneen lastenkirjan Jali ja suklaatehdas toisen tärkeän henkilöhahmon ympärille puuhataan uutta leffaa. Roald Dahlin luoman Willy Wonkan sokerihuuruiseen maailmaan hypätätään kuitenkin tällä kertaa aiemmista versioinneista poikkeavalla tavalla.

Jo kahteen otteeseen filmatisoidun kirjan suklaatehtailija Wonka kohdataan uudessa elokuvassa aivan toisin silmin, sillä Wonkaksi nimetyn elokuvan hahmogalleriassa ei pitäisi tällä kertaa olla pikkupoika Jalia (eng. Charlie) ollenkaan. Aiemmin sekä koomikkolegenda Gene Wilderin että Johnny Deppin tulkitsemana nähty tehtailijahahmo on tulevassa rainassa vasta itsekin nuorukainen.

Warner Bros. tahtoo Wonkan päärooliin silti näyttelijän, joka on ehtinyt kerätä itselleen jo rutkasti mainetta. Studion toivelistan kärkipäässä ovat nyt Spider-Man-stara Tom Holland ja Oscar-mittelöissäkin huomiota saaneen Call Me by Your Name -leffan Timothée Chalamet (kuvassa). Elokuvan ohjaaja on jo valittu, hän on myös Paddingtonin seikkailuja ohjannut Paul King. Wonkan käsikirjoituksesta vastaa mm. Saturday Night Live -sketsisarjasketsisarjassa vaikuttanut Simon Rich.

Lähde: Comingsoon.net

Kuva: Frenesy Film Company/La Cinéfacture/RT Features/Call Me by Your Name, 2017