Ensimmäinen virallinen kuva Dyynistä julki

14.4.2020 07:14

Denis Villeneuven ohjaama versiointi Frank Herbertin kirjallisesta klassikosta on yksi kiinnostavimpia tulevia elokuvia. Herbertin Dune eli Dyyni on tunnetusti aiheuttanut päänvaivaa jokaiselle, joka on yrittänyt tehdä siitä elokuvaa. Villeneuve sai kuitenkin leffan ns. purkkiin ilman huomattavia vaikeuksia – toisin kuin esim. vuoden 1984 Dyynin (kuvassa) ohjannut David Lynch.

Edelleen jälkituotantovaiheessa olevasta Dyynistä on nyt julkaistu ensimmäinen virallinen kuva. Sen päähenkilöä, Timothée Chalamet’n näyttelemää Paul Arteidesiä, esittävän otoksen voit nähdä Vanity Fairin sivuilta. Otoksessa sukusaagan sankari tarpoo kotiplaneettansa Caladanin maisemissa.

Vaikka elokuvateatterit ovat tällä hetkellä laajalti ympäri maailmaa suljettuina, ja useiden elokuvien julkaisupäivämääriä on siirretty, Dyynin maailmanensi-ilta on edelleen ajoitettuna tämän vuoden joulukuulle. Myös ohjaaja Villeneuve toivoo, että leffan odotusta ei tarvitsisi pitkittää:

– Dyyniä ovat tehneet ihmiset eri puolilta maailmaa. Olen ylpeä saadessani esitellä heidän työtään. Odotan sitä aikaa, kun voimme kokoontua taas yhteen, sillä Dyyni on luotu katsottavaksi isolta kankaalta.

Lähde: Vanity Fair

Kuva: UIP/Dino De Laurentiis Co./Dune, 1984