Jason Bournen maailmaan palataan seuraavaksi TV-sarjassa

Vaikka vuonna 2016 julkaistu Jason Bourne -leffa jäisikin viimeiseksi Matt Damonin tähdittämäksi Bourne-jännäriksi, leffasarjan faneilla on jotakin muuta, mitä odottaa. Yhdysvaltalainen kaapelitelevisioyhtiö on nimittäin kiinnostunut Jason Bourne -aiheisesta TV-sarjasta.

Varietyn raportin mukaan NBCUniversalin tilauslistalle on nostettu neljän uuden TV-sarjan avausjaksoa, joista yksi koskee juuri Jason Bourne -franchisea. Treadstoneksi nimetyn uuden TV-sarjan olisi tarkoitus keskittyä CIA:n alaisuudessa toimivaan Treadstone-ohjelmaan, jossa myös Bourne sai koulutuksensa. Elokuvasarjan fanien harmiksi itse Bournea ei kuitenkaan sarjassa nähtäne, vaan kokonaan uusi joukko salaisia agentteja.

Kokonaan uusi asia Bourne-maailman tuominen television puolelle ei ole, sillä tämä kirjailija Robert Ludlumin luoma hahmo sai jo 1988 oman minisarjansa, jossa nähtiin myös takavuosien Charlien enkelit -sarjasta tuttu Jaclyn Smith. Uuden sarjan kirjoittajaksi on pestattu tieteissarjan Heroes ja rikossarjan Yli synkän virran taustalla vaikuttanut Tim Kring. Pilottijakson ohjaa puolestaan Ramin Bahrani, jolta on piakkoin tulossa HBO:lle uusi elokuvaversiointi tieteisklassikosta Fahrenheit 451.

Lähde: Variety

Kuva: Universal/Jason Bourne, 2016

R. Isoviita 13.04.2018 klo 22:38

Alden Ehrenreich vahvistaa Han Solo -huhun

Sopimus saattaa jatkua.

Ketkä Avengereista eivät ehkä palaa?

Fanit voivat valmistautua tulevaan.

Paluu tulevaisuuteen -tähti joutui leikkaukseen

Michael J. Fox on toipilaana.

Netflix haikailee elokuvateattereita

Suoratoistopalvelu haluaa paremman jalansijan.