Lucasfilm: Ei suunnitelmia luoda Carrie Fisheriä tietokonegrafiikalla

14.1.2017 14:42

Useat Rogue One: A Star Wars Story -elokuvan nähneet ovat antaneet negatiivista palautetta liittyen leffaan digitaalisesti luotuun henkilöhahmoon. Vaikka Star Wars -leffoissa on aiemminkin nähty hahmoja, joita ”esittävät” animaatiohahmot tai esim. nuket, Rogue Onessa esitelty Peter Cushingin (1913-1994) näköinen Moff Tarkin vaikutti olevan useille faneille liikaa. Edesmenneen näyttelijän herättäminen henkiin digitaalisesti on toki herättänyt kiivasta keskustelua aiemminkin ja esim. näyttelijä Robin Williams määräsi ennen kuolemaansa, ettei hänen näköistään hahmoa saisi käyttää uusissa elokuvissa tai mainoksissa ennen 2040-lukua.

Star Wars -elokuvissa merkittävää roolia näytelleen Carrie Fisherin äkillinen poismeno viime kuun lopulla herätti monissa kysymyksen, miten Disney ja sen omistama Lucasfilm aikovat jatkossa toimia asian suhteen. Vaikka Fisherin on kerrottu saaneen valmiiksi osuutensa tämän vuoden joulukuussa julkaistavaan Star Wars: Episode VIII:aan, hänen työnsä Star Warsin parissa jäi muilta osin kesken. Tämä nostatti mm. sosiaalisessa mediassa arveluja, että hänet herätettäisiin henkiin Cushingin tavoin Episode IX:ssä.

Elokuvasarjan virallisella sivustolla on huhujen takia julkaistu seuraava tiedote:

Me emme normaalisti vastaa fanien tai lehdistön spekulaatioihin, mutta on olemassa huhu, jota haluamme kommentoida. Haluamme vakuuttaa faneillemme, ettei Lucasfilmillä ole suunnitelmia luoda Carrie Fisherin esitystä prinsessa tai kenraali Leia Organana digitaalisesti uudelleen.
Carrie Fisher oli, on, ja tulee aina olemaan osa Lucasfilmin perhettä. Hän oli meidän prinsessamme, kenraalimme ja ennen kaikkea ystävämme. Hänen menettämisensä koskettaa meitä yhä. Me vaalimme hänen muistoaan ja työtään prinsessa Leiana ja tulemme aina kunnioittamaan kaikkea, mitä hän antoi Star Warsille

Lähteet: Collider, ScreenRant, Starwars.com

Kuva: Lucasfilm/ Star Wars: Force Awakens