Sarjakuvasankarien luoja Stan Lee saa oman leffan

Hämähäkkimies, Iron Man, X-Men, Hulk ja Thor - näitä kaikkia ja montaa muuta sarjakuvasankaria yhdistää yksi nimi: Stan Lee (kuvassa). Vuonna 1922 New Yorkissa syntynyt sarjakuvantekijä on ollut ahkerasti mukana myös hahmojensa elokuvallisissa seikkailuissa. Lee on mm. vilahtanut kymmenissä hahmojensa leffoissa ja tv-sarjoissa ns. cameo-rooleissa milloin itsenään, milloin jonakin muuna.

Nyt X-Men-leffojen oikeudet omistava 20th Century Fox on ostanut oikeudet myös sarjakuvantekijän omaan elämäntarinaan. Elokuvan tuottajina toimivat Twilight- ja Power Rangers -leffojen tuottajat Marty Bowen ja Wyck Godfrey. Lee itse toimii myös yhtenä elokuvan vastaavista tuottajista.

Leffasta ei haluta tehdä ryppyotsaista elämäkertaa. Tekijöiden aikomuksena on sen sijaan luoda seikkailuhenkinen raina, jossa Leen hahmo on toiminnan keskiössä kuin Roger Mooren 1970-luvulla näyttelemä James Bond ja heittelisi tiukankin paikan tullen letkeitä lausahduksia. Elokuvalle haetaan parhaillaan käsikirjoittajaa, joten sen kuvausten alkamista pitää vielä odotella.

Lähde: THR

Kuva: Alan Light, 1975

R. Isoviita 14.09.2016 klo 11:55

Alastoman lounaan ja Videodromen ohjaajan mielestä elokuvateatteriperinne on mennyttä

David Cronenbergin puhuu omasta kokemuksestaan.

Bill Murray ja Adam Driver zombieleffaan

Ohjaaja on indie-piireistä tuttu.

Ridley Scott puuhaa uutta tuotantoa kaukana Alienista

Ihmisen evoluutio kiinnostaa.

Luolasta pelastetuista pojista tehdään elokuva

Taustalla yllättävä tekijäyhtiö.

Ant-Man-leffojen ohjaaja elättelee toivetta erään kasaritähden paluusta

Peyton Reed on yrittänyt saada Kulti, kutistin kakarat -näyttelijää elokuviinsa.