Radcliffe jälleen Harry Potteriksi?

31.8.2016 16:38

Kahdeksan osan mittaiseksi paisunut Harry Potter -leffasarja saattaa vielä jatkua. Kuten uutisoimme heinäkuussa, Lontoon West Endissä parhaillaan esitettävä Harry Potter and the Cursed Child -näytelmä on saanut runsaasti kiinnostusta osakseen. Suosio sai myös tuotantoyhtiö Warner Brosin haluamaan Potterin tarinaa jatkavan näytelmän elokuvaoikeudet haltuunsa.

Tuotantoyhtiössä mietitään nyt kuumeisesti seuraavaa siirtoa. Tämän kuun alussa kävi ilmi, että jo pelkkä kirjaksi painettu näytelmä sai Harry Potter -fanit liikkeelle sankoin joukoin. Harry Potter and the Cursed Child -näytelmä on kivunnut Britannian koko vuosikymmenen myydyimmäksi kirjaksi. Näytelmän elokuvaversion suunnittelu on NY Daily Newsin nimeämättömien lähteiden mukaan siinä pisteessä, että Warner Bros. yrittää saada myös näyttelijä Daniel Radcliffen mukaan projektiin.

Alkuperäisen Harry Potterin esittäjä on julkisuudessa aiemmin ilmaissut haluavansa pitää vanhaan rooliinsa jonkin verran etäisyyttä. Hän on halunnut esimerkiksi ottanut vastaan aivan päinvastaisia rooleja ja vältellyt uuden näytelmän katsomista, jotteivat sen katsomoon pakkautuneet fanit unohtaisi itse näytelmää hänen takiaan. Jos Warner Bros. kuitenkin saa puhuttua Radcliffen mukaan, paluu Potteriksi saattaa kestää yhtä leffaa pidempään: huhujen mukaan yhtiö kaavailee kaksiosaisen näytelmän laajentamista jopa trilogiaksi.

Lähteet: NY Daily News, BBC, IGN

Kuva: Sandrew Metronome/Harry Potter ja Azkabanin vanki