Big Lebowskille tulossa jatkoa – tavallaan

18.8.2016 13:07

Coen-veljesten komedia Big Lebowski on saamassa eräänlaista jatkoa. Samaan maailmaan sijoittuvassa leffassa ei seurata Jeff Bridgesin tulkitsemaan Dudea, vaan alkuperäisen elokuvan sivuhenkilöä. Idea kuulostaa kuitenkin hauskalta, sillä kyseinen hahmo on pelimiehistä suurin, John Turturron näyttelemä Jesus.

Alkuperäisessä rainassa Turturron Jesus kohtasi Duden kumppaneineen vain lyhyesti tiukassa mittelössä keilaradalla. Turturro on palanut halusta tehdä hahmonsa kanssa jotain uutta jo pitkään. Nyt Jesus Quintana -leffa on päässyt tuotantoon asti, joskaan Coen-veljekset eivät ole ilmeisesti tässä elokuvassa mukana edes taustavaikuttajina. Turturro ohjaa elokuvaansa itse, kuten hän teki mm. vuonna 2013 elokuvansa Fading Gigolo kohdalla.

On epäselvää, onko Turturrolla varmasti virallinen lupa käyttää Jesuksen hahmoa leffassaan, mutta hänen ollessaan joka tapauksessa yksi hahmon luojien, eli Coen-veljesten, vakiotiimiläisistä, tekijänoikeusasioista ei välttämättä tule riita-asiaa. Uuden leffan nimi on Going Places, ja sen on luvattu olevan ranskalaisen seksifarssin uudelleentulkinta. Turturron lisäksi leffaa tähdittävät Bobby Cannavale (Vinyl, Boardwalk Empire) ja Audrey Tautou (Amélie), jonka hahmolle Jesus ja tämän kaveri yrittävät kilpaa antaa tämän ensimmäisen orgasmin.

Jesus Big Lebowskissa:

Lähteet: IndieWire, CinemaBlend