Seagal-fanit haluavat yksinkertaisesti nähdä sankarinsa hakkaamassa ja rusauttelemassa pahiksia. Syvällisyyksiä ei tarvita.

31.10.2004 15:49

Alkuperäinen nimi:Hard to Kill
Valmistusvuosi:1990

Steven Seagal esittää poliisia, joka saa filmille raskauttavia todisteita senaattoriehdokkaan yhteyksistä gangstereihin. Näin ollen pahikset saapuvat kytän kotiin ja ampuvat hänen lisäkseen hänen perheensä. Mutta Seagal ei kuolekaan vaan vaipuu koomaan. Kun hän herää Seagal treenaa itsensä jälleen kuntoon hoitsun avulla. Sitten onkin aika kostaa, ja sitä sitten kostetaankin kunnolla!

Jälleen kerran Sensei Seagal todistaa olevansa planeettamme yksi kovimmista jätkistä. Jäseniä katkotaan hyvällä mallilla ja heittääpä sankarimme kuolemattoman repliikin tungettuaan biljardikepin pahiksen kurkkuun: ”Fuck you and die!” Perään vielä potku. Tylyä ja simppeliä. Toisin sanoen täydellistä. Hard to Kill kuuluu Seagalin uran klassikoihin ja tähän aikaan hän oli vielä nopea liikkeissään eikä tarvinnut stunttia. Seagal ei pitkään yhtä jätkää piekse vaan tappaa nopeasti. Hän ei tietenkään itse ota turpaansa. Mutta sepä siinä onkin niin mukavaa. Seagal-fanit haluavat yksinkertaisesti nähdä sankarinsa hakkaamassa ja rusauttelemassa pahiksia. Mitään syvällisyyksiä ei tarvita.

Loppuun pitää vielä ylistää Seagalin erinomaisia ilmeitä. Kuinka monen action-staran eri ilmeet perustuvat poskien pullistelulle? On se vaan niin hulppean näköistä nähdä Seagali vetämässä posket sisään ja mätkimässä jotakuta turpaan. Sama juttu, kun hän ampuu. Sitten vielä kertauksen vuoksi: Seagal on kova jätkä!

nimimerkki: Ale

Arvosteltu: 31.10.2004