Tällaisia palkkioita tähdet saavat Netflixiltä

Nimekkäiden elokuvanäyttelijöiden palkkiot ovat tunnetusti isoja. Pientä vaihtelevuutta palkkioiden kokoon saattaa tuoda mahdollisuus päästä työskentelemään vaikkapa tietyn ohjaajan kanssa (esim. Brad Pitt suostui puolta pienempään korvaukseen Quentin Tarantinon Once Upon a Time in Hollywoodin kohdalla). Suuret tähdet eivät kuitenkaan lähde Netflix-tuotantoihinkaan aivan pikkurahasta.

Varietyn mukaan Netflix-sopimukset tuovat monille näyttelijöille jopa isomman kertapalkkion kuin suoratoistopalvelun kilpailijoiden kohdalla. Esim. Deadpool-stara Ryan Reynoldsille (kuvassa) on tulossa 27 milj. dollaria muutenkin huippukalliista toimintatrilleristä 6 Underground. Hänen kollegansa Will Smithille puolestaan saatetaan ojentaa jopa 35 milj. dollaria siitä hyvästä, että tämä palaa poliisirooliinsa jatko-osassa Bright 2, jonka kuvausten pitäisi alkaa nyt kesällä. Vertailun vuoksi: Sonyn tuottamasta Bad Boys for Life -jatko-osasta Smithin palkkio on 17 milj. dollaria.

Netflixin maksamissa palkkioissa on kuitenkin yksi mutta. Kun perinteisten elokuvastudioiden kanssa tehdyissä sopimuksissa näyttelijälle saatetaan luvata meheviäkin bonuksia lipunmyyntitulojen perusteella, Netflix-rainoista tähti ei sellaisia saa. Näin ollen, vaikka leffa saisi suoratoistopalvelussa aina vain lisää katsojia, näyttelijä ei saa siitä mitään lisäkorvausta.

Lähteet: Variety, Forbes, Esquire, Comicbook, SlashFilm

Kuva: Gage Skidmore

R. Isoviita 06.05.2019 klo 13:48

Tarantinon uusimmalle annettiin aplodit seisten

Cannes’n elokuvavieraat ovat nähneet Once Upon a Time in Hollywoodin.

Schwarzeneggerin kimppuun hyökännyt ei joudu syytteeseen

Toimintatähden päälle karattiin viikonloppuna.

Seuraava Batman-näyttelijä on lähes valittu?

Lista vaihtoehdoista lyhenee.

Thor: Ragnarök -ohjaaja kertoo Hitler-satiiristaan

Taika Waititi esittää dikataattoria itse.