Leonardo DiCaprio kiinnostui Painajaiskujasta

Leonardo DiCaprio nähdään tänä vuonna - parin vuoden tauon jälkeen - jälleen valkokankailla. Quentin Tarantinon Once Upon a Time in Hollywoodissa hiipuvaa näyttelijätähteä esittävä DiCaprio ei kuitenkaan ole itse hiipuva tähti, sillä hänellä on useita roolikiinnityksiä työlistallaan ja lisää on tulossa.

Ohjaaja Guillermo del Toron suunnitelmissa on kuvata uusi versio 1940-luvun lopun rikoselokuvasta Painajaiskuja eli Nightmare Alley. Film noir -alagenreen niputettavan alkuperäisen Painajaiskujan päärooleissa nähtiin oman aikansa supertähdet Joan Blondell ja Tyrone Power. Tuo leffa kertoo mentalistista, joka huijaa onnistuneesti ihmisiä, kunnes hänen lähipiiriinsä kuuluva henkilö kuolee hämärissä olosuhteissa.

Del Toro on kirjoittanut yhdessä Kim Morganin kanssa uuden leffaversion käsikirjoituksen ja nyt sen roolitus on käynnissä. Leonardo DiCaprio tiettävästi neuvottelee leffan yhdestä pääroolista. Neuvottelujen tuloksen voi odottaa varmistuvan lähiaikoina, sillä elokuvan kuvausten pitäisi alkaa syksyllä.

Lähteet: Variety, Indiewire, ScreenRant

Kuva: Sony/Once Upon a Time in Hollywood, 2019

R. Isoviita 24.04.2019 klo 18:24

Suuryhtiöiden kiista Spider-Manista: hyvät ja huonot puolet

Sony on tiedottanut neuvottelujen tilasta.

Matrix saa jatkoa, mutta miksi Laurence Fishburne ei ole ehkä mukana?

Keanu Reeves ja Carrie-Anne Moss uusivat roolinsa.

Arvaatko, kuka Downton Abbey -tähti harkitsi paluutaan pisimpään?

Elokuva jatkaa sarjan vaiheita syyskuussa.