Pennywise-klovni palaa

Kansainvälisesti yli 700 milj. dollarin lipputulot kahminut kauhuelokuva Se saa jatko-osan. Genrensä ylivoimaisesti menestynein elokuva vuosikausiin tuli ensi-iltaan viime vuoden lopulla, joten päätös jatkosta tapahtui hyvin nopeasti. Toisaalta leffa antoi myös ymmärtää, ettei karmivan Pennywise-klovnin pahanteko päättyisi sen lopputekstien alettua.

Metro.co.uk:n saamien tietojen mukaan Se-elokuvan seuraavaa osaa ryhdytään kuvaamaan tänä kesänä. Niiden ennakkovalmistelu on jo käynnissä. Kuvaukset aloitetaan Kanadassa, ja ne jatkuvat siellä marraskuuhun asti. Valmiin elokuvan on määrä saapua teattereihin tällä aikataululla ensi vuoden lopulla.

Maineikkaan Stephen Kingin teoksesta ammentavan Se-elokuvan jatko-osa saa puikkoihinsa jälleen ohjaaja Andy Muschiettin. Alustavasti nimellä It: Chapter Two -kulkevassa rainassa on ennakkotietojen mukaan edelleen lapsinäyttelijöitä, mutta tarina keskittyy nyt ensimmäisestä osasta tuttujen lasten aikuisvuosiin. Toinen elokuva ei Muschiettin mukaan seuraa täysin Kingin alkuperäistekstiä, joten Kingin tekstiä lukeneille on luvassa myös yllätyksiä. Eräs asia kuitenkin on varmaa: ruotsalaislähtöinen Bill Skarsgård palaa virnuilemaan Pennywisen rooliin.

Lähteet: Metro.co.uk, Box Office Mojo, EW, Digital Spy

Kuva: Warner Bros./ Se, 2017

R. Isoviita 20.02.2018 klo 14:27

Näyttelijälegendan tytär tylynä elämäkertaelokuvasta

Takavuosien suurtähti Judy Garlandia näyttelee uutuuselokuvassa Renée Zellweger.

Cumberbatch ja Dinklage Monty Python -komediaan

Kuningas Arthur ratsastaa jälleen.

GOT-tähti mukaan Taika Waititin Hitler-komediaan

Tummanpuhuva satiiri.

Jamie Lee Curtis avautui: Halloweenia tehtiin rahan takia

Uusi leffa tulossa, mutta tällä kertaa sarjan aloittanut John Carpenter on itse mukana.

Krokotiilimies-leffojen ystäville iloinen uutinen

Tämä on todempaa kuin Danny McBride -reboot.