Machete-tähti Danny Trejon mielestä tähtien ei pitäisi tehdä omia stunttejaan

2.9.2017 19:25

Pari viikkoa sitten Tom Cruisen uutisoitiin laajalti törmänneen kesken stunt-tempun seinään ja loukanneen siinä rytäkässä itseään. Cruise oli kuvaamassa Mission Impossible 6 -elokuvaa, kun hän rikkoi onnettomuudessa nilkkansa. Leffan tuotanto keskeytyi tapaturman myötä.

Cruisen onnettomuus ei ole ensimmäinen sarallaan. Karskeista äijärooleista, kuten Machetesta, tuttu Danny Trejo (kuvassa) onkin tuoreessa haastattelussaan ottanut kantaa isojen tähtien haluun tehdä omat stunt-temppunsa.

– Tiedän, että suuret starat inhoavat minua, kun sanon tämän, mutta minä en halua riskeerata 80 henkilön työpaikkaa vain siksi, että saisin näyttää jossain talkshows’ssa, kuinka isot munat minulla on, Trejo toteaa tuoreessa haastattelussaan.

Kun tuotanto keskeytyy pitkäksi aikaa, kuvausryhmän jäsenet joutuvat odottamaan jatkoa epätietoisina tulevasta. Trejo ilmoittaakin kannattavansa aina ammattimaisten stunt-näyttelijöiden käyttämistä isojen näyttelijänimien korvaajina, kun kohtaus sitä vaatii.

– Jos [stunt-näyttelijäni] loukkaantuu, minun on valitettavasti todettava, että jonkun toisen meksikolaisen naamaan pitää liimata samat viikset ja voimme jatkaa. Mutta jos minulle käy huonosti, kaikilta tiimissä loppuvat työt. Siksi en valitse jälkimmäistä, Trejo täsmentää.

Lähteet: The Wrap, The Guardian, Yahoo Movies

Kuva: Gage Skidmore