Mitä tulossa Guardians of the Galaxy Vol. 2:n jälkeen?

Huippusuositun sarjakuvafilmatisointi Guardians of the Galaxyn jatko osan, eli Vol. 2:n Suomen ensi-ilta on 26.4.17. Vaikka leffa nähdään myös muualla maailmalla vasta tuonnempana, sen ympärillä käy jo hyvä pöhinä. Pöhinä, jonka myötä uuden elokuvan arvellaan keräävän jopa 160 milj. dollarin lipputulot avausviikonloppunaan, on itse asiassa niin lupaava, että elokuvalle mietitään jo kolmatta osaa käsikirjoittaja-ohjaaja James Gunnin mukaan.

Chris Prattin näyttelemä Star-Lord, Zoe Saldanan tappavan tehokas Gamora ja Vin Dieselin mörisemä Groot kumppaneineen ovat todennäköisesti mukana myös elokuvasarjan kolmannessa osassa. Mutta leffan juoni on tällä hetkellä vasta luonnosteluasteella. Myöskään elokuvan ohjaajaa ei ole vahvistettu, vaikka moni varmasti toivoisi ns. pankin räjäyttäneen ohjaaja James Gunnin jatkavan Guardians of the Galaxy -seikkailujen parissa hamaan tulevaisuuteen.

Gunn, jonka kirjoittama kauhujännäri The Belko Experiment sai maailman ensi-iltansa Kanadassa viime vuoden lopulla, saattaa kuitenkin haluta keskittyä vaihteeksi muuhun kuin uuteen ison budjetin sarjakuvafilmatisointiin. Hän esimerkiksi harkitsi aiemmin myös ohjaavansa The Belko Experimentin, mutta luopui ajatuksesta osittain juuri Guardians of the Galaxy -leffasarjaan liittyneiden kiireiden takia.

- Yritän keksiä, mitä haluan todella tehdä, siitä nyt on kyse. Minun täytyy päättää missä haluan olla ja miten haluan käyttää seuraavat kolme vuotta elämästäni. Teenkö uuden Guardians of the Galaxy -elokuvan vai jotain muuta? Päätän sen seuraavan muutaman viikon aikana, Gunn toteaa Complex-sivustolle antamassaan haastattelussa. Jos Gunn ei Guardians of the Galaxyn parissa jatka, Marvelilla on varmasti jo liuta uusia nimiä kolmannen osan käsikirjoittaja- ja ohjaajaehdokkaiksi.

Lähteet: Complex, ScreenRant, Den of Geek, comicbook.com

Kuva: Marvel Studios/Guardians of the Galaxy Vol. 2

R. Isoviita 17.03.2017 klo 16:30

Uuden Star Warsin ohjaaja kertoo, mitä leffa ei paljasta

Salaperäisyyden verho pysyy.

James Cameron paljasti kiinnostavan yksityiskohdan Avatar-jatko-osista

Haastava elementti mukaan kuvauksiin.

Ben Affleck näpisti muiston kuvauspaikalta: näin siinä lopulta kävi

Tuotantoyhtiö ei painanut asiaa villaisella.

Wonder Womanin jäljissä: 1980-luvun toimintasankarittaresta halutaan uusi leffa

Miekka ja magia -hahmo saa uusintakäsittelyn.