Werner Herzog ei riskejä pelkää

19.6.2014 18:54

Jo helmikuussa mm. Telegraph kertoi, että ulkoisista avuistaan kuulu Pamela Anderson on nyrkkeilijälegenda Mike Tysonin rinnalla näyttelijäehdokkaana draamaelokuvaan. Kyseinen leffa, Vernon God Little, perustuu samannimiseen menestyskirjaan, joka oli australialaislähtöisen D.B.C. Pierren esikoisromaani. Tavallisesta poikkeavalta kuulostava roolijako on nyt lyöty lukkoon, joten Anderson todellakin nähdään Tysonin sekä suulaan brittikoomikko Russell Brandin (Keikkaa pukkaa) kanssa itsensä Werner Herzogin ohjauksessa.

– [Herzog] sanoi, ettei hän halua minun valmistautuvan rooliin. Hän haluaa minun vain tulevan paikalle ja antavan itseni hänen käsiinsä, Andreson selvitti tilannettaan Varietylle. Saksalaisohjaaja oli ottanut häneen yhteyttä suoraan, sillä Andersonilla ei ole agenttia.

Pamela Andersonille lankesi elokuvan nimihenkilön äidin osa, kun Mike Tyson puolestaan esiintyy leffassa kirvesmurhaajana, joka osuu Vernonin tielle myöhemmin. Brandin osana on heilua kuvioissa manipuloivana tv-reportterina. Vernonia tässä kasvutarinassa näyttelee Austin Abrams (Gangsterisota). Herzog, joka tunnetaan myös pitkästä ja rankasta yhteistyöstään edesmenneen näyttelijä Klaus Kinskin (mm. Fitzcarraldo) kanssa, lienee niitä harvoja ohjaajia, joiden voi myös olettaa onnistuvan tällaisen kokoonpanon kanssa.

Andersonille Vernon God Little merkitsee uutta lehteä hänen elämässään – hän haluaa nyt edetä urallaan ”taiteellisempaan suuntaan”. Tämä tulee mahdolliseksi heti, kun Herzog on saanut kuluvalle vuodelle ensi-iltaan suunnitellun Queen of the Desert -elämäkertarainansa valmiiksi.

Kuva: Aaron Burden, USN