Hakkeriaktivistit

Alkuperäinen nimi:We Are Legion: The Story of the Hacktivists
Valmistusvuosi:2012
Pisteytyksiä: 15
Tarkka arvio: 3.27

Radikaali Anonymous-hakkeriryhmä iskee niin valtioiden kuin yritysten tietojärjestelmiin. Viime vuosina ryhmä on hyökännyt satoihin eri kohteisiin kuten esimerkiksi Mastercard, Visa ja Paypal.

Jäseniä on haukuttu rikollisiksi ja jopa terroristeiksi, mutta itse asiassa useimmat heistä toimivat täysin laillisesti.

Dokumentissa (We Are Legion: The Story of the Hacktivists) tutustutaan näihin koko maailmaa uhkaaviin hakkereihin.

Arviot

Anonymousin haktivisteilla ei ole suurta yhteistä ideologiaa, toimintasuunnitelmaa tai eettisiä sääntöjä. Juuri siksi he ovat saaneet päättäjissä ja yritysjohtajissa aikaan todellista pelkoa.

Hakkeriaktivistit raottaa verhoa 2000-lukulaisen ilmiön, haktivismin, edessä. Kasvottomat haktivistit ovat saaneet maailman talousjohtajat ja näiden mukana poliittiset johtajat vapisemaan pelosta. Anonymous on maailmanlaajuinen ei-järjestäytynyt yhteisö, jota on mahdotonta määritellä tarkasti. Joukkion kutsuminen ryhmäksi on kyseenalaista. Edes jäsenet eivät tiedä, kuinka laaja yhteisö on tai ketä siihen kuuluu. Anonymousin haktivisteilla ei ole suurta yhteistä ideologiaa, toimintasuunnitelmaa […]

Arvosteltu: 12.05.2013

Kommentit & Pisteytykset