5.3.2008 16:04

Tämäkin elokuva tuli tarkastettua aika nuoressa iässä, mutta silloin jo ihaistuin Tarantinon tyyliin. Se täytyy Tarantinosta sanoa sen verran, että miehellä on uskomattoman laaja musiikkimaku, koska hän jotenkin tuntuu löytävän aina parhaat kappaleet, joka tekee kohtauksista vielä täydellisemmät. Tarinan kerronta on kuitenkin Tarantinon ehdoton bravuuri.

Mutta itse asiaan. Pulp Fiction on henkilökohtaisen listani sijalla 4. Näyttelijä valinnat ovat aivan nappisuorituksia joka osa-alueella, mutta ehdottoman voiton vie John Travolta jonka pikku huumepöllyissä oleminen saa omankin olon rennoksi. Muista näyttelijöistä tietysti Sam Jackson, Uma Thurman, Bruce Willis ovat huippuluokkaa sekä unohtamatta pienijä sivurooleja, joista Christopher Walken vetää pisimmän korren.

Ainut asia mikä häiritsi joskus oli elokuvan pitkä kesto, mutta näin vanhemmiten olen tullut siihen tulokseen että pitkäkestoiset leffat ovat olleet Hollywoodin suola. Pulp Fiction on elokuvahistorian ehdoton merkkiteos ja kulttiklassikko, joka kannattaa katsoa pari kertaa vuodessa ja ehdottomasti yksin.

Arvosteltu: 05.03.2008