Rattoisaa viihdettä. Käsikirjoitus on taattua äksönhuttua.

15.7.2004 00:16

Alkuperäinen nimi:Magnum Force
Valmistusvuosi:1973

Aikoinaan Likainen Harry oli suosittu elokuva joten jatko-osien tulvaa ei voitu estää. Jatko-osia siunaantuikin sitten peräti neljä kappaletta. Nyt on suurennuslasin alla Likaisen Harryn ensimmäinen jatko-osa.

Juoni ei tarjoa suuria mullistuksia: San Fransiscossa riehuu murha-aalto, jonka uhrina on tunnettuja rosvoja, jotka ovat päässeet tekemistään rikoksista vapaaksi oikeudessa. Juttua lähetetään tutkimaan kukas muu kuin Harry Callahan (Clint Eastwood). Harry alkaa päästä jutusta selville ja alkaa epäilemään oman puolensa miehiä…

Magnum 44 on kelvollinen jatko-osa alkuperäiselle Likaiselle Harrylle. Mitään mullistuksia tämä elokuva ei tarjoa mutta on rattoisaa viihdettä jonka parissa saa ajan kulumaan. Ja täydellinen tämä elokuva ei ole sillä elokuva menettää paljon tehoaan loppuaan kohden ja loppu yrittää turhankin paljon muistuttaa edellisen Likaisen Harryn loppua mutta ei loppu aivan toivoton olekkaan. Kuullaanhan loppupuolella Clintin legendaarinen lausahdus ”man has to know his limitations.”

Clint näyttelee melkeinpä ongelmitta ja jotkut muutkin näyttelijät näyttelevät hyvin. Itse ”pahikset” eivät oikein vakuuta rooleissaan ja näyttävät kuin kivipatsailta. Käsikirjoitus on taattua äksönhuttua ollessaan välillä puuduttava ja välillä viihdyttävä.

Katso tämä ihmeessä jos pidit ensimmäisessä Harrystä. Samanlaista katselunautintoa ei kannata odottaa tältä elokuvalta mutta on silti kelpo viihdettä.

nimimerkki: Orson Welles

Arvosteltu: 15.07.2004