Peruskatsojalle Alivuokralainen tarjoaa keskivertoa hieman paremman elokuvan, josta jää hyvä mieli ainakin seuraavaksi pariksi tunniksi.

13.10.2008 20:34

Alkuperäinen nimi:Kummeli Alivuokralainen
Valmistusvuosi:2008

Kummeli- koomikkoryhmän uusin elokuva Alivuokralainen on edellisistä elokuvista poiketen täysin ammattimaisen näköinen. Käsikirjoitus on paljon paremmin laadittu kuin esimerkiksi Jackpotissa.

Itse juoni koostuu kahden päähenkilön ympärille. Yliopiston amanuenssi Pauli ja Munuuaiskirurgi Lauri. Heidän normaali elämänsä kokee kovan kolauksen, kun vuokra nostetaan pilviin ja ennakkomaksukin lankeaa maksettavaksi. Kaiken lisäksi nurkkiin muuttaa asunnon entinen omistaja Lydia Molotov. Avuksi rahapulaan keksitään alivuokralainen, Robban, joka on umpihomo.

Elokuva on edeltäjiinsä verrattuna täysin erilainen. Kun edelliset Kummeli elokuvat rakentuvat huumorin varaan, Alivuokralaisessa on vahva juoni, jota irtonaiset vitsit, kuten esimerkiksi homo-stereotypiat tukevat.

Elokuvan henkilöhahmot ovat hyvin rakennettuja, ja juoni on johdonmukaista. Ainoa asia mikä jäi vaivaamaan olivat ”väliaikamadot” jotka eivät jaksaneet naurattaa. Kummelifanina nautin elokuvasta suuresti, peruskatsojalle Alivuokralainen tarjoaa keskivertoa hieman paremman elokuvan, josta jää hyvä mieli ainakin seuraavaksi pariksi tunniksi.

Arvosteltu: 13.10.2008