2.8.2004 01:51

Alkuperäinen nimi:子連れ狼 子を貸し腕貸しつかまつる
Valmistusvuosi:1972

Sword of Vengeance on ensimmäinen osa The Lone Wolf and Cup saagaa ja tämän nähtyäni on pakko saada loputkin osat. Erään samurain vaimo murhataan, ja hän lähtee vaeltelemaan vauvapoikansa kanssa pitkin maita ja mantuja lahdaten samalla pahiksia. Sword of Vengeance on lyhyesti selitettynä kunnon samuraimättöä. Katanalle tulee mukavasti käyttöä Ogami Itton reissussa.

Toimintakohtaukset ovat nättiä kamaa. Ogami Itto on todella kova jätkä ja miekkamätöt ovat rankkoja. Porukkaa kuolee kiitettävästi ja verta on mennyt paljon. Tämä leffasarjahan on kuuluisa verisyydestään ja pakko sanoa, että ei turhaan. Veri lentää tyylikkäästi eikä Ogami Itton ilme värähdäkään. Hän on muutenkin sellainen tuima yhden ilmeen mies ja rooli sopiikin hyvin Tomisaburo Wakayamalle. On se semmonen kivikasvo, että tuskin terävinkään veitsi menee poskesta läpi.

Jos samuraimeininki ja toimintasplattaus kiinnostaa niin suosittelen tätä ehdottomasti. Japanissa näköjään osattiin tehdä hyvää actionia jo kauan ennen Hollywoodin Matrixeja.

nimimerkki: Ale

Arvosteltu: 02.08.2004