Matrix 4: Michael B. Jordan kommentoi roolipuheita

8.9.2019 16:53

Matrix 4 on tekeillä, ja kuten aiemmin on uutisoitu, Keanu Reeves ja Carrie-Anne Moss ovat palaamassa sen maailmaan. Heidän näyttelemiensä Neon ja Trinityn lisäksi alkuperäisissä elokuvissa merkittävää roolia näytelleen Laurence Fishburnen (kuvassa) mukana olosta ei kuitenkaan ole puhuttu.

Alustavien tietojen pohjalta Fishburnen tutuksi tekemän Morpheuksen osaan haluttaisiin nuorempi näyttelijä. Huhujen perusteella Rocky-leffasarjaa jatkaneissa Creed-elokuvissa nähty 32-vuotias Michael B. Jordan kiinnostaisi Matrix 4:n tekijöitä. Jordan on myöntänyt olevansa Matrix-elokuvien ihailija. Toronton elokuvafestivaaleilla tuoreeltaan haastatellun näyttelijän kommentti ei kuitenkaan nosta isoja toiveita Matrix-roolin suhteen:

– Ne ovat huhuja, minä en tiedä. […] On aina mairittelevaa kuulla olevansa mukana tällaisissa huhuissa ja jutuissa… Katsotaan, miten asiat etenevät, kukapa tietää.

Jordanilla on paljon kysyntää. Hänet on nostettu hiljattain mm. yhdeksi vaihtoehdoksi seuraavan Creed-elokuvan ohjaajan pestiin. Jos tämä asetelma toteutuu, näyttelijä tuskin ehtisi mukaan myös Matrix 4:ään, vaikka häntä siihen pyydettäisiin.

Lähteet: E!, We Got This Covered, Movieweb

Kuva: Warner Bros./The Matrix Reloaded, 2003