Missing

Alkuperäinen nimi:Missing
Valmistusvuosi:2023
Pisteytyksiä: 6
Tarkka arvio: 3.42

Searching -elokuvantekijöiden uusi jännityselokuva Missing on vuoristoradan tavoin etenevä mysteeri, joka saa miettimään, kuinka hyvin sitä tunteekaan lähimmäisensä. Kun Junen (Storm Reid) äiti (Nia Long) katoaa ollessaan lomalla Kolumbiassa uuden poikaystävänsä kanssa, alkaa June etsiä vastauksia kansainvälisen byrokratian koukeroissa. Tuhansien kilometrien päässä jumissa Los Angelesissa, June käyttää luovasti kaikkea näppiensä ulottuvilla olevaa viimeisintä teknologiaa yrittäessään löytää äitinsä ennen kuin on liian myöhäistä. Kaivaessaan yhä syvemmältä, Junen nettietsivän työ herättää enemmän kysymyksiä kuin vastauksia… ja kun äidin salaisuudet paljastuvat, June huomaa, ettei tuntenut häntä lainkaan.

Kommentit & Pisteytykset

Jautsi

Tässä on hyvänä puolena uudemman sukupolven hallitseman tietotekniikan hyödyntäminen osana juonen kuljetusta. Vaikka en tunne läheskään kaikkia tietoteknisiä laitteita ja erilaisia sovelluksia, joita elokuvassa käytetään ihan solkenaan, ajattelin että enhän minä avaruusseikkailujen ihmelaitteitakaan läheisemmin tunne ja niinpä vain katselen niitäkin elokuvia kuin kennenkä poeka. On tässä joitain muitakin hyviä puolia, joita sitten väkivalta jonkin verran latisteleikse.

Vilperi

7/10