Elvis

Alkuperäinen nimi:Elvis
Valmistusvuosi:2022
Pisteytyksiä: 32
Tarkka arvio: 3.63

Elokuva seuraa Elvis Presleyn (Butler) elämää ja musiikkia hänen ja arvoituksellisen managerinsa eversti Tom Parkerin (Hanks) välisen erikoisen suhteen kautta. Tarina paneutuu Presleyn ja Parkerin yli 20-vuotiseen monimutkaiseen dynamiikkaan Presleyn noususta kuuluisuuteen ja ennennäkemättömään tähteyteen Amerikan kulttuurimaiseman murroksen keskellä. Keskeinen hahmo tarinassa on Priscilla Presley (Olivia DeJonge), joka oli yksi Elviksen elämän merkittävimmistä ja vaikutusvaltaisimmista henkilöistä.

Kommentit & Pisteytykset

Joku

Erittäin viihdyttävä pläjäys rock ’n rollin kuninkaan, eli Elviksen elämästä. Melkoista vuoristorataahan tuo oli ja tämä Baz Luhrmannin otanta aiheesta on tosiaan todella viihteellinen. Varsinainen draama ynnä muu jää hieman kevyemmäksi muttei tietenkään kokonaan taka-alalle. Oikeastaan elokuva on tunnepuoleltaan aika hyvässä balanssissa ja vaikken yleensä kyseisen ohjaajan leffoista ole pahemmin välittänyt, niin Elvis kolahti mulle oikein hyvin. Ensinnäkin tää on visuaalisesti ihan älyttömän upea elokuva. Toisena suurena nostona tottakai Austin Butlerin ilmiömäinen roolisuoritus itse Elvis Presleynä. Musiikkipuoli on myös tietysti enemmän kuin kohdillaan vaikka se nykymusiikin ymppääminen sekaan oli enemmänkin tyylirikko kuin mikään toimiva keino tässä elokuvassa. Mutta sen pystyy onneksi sivuuttamaan melko hyvin musapuolen toimiessa pääasiallisesti erinomaisesti. Tämä tietysti edellyttää sitä, että Elviksen musiikista tykkää. Ei tämä parhaisiin henkilökuviin varsinaisesti lukeudu jos jotain syvempää haluaa etsiä, mutta viihde-elokuvana toimii kyllä aivan mainiosti. Kai tätä jonkinlaiseksi musiikki-spektaakkeliksi voisi kuvailla.

Helppo suositus mikäli aihe kiinnostaa. Varmaan tulee tämä hankittua omaan hyllyyn ja katseltua uudelleenkin ajan saatossa.

JVDS

3,5/5