Peli, josta EI tule elokuvaa

10.9.2013 20:34

Jos kuulut heihin, joiden mielestä Tomb Raider -leffat, viimevuotinen Battleship– ja traileriksi asti visioitu Tetris-elokuva ovat jotakin elämää suurempaa, et luultavasti tykkää tästä uutisesta. Peleistä Red Dead Redemption ja L.A. Noire vastaava Rockstar Games -yhtiö on ilmoittanut perustajajäsenensä Dan Houserin suulla, ettei yhtiön menestyneimpiin kuuluvasta pelisarjasta ole tulossa elokuvaa. Kyseinen pelisarja on Grand Theft Auto, eli GTA, jonka viidennen osan markkinoinnin yhteydessä Houser paljasti tämän tiedon.

GTA voisi juonensa puolesta osaavissa käsissä kääntyä onnistuneeksikin toimintaelokuvaksi: sen pelaaja suorittaa häikäilemättömiä tehtäviä rikollispomolle päästäkseen pelissä eteenpäin. Alamaailmaan liittyvän ideansa takia GTA on myös kielletty alaikäisiltä. Houser myöntää The Guardianille antamassaan haastattelussa, että yleisesti elokuvan tekeminen on arvostettua, mutta GTA:n kohdalla leffaksi kääntäminen ei vain tunnu tarpeeksi hyvältä ajatukselta.

– Meille on tehty tarjouksia, useastikin, mutta niissä ei ole ikinä ollut vetovoimaa. Rahaa ei ole koskaan ollut riittävästi, jotta olisimme olleet valmiit ottamaan riskin kruununjalokivemme suhteen, Houser toteaa.

Hän lisää kuitenkin, että Grand Theft Auto voisi toimia paremmin TV-sarjana, mutta:

– Ajattelen sittenkin, että menettäisimme siinä liikaa, jotta sarjaa kannattaisi todella tehdä.

Kuva: Rockstar Games