Perjantai 13. päivä -leffalle ideoitiin hillitöntä jatko-osaa

23.11.2017 21:00

Kasarikauhua edustava Perjantai 13. päivä oli niin iso hitti, että sen maailmaan on palattu tähän mennessä jo yhdeksässä jatko-osassa ja yhdessä spinoffissa. Viimeisin pitkä elokuva, jossa pelätty Jason on jälleen valloillaan, tehtiin vuonna 2009. Myös sille kirjoitettiin jatko-osa, mutta projekti ei edennyt kuvauksiin asti.

Leffasarjan kuudennen osan käsikirjoittanut ja ohjannut Tom McLoughlin on paljastanut, että sarjalle ideoitiin vuosia sitten myös varsin poikkeavaa jatko-osaa. Tuottaja Frank Mancuso Jr. toivoi näkevänsä Jason Voorheesin samassa rainassa yhdessä Painajainen Elm Streetillä -elokuvien hirviömäisen Freddyn kanssa, mutta tuolloin Freddyn oikeudet olivat tiukasti toisella elokuvayhtiöllä, eikä kauhuhahmojen yhteisleffaa voitu tehdä. Se toteutui vasta yli 15 vuotta myöhemmin.

McLoughlin tarjosi Freddyn tilalle muita kulttihahmoja:

– Minä sanoin: ”Tiedätkö mitä? Te omistatte Cheechin ja Chongin. Mitä, jos Cheech ja Chong kohtaisivat Jasonin? Jos he olisivat vaikka leiriohjaajia tai jotain. He heittäisivät läppää tyyliin: Hei jäbä, mä näin tuolla Jasonin. Ja: Jäbä älä, Jason on myytti.” Mutta [Frank] sanoi sille ei.

Pilvenpössyttelijähahmot Cheech ja Chong eivät näin ollen saaneet yhteistä elokuvaa Jasonin rinnalla, mutta toteutuessaan idea olisi saattanut viedä koko leffasarjan yllättävään suuntaan.

Lähteet: ScreenRant, SlashFilm, EW

Kuva: Paramount