Kriitikot eivät ole tykänneet, mutta muu yleisö kyllä – Zack Snyderin Rebel Moon porskuttaa

26.4.2024 22:14
Netflix/ Rebel Moon: Part Two - The Scargiver, 2024

Zack Snyderin tieteisseikkailu Rebel Moon sai joitakin päiviä sitten jatkoa Netflixillä. Star Wars -henkisen mutta samalla hyvin ohjaajansa tyylille ominaisen Rebel Moonin jatko-osa kantaa alaotsikkoa Part Two: The Scargiver. Vaikka leffa ei ole saanut kovin lämmintä vastaanottoa kriitikoilta, suurta yleisöä Snyderin uutuus on kiinnostanut.

Netflixin julkaiseman Top 10 -listan mukaan Rebel Moonin kakkososa ratsastaa kansainvälisen katsomislistan huipulla. Leffa on käynnistetty palvelussa 21,4 miljoonaa kertaa. Myös Rebel Moon – Part One: A Child of Fire on jälleen Netflixin Top 10 -listalla, nyt viidettä viikkoa, ja tällä hetkellä sen sijoitus on listan viides. Ensimmäinen osa julkaistiin viime vuoden lopulla.

Kapinallisten ja tyrannien taistelusta jossakin kaukana meidän aurinkokunnastamme kertova elokuvasarja voisi Snyderin mielestä jatkua vielä pitkään. Snyder, joka loi Rebel Moonin hylätyn Star Wars -käsikirjoituksensa ”tuhkista” maalailee omasta elokuvasarjastaan niin ikään suurta:

– Neljä [osaa] olisi järkevää. Neljä tai kuusi riippuen… siitä, teemmekö vai emme joka kerta kaksi elokuvaa [kerralla], siitä on kyse. Puhuimme tästä yhtenä päivänä ja tuumailin, pettyisikö yleisö, jos se saisi vain yhden Rebel Moon -elokuvan nyt?

Virallista vahvistusta Rebel Moon -elokuvien jatkamisesta ei ole Netflixiltä vielä annettu. Snyderin uutuuden katsomismäärät saattavat kuitenkin enteillä sitä, että suoratoistojätti näyttää vihreää valoa myös kolmannelle Rebel Moon -rainalle.

Lähteet: Comingsoon.net, Metro.co.uk, Tudum

Toim. R. Isoviita