Etusivu Foorumit Legendaloota Mahtavaa!

Luet parhaimillaan 1 vastausketjua
  • Julkaisija
    Artikkelit
    • #150553
      Osallistuja

Vanhan ketjun uusi inkarnaatio. Tänne lähinnä iloisia asioita ja huomioita noin yleisellä tasolla.

Itse olen viime aikoina pannut seikkailuideni puitteissa merkille, miten paljon nykyään nuoriso tuntuu harrastavan liikuntaa verrattuna entiseen: melkein joka kerta kun menee haukkaamaan happea, vastaan tulee vähintään yksi isä tai äiti pyöräilemässä lastensa kanssa, nuorten porukka joukolla lenkkeilemässä tai fillaroimassa ja muuten vaan kaiken ikäisiä ihmisiä potkimassa palloa, heittämässä frisbeetä tai pelaamassa jotain. Joskus 2000-luvun alussa paikallinen punttisali oli autio paikka, mutta nykyään siellä on paljon nuorisoa pyörimässä ja osa treenaa tosissaankin. Pienellä paikkakunnalla tuntuu muutenkin olevan nykyään paljon enemmän seuratoimintaa, tässä taisi tulla paikallisille nuorille Kalevan kisoista ensimmäiset kultamitalitkin vuosikymmeniin. Ihmiset tuntuu nykyään pikemminkin kannustavan paikallisia kykyjä ja iloitsevan näiden menestyksestä.

Mun mielestä on pelkästään iloinen juttu että nykyään on menty tällaiseen suuntaan että urheilemisesta on tullut jonkinlaista muotia mistä kenellä tahansa on lupa nauttia eikä ole sitä samaa mitä joskus, että joidenkin niskaan tullaan räkimään ja ulvomaan katkerasti jos käy lenkillä tai salilla eikä välitä siitä jätkien ainaisesta jääkiekosta. Omassa lapsuudessa taisi muutenkin vähän käydä niin, että kun tuli kaikki pelikonsolit ja internetit niin vanhemmat pikemminkin kannusti lapsia ja nuoria olemaan kotona valvovan silmän alla poissa pahanteosta (ja sosiaalisista menoista), ja nykyään sitten korjataan sitä satoa kaikkien syrjäytyneiden ja yksinäisten rapakuntoisten kolmekymppisten armeijoiden muodossa. Nykyään taitaa aikuiset ihmiset onneksi olla vähän fiksumpia kuin silloin, tai on ainakin täällä päin.

• #150698
      Dekkari
      Osallistuja

Itse olen huomannut, että viimeisen 10 vuoden aikana, ainakin voimaharjoittelusta/painonnostelusta on tullut valtavirtaa. Aikoinaan sitä pidettiin lähinnä ”bodareiden ja muiden pullistelijoiden” -juttuna.

Omasta mielestä voimaharjoittelu on ihan yhtä tärkeää kuin muunkin kunnon ylläpitäminen. Sekin on hyvä asia, että kaupungista löytyy ulkokuntosaleja, jossa on hyvät pakkalaitteet sekä melkein jokaisesta puistosta löytyy yksi tai useampia leuanvetopaikkoja lenkkipolkujen viereltä.

Luet parhaimillaan 1 vastausketjua
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Lisää luettavaa