Lorax

Alkuperäinen nimi:Dr. Seuss' The Lorax
Valmistusvuosi:2012
Pisteytyksiä: 39
Tarkka arvio: 2.78

Loikkaa Loraxin maailmaan! Lorax on uusi, värikäs 3D-animaatioseikkailu koko perheelle hykerryttävän hauskan Itse ilkimys -elokuvan tekijöiltä. Sisukas Ted-poika ratkoo kadonneiden puiden arvoitusta ja tutustuu Loraxiin, äksyyn mutta ystävälliseen metsänhenkeen.
Muovisessa Tarvillen kaupungissa, josta oikeat puut ja kasvit ovat hävinneet, asuu 12-vuotias Ted, joka haluaa voittaa unelmiensa tytön sydämen puolelleen. Audreyn suurin unelma on nähdä oikea puu, joten Tedin on löydettävä aito Truffula-puun siemen. Tutkimusmatkallaan Ted tapaa vanhan keksijä Kerskasen, jolla on tarina kerrottavanaan siitä, mihin Truffula-puut ovat kadonneet.
Puhumme suomea! Metsänhenki Loraxin ääniroolin tekee Mikko Kivinen – alkuperäisen ääninäyttelijän Danny DeViton jalanjäljissä! Muissa rooleissa mukana ovat mm. Pamela Tola, Krista Kosonen ja Samuel Harjanne.
3D-animaatio Lorax perustuu maailman menestyneimpiin lastenkirjailijoihin kuuluvan Dr. Seussin satuun. Yhdysvalloissa huimaksi menestykseksi maaliskuussa singahtanut Lorax on iloinen, vauhdikas ja opettavainen kertomus luonnon kunnioittamisen merkityksestä koko perheelle Itse ilkimys ja Hop -animaatioelokuvien tekijöiltä.

Kommentit & Pisteytykset

Vilperi