Etusivu Foorumit Legendaloota Päivän pulinat Vastaa aiheeseen: Päivän pulinat

Brutus
Osallistuja

Täytyy kai näin erikseen todeta, kuinka hienoa on että meiltä löytyy tällainen Leffatykin kaltainen leffa- ja arvostelutietokanta, jossa löytyy rehellistä mielipidettä leffasta kuin leffasta ja ne arvostelutkin on pääosin laadukkaampaa ja ammattimaisempaa kamaa kuin monet työkseen arvosteluja kirjoittavien sepustukset. Nyt kun ne botitkin saatiin uuden sivuston myötä toivottavasti lopullisesti kuriin, niin aina vaan parempi.

Tuli vaan tuossa viikolla taas muistutus, miksei jotain virallisia kriitikoita aina kannata ottaa tosissaan. Homma meni niin, että yksi youtuben suosittu videopelistriimaaja sai käsittelyynsä ennakolta yhden ison franchisen piakkoin julkaistavan pelin. Sitä videota katselleet jo kiinnitti huomiota, miten kaverin puheet ei täsmää yhtään sen videomateriaalin kanssa, vaan se itse peli näyttää lähinnä keskinkertaisen harmaalta ja tylsältä. Sitten kävikin niin, että se video vedettiinkin netistä pois tekijänoikeusloukkauksen takia. Kaveri myöhemmin paljasti, että oli saanut käyttöönsä sen pelin ennakkoon sillä ehdolla, että puhelee videossaan sen firman PR-tiimin väsäämää puppua. Väliin kuitenkin meni vahingossa ihan oikeakin mielipide, joten se video ammuttiin sitten sen vuoksi alas.

Ja tätä korruptioshaibaa muuten riittäisi jos jaksaisi lähteä penkomaan. Noilla isoilla firmoilla riittää pätäkkää kaikenlaisiin koiruuksiin, kuten bottiarmeijoiden kyhäämiseen ja feikin hypen luomiseen niiden avulla, ym. Silloin kun Elon Musk oli ostamassa Twitteriä niin siinä oli keskustelua senkin firman auditoimisesta bottien ja feikkikäyttäjien määrän arvioimiseksi, ja ymmärrettävästi aika monella tuli hätäpissat housuun ihan jo mainostajienkin vuoksi jotka siis maksaa näkyvyydestä ja klikkauksista. Sitä auditoitia ei sitten taidettu suorittaa sen enempää kuin niitä bottien suitsimiseksi suunniteltuja himmeleitäkään, mutta tällaisen arvion olen itse kuullut, että about 40% sometileistä keskimäärin on oikeasti feikkejä. Itselleen on somessa jo pitkään pystynyt jopa ostamaan feikkejä kavereita, tykkääjiä ja seuraajia.

Lisää luettavaa