Etusivu › Foorumit › Legendaloota › Parhaat Youtube-kanavat › Vastaa aiheeseen: Parhaat Youtube-kanavat
Tuosta katsekontaktista tarvii sanoa, että olen katsellut tv:stä ihmisten katsekontakteja eikä se vaikuttaisi tuntuvan välttämättömyydeltä Suomessa sen enempää kuin muuallakaan.
Youtubesta katselin joku aika sitten eri kielten eroista ja samankaltaisuuksista kertovia lyhyitä ohjelmia, esim. ymmärtävätkö suomalainen ja virolainen toisiaan, tai ymmärtävätkö eri maitten saksanpuhujat luxemburgin tai jiddishin kieltä, tai mitä yhdistää ja erottaa englannin ja ranskan sanastoja jne. Aika paljon ohjelmia on tehnyt Paul, joka taisi olla Kanadasta. Yhdessä ohjelmassa hän esitteli puolan kieliopin parissakymmenessä minuutissa, aika sujuvasti siis. Jännä oli myös kuunnella romanian kielen sanaston yhteyksistä latinaan ja muihin romaanisiin kieliin.
Ne on semmosia toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, mutta joskus on hetkiä, että odotan vaimoa vaikka katselemaan jotain elokuvaa, niin katselen sitten tuommoisia. Viikonloppuna meidän piti lähteä kuntoilemaan syönnin jälkeen. Vaimolla taas kesti aikansa, joten aloin katsella australialaista sotaelokuvaa Areenasta. Kun se kahden tunnin elokuva oli lopuillaan, vaimo sitten ilmestyi olohuoneeseen ja kysyi, että milloin minulla olisi aikaa lähteä sinne kuntoiluun. Hän ei ollut tullut häiritsemään, kun ajatteli minun haluavan katsella elokuvaa ja minä olin katsellut elokuvaa, kun olin odotellut vaimoa. Joskus luin japanilaisesta pariskunnasta, joka oli vuosikymmenet käynyt jossain heille tutuksi tulleessa lomapaikassa, kunnes kummallekin oli paljastunut, että kumpikin oli luullut puolisonsa haluavan käydä siellä, vaikka tosiasiassa kumpikaan ei ollut erityisemmin kiinnostunut koko paikasta.