Etusivu Foorumit Legendaloota Tällä hetkellä kuuntelen (kommenttien kera) Vastaa aiheeseen: Tällä hetkellä kuuntelen (kommenttien kera)

Jautsi
Osallistuja

Minä kuuntelin näin juhannusaattoaamuna Vesa-Matti Loirin levyn sarjasta 20 suosikkia, nimenä Lapin kesä. Olen näköjään ostellut sarjaan kuuluvia levyjä useampia. Eilen kun oli ukkosta, päätettiin, että tv:tä ei ainakaan aukaista, mutta jotain viihdykettä piti olla, joten vaimon kanssa kuuntelin musiikkia. Vaimo sai valita ekana mieleisensä kuunneltavan, se oli joku Poets of the Fallin levy. Kuuntelin ihan sujuvasti. Minä valitsin seuraavaksi Juha Vainion 20 suosikkia, nimeksi oli annettu Albatrossi. Kuuntelin tietysti lähinnä sanoituksia. Pienet itkut pihautin, kun soi Sellaista elämä on. Siinä on sanoitus tosiaan mestarillinen, arkinen sanonta on sovitettu iskelmään upeasti. Pidän sitä Vainion parhaana lauluna. Sitten kuunneltiin vielä joku levy, mutta olin niin päissäni, etten muista siitä mitään.

Tänään, kun olin kuunnellut sen Veskun levyn – lienekö sitä ennen kuunnellutkaan – laitoin ministereoitten pesään Erkki Junkkarisen 20 suosikkia. Sen nimeksi oli annettu tietysti Ruusuja hopeamaljassa. Meillä oli 1970-luvulla sen niminen c-kasetti ja minua vähän jurppi, kun tällä levyllä ei ole Iisveden kutsua, jota pidän Junkkarisen parhaana. Yritin laulaa joitakin lauluja mukana, mutta olivat näköjään muuttaneet säkeistöt toiseen järjestykseen…

Seuraavaksi ajattelin kuunnella Hectorin 20 suosikkia, myös Hectorin ja Tommy Tabermannin yhteistyönä valmistunut Ruusuportti odottaa vuoroaan. Siihen on Tabermann suomentanut Dan Anderssonin runoja kuten Veli Joakim, Luossan kerjäläinen osv. Otin esille Hurriganesin levyn Roadrunner, saa nähdä jaksanko kuunnella. Ehkä sitten kun kaasujalka jo vipattaa. Levyhyllyä selatessa löysin vielä Juice Leskisen kahden levyn koosteen nimeltä Kautta aikain. Näkyy sisältävän tuttuja ja vähemmän tuttuja piisejä. Juuri nyt kuuntelen kun vaimo tiskaa lounasastioita. Minulle oli kaslerpihvejä. Söin kaksi, kuulemma voin syödä loput vaikka voileivän päällisinä.

Miihkalin tekstistä tuli mieleen, että pitäisikö olla festari-ketju?

Lisää luettavaa