10.10.2003 17:50

Alkuperäinen nimi:Kazaam
Valmistusvuosi:1996

Tiedättekö, mikä on Kazaam? Se on Shaquille O’Nealin esittämä moderni kasettimankan henki, joka räppää ja heittelee mahtifantsua läppää. Se on myöskin IMDB:n Isolla listalla 17:neksi huonoimmaksi äänestetty kuva – ja mahdollisesti huonoin leffa, mitä olen eläissäni nähnyt.

Ookoo, lähdetään liikkeelle juonesta. Max (Capra) on säälittävä pikkupoika, jonka vanhemmat eivät ymmärrä häntä. Elämä saa mielettömän käänteen, kun kasettimankan henki Kazaam astuu kehiin. Max saa kolme toivettaan, mutta Kazaam mielisi vaan räppäillä vapaana jätkänä. Jou!

Luoja paratkoon, mitä ihmettä on tämän leffan käsikirjoittaja vetänyt? Otetaan asetelma suoraan muotista, ja tökätään kuvaan… kasettimankassa asustava henki?! Eih. Ja jotta meininki olisi mahdollisimman kauheaa, remmi on niin ammattitaidotonta porukkaa että Ed Woodkin haudassaan kääntyisi. Ally Walkerkin (Pimeyden sydämen mainio profiloijamimmi) jää käsittämättömän ohueksi.

Kazaam on lyhyesti sanottuna hirveä. Lastenelokuvaksikin tällainen kuva on epäkelpoa katseltavaa. Masokisteille ja huonolla tavallakin huonojen elokuvien ystäville kyseessä on mahtivalinta.

Arvosteltu: 10.10.2003