13.6.2001 00:25

Alkuperäinen nimi:Boiler Room
Valmistusvuosi:2000

Tässä keinottelupläjäyksessä nuoret wannabe-jupit kusettavat ihmisiä ostamaan olemattomia osakkeita. Nämä aloittelevat meklariharjoittelijat ovat niin sokaistuneita Ferrarin omistamisen ihanuuden kuvittelusta etteivät tajua/halua tajuta mitä ovat tekemässä. Heput ajetaan sisään naurettavalla palkalla. Karsinta tehdään kuuliaisista kavereista, jotka ovat riittävän hölmöjä lähtemään hommaan mukaan.

Meklarit ovat leffan alun mukaan valkoisten vastaava ammatti mustille crackin myyjille. Tuo sai mielenkiinnoni heräämään. Hei, tässähän on jotain muuta kuin perinteistä markkinoiden kumartelua. Äijät mahtailevat kusetustaidoillaan ja kauppoja tehdäänkin kovasti. Puhelimitse suoritettavaa kaupantekoa kuunnellaan porukalla kaiuttimista ja hurrataan onnistuneelle kusetukselle.

Mieleeni palaa elävästi erään nimeltämainitsemattoman firman lomaosake-esittely, joka paljastuikin lähes pakkomyyntitilaisuudeksi. Meininki oli yhtä röyhkeää kuin tässä pläjäykessä.

Leffasta olisi voinut saada ehkä vieläkin likaisemman kamppeen. Kyllä tämä kusetusopin-peruskurssi yltää kuitenkin hiukan keskivälin paremmalle puolelle. Leffa saa pariksi päiväksi mukavan inhofiiliksen päälle kaikenlaisia kauppamiehiä kohtaan.

Jos et tiedä mitä menetelmiä myyntitykit käyttävät myydäkseen sinulle mitä vaan ja milloin vaan niin suosittelen leffan katsomista. Tämän katsomisen jälkeen pystyt lyömään puhelinmyyjille välittömästi luurin korvaan. Voit vaatia jopa ensin myymään kunnolla ja sitten paiskaat hyvillä mielin luurin korvaan sekä naurat ruskeat naurut päälle.

Arvosteltu: 13.06.2001