Mission: Impossible -ohjaaja härnää tulevasta

17.5.2020 23:35

Tom Cruisen kanssa jo useaan otteeseen työskennellyt ja vuoden 2015 Mission: Impossible – Rogue Nationista asti samaa toimintaleffasarjaa ohjannut Christopher McQuarrie on pudotellut hieman uutta tietoa tulevasta Mission: Impossible -elokuvasta. Oikestaan tässä voidaan puhua myös monikossa, sillä McQuarrie ja Cruise tekevät kahta Mission: Impossible -jatko-osaa, osia 7 ja 8, joiden kuvaukset ovat väliaikaisesti vielä tauolla.

Jatko-osissa nähdään todennäköisesti jälleen huikeita stunt-temppuja, mutta McQuarrie kiusoittelee uudessa haastattelussaan muusta. Käsikirjoittaja-ohjaajan mukaan jatkossa on mukana myös kasvo, jonka näkemistä kannattaa ilmeisesti odottaa suurella kiinnostuksella. Kyseeessä ei ole Ving Rhames, tai Rebecca Ferguson, jotka molemmat palaavat tuttuihin rooleihinsa Cruisen tapaan, vaan vielä nimeämätön henkilö.

– Keskustelimme tästä näyttelijästä ennen kuin [koronavirustilanne] räjähti käsiin. Olin todella innoissani hänestä, McQuarrie toteaa THR:n haastattelussa ja kertoo halunneensa Mission: Impossiblen olevan ainakin kahden seuraavan leffan ajan aiempaa enemmän tunteisiin käyvä matka Ethan Huntille. Miten mysteerinäyttelijä ja hänen roolinsa asettuvat tähän yhtälöön, sitä McQuarrie ei kuitenkaan tässä vaiheessa suostu avaamaan.

Hiljattain uutisoituun Tom Cruisen avaruuselokuvaprojektiin McQuarrie ottaa kantaa kierrellen.

– Olenko mukana siinä? En voi kertoa yhtään mitään siitä leffasta. [Mutta se, mitä] tapahtuu [Mission: Impossible] 7:n ja 8:n välillä on niin hullua, ettei meidän tarvitse lähteä avaruuteen.

Ethan Hunt ei siis ole poistumassa Maan ilmakehästä, ei ainakaan vielä kahden elokuvan aikana.

Lähde: THR

Kuva: Paramount/ Mission: Impossible – Fallout, 2018