Ghostbusters-leffa, jota on turha odottaa

23.3.2016 15:27

Heinäkuussa myös Suomessa ensi-iltaan tuleva Ghostbusters-leffa on jo ehtinyt herättää yleisesti hyvin monenlaisia tunteita, vaikkei valmista elokuvaa ole vielä missään nähty. Paul Feigin ohjaama toimintakomedia ei ennakkotietojen perusteella ole varsinainen jatko-osa 1984 julkaistulle Haamujengi-rainalle, vaan se käynnistää tarinan uudelleen kokonaan naispäähenkilöiden voimin. Alkuperäisille Haamujengi-leffoille ehkä uskollisempaakin versiota on suunniteltu, mutta sen parissa työskennelleellä ohjaajakaksikko Anthony ja Joe Russolla ei ole hyvää kerrottavaa.

Russon veljespari oli aikeissa sekä tuottaa että ohjata oman Ghostbusters-elokuvansa. Tämä likimain vuosi sitten julkisuuteen tullut projekti oli tarkoitus toteuttaa yhdessä alkuperäisen haamujahtikomedian tekijöiden, ohjaaja Ivan Reitmanin ja näyttelijä-käsikirjoittaja Dan Aykroydin kanssa, joista erityisesti jälkimmäinen on vuosien saatossa yrittänyt saada Haamujengiä jälleen valkokankaalle moneen otteeseen. Russot vahvistavat hiljattain talousmedia Forbesille antamassaan haastattelussa, että heillä oli leffa suunnitteilla, mutta nyt sen osalta on hyvin hiljaista.

– Paul Feig ryhtyi keskustelemaan [elokuvayhtiö] Sonyn kanssa Ghostbustersista ja myös meillä oli neuvotteluja. Hän oli meitä edempänä työssään ja teki sopimuksen, jossa määriteltiin, että se [Feigin ohjaama] on ainoa Ghostbusters-maailma, jota Sonylla nyt luodaan. Kun me sitten aloimme valmistella Avengers: Infinity War [-elokuvia], meille ei jäänyt tilaa omalle Ghostbusters-projektillemme, Joe Russo kertoo.

Russojen Ghostbusters-elokuva olisi huhujen mukaan ollut perinteisempi, miesnäyttelijöiden tähdittämä versio aiheesta. Sen yhteen pääosaan suunniteltiin Magic Mike -tähti Channing Tatumia. Russojen Avengers-sarjakuvaleffojen julkaisut on tähdätty vuosiin 2018 ja 2019 ja niitä edeltävä Captain America: Civil War saa ensi-iltansa huhtikuun lopulla ympäri maailmaa.

Lähteet: Forbes, IndieWire, Deadline

Kuva: Sony