Muistaako joku vielä Avatarin?

Titanicilla itsensä jättiluokan nimeksi nostanut ohjaaja James Cameron loksautti monien suut vuonna 2009 liki kolmituntisella tieteisfantasiallaan Avatar. 3D-elokuvien uusimman tulemisen pioneeriluokkaa edustaneelle leffalle povattiin jatko-osia, suurta fandomia ja ikuista rakkautta, mutta tänään tilanne on vähän toinen. Sitten Ben Stillerin lyhyen avatar-parodioinnin ei kyseisestä franchisesta olekaan paljoa kuulunut.

Cameron on kuitenkin edelleen tiukasti sillä linjalla, että jatkoa sinihipiäisten na'vien tarinalle on tulossa. Avatarin osat 2, 3 ja 4 ovat yhä miehen työpöydällä. Franchiseen liittyvät sarjakuvat yhdessä Dark Horse -kustantamon kanssa ovat vireillä ja ohjaajan mukaan elokuvien käsikirjoitukset ovat jo koko lailla valmiita.

- Olen siinä vaiheessa, että käyn toista kertaa kaikkia kolmea käsikirjoitusta lävitse. Tämä on hienosäätöä, joka tapahtuu yhdessä suunnitteluprosessin kanssa. Suunnitteluprosessi on jo hyvin pitkällä tässä kohtaa. Olemme tehneet sitä noin puolitoista vuotta, Cameron kertoo EW:lle antamassaan haastattelussa.

Paineet luoda ensimmäisen Avatarin kaltaisia hittejä ovat kuitenkin suuret. Cameron on aikeissa kuvata jatko-osat aiemmin lähinnä vain Peter Jacksonin Hobitti-elokuvissa nähdyllä 48 ruutua sekunnissa -tekniikalla ja tietenkin kolmiulotteisina. Avatar 2:ta odotellaan teatterikierrokselle vuodelle 2017.

Lähteet: EW, Screenrant

Kuva: SF Film

R. Isoviita 14.12.2015 klo 16:01

Eddie Redmayne kertoi Fantastic Beasts -leffasarjan tilanteesta

Näyttelijältä lipsahti pieni tiedonmuru.

Viides Indiana Jones -leffa etenee

...vähä vähältä.

Kiefer Sutherland uuteen Takaa-ajettuun

Leffan sijasta vuorossa jälleen sarja.

Monesti palkittu huippukuvaaja haluaisi muutoksen leffantekoon

Roger Deakins harmittelee nykytapaa.