Luc Bessonin suureen tieteisleffaan uusi näyttelijäkiinnitys

20.8.2015 13:01

1960-luvulla ensimmäisessä sarjakuvaseikkailussaan nähdyt agentti Valerian ja hänen parinsa Laureline saavat ohjaaja Luc Bessonin käsissä elokuvakäsittelyn. Bessonin korimaasta, eli Ranskasta, kotoisin olevat sarjakuvasankarit tunnetaan parhaiten Euroopassa, mutta ohjaaja pyrkii tekemään elokuvansa maailmanlaajuiseen levitykseen. Tieteiselokuvan kuvausten on määrä alkaa ensi vuoden alussa, mistä syystä leffan näyttelijäkiinnityksiä tehdään parhaillaan.

Tuorein Valerian-elokuvan näyttelijäjoukkoon liittynyt kasvo on Clive Owen (Ihmisen pojat). Brittiläisen Owenin osana on esittää komentaja Arün Filittiä tässä 180 miljoonan dollarin eli n. 161 miljoonan euron ranskalaistuotannossa. Hahmo on yksi harvoista ihmistä muistuttavista koko elokuvassa Valerianin (Dane DeHaan, Chronicle) ja Laurelinen (Cara Delevingne, Paper Towns) lisäksi. Toisaalta, alkuperäissarjakuvaa tuntevat muistanevat, ettei ihastuttava Laurelinekaan alkujaan näyttänyt ihmiseltä.

Besson on raivannut isolla kädellä tilaa ranskalaisstudioille, sillä James Cameronin Avatarista inspiroituneena hän haluaa tehdä elokuvastaan suuren. Leffan konseptitaidetta nähneet ovat luonnehtineet sen maailmaa Tähtien sodan, Blade Runnerin ja Bessonin oman The Fifth Element -rainan yhdistelmäksi. Valerianin juonesta ei ole paljon puhuttu, mutta Besson on itse kertonut THR:lle sen sisältävän rakkaustarinan ja hyvä vastaan paha -asetelman, johon hän pyrkii myös tuomaan jotain tavallisesta poikkeavaa. Elokuvan odotetaan valmistuvan vuodelle 2017.

Lähteet: THR, Deadline, Screenrant, Twitter

Kuva: Dargaud