Anna Karenina

Alkuperäinen nimi:Anna Karenina
Valmistusvuosi:2012
Pisteytyksiä: 43
Tarkka arvio: 2.91

Leo Tolstoin unohtumattomaan klassikkoon perustuva elokuva tuo maailmankirjallisuuden suurimman rakkausromaanin valkokankaalle!

Anna Kareninan (Keira Knightley) avioliitto korkean pietarilaisen virkamiehen Aleksei Kareninin (Jude Law) kanssa järkkyy, kun Anna tapaa kreivi Vronskin (Aaron Taylor-Johnson). Rakastavaiset antautuvat intohimon pyörteisiin, mutta heidän onnensa muuttuu pian murhenäytelmäksi. Tarina on kuvaus myös 1870-luvun tsaarinajan Venäjästä ja sääty-yhteiskunnasta, joka kahlitsee kolmiodraaman osalliset puitteisiinsa.

Arviot

Tarina jostakin, jonka ohjaaja Joe Wright tiimeineen ilmeisesti kadotti vaihtaessaan tuhannetta kertaa elokuvansa lavasteita.

Miltä Anna Karenina vm. 2012 näyttää ja kuulostaa? Jos pannaan Baz Luhrmannin spektaakkelimainen musikaali Moulin Rouge! (2001) ja tanskalaismaestro Lars von Trierin ”lavastukseton” Dogville (2003) samaan tehosekoittimeen venäläisen kirjallisuusklassikon (1875-77) kanssa ja ongitaan laulunumerot pois lopputulemasta, siinä kuta kuinkin on vastaus edelliseen kysymykseen. Nähtyäni englantilaisohjaaja Joe Wrightin Sovituksen (2007), olin positiivisesti yllättynyt mm. hänen kyvystään […]

Arvosteltu: 10.01.2013

Kommentit & Pisteytykset