Mitä tapahtuikaan Zack Snyderin ja studion välillä Snyder Cutin teon aikaan?

20.5.2021 15:33

Ohjaaja Zack Snyderin oma visio supersankarielokuva Justice Leaguesta on jo kotvan aikaa ollut kaikkien katsottavissa. Snyder Cutin julkaisuun liittyvistä monista ongelmista on kerrottu myös siitä asti, kun ohjaaja Joss Whedonin loppuun saattama versiointi elokuvasta tuli julki. Nyt Zack Snyder on paljastanut lisää siitä, mitä hän joutui kokemaan elokuvaa tehdessään.

Snyder Cutin tekemisen aikana tuotantoyhtiö Warner Bros. tuntui suorastaan kiduttavan kovia kokenutta ohjaajaa. Fanien äänekkäästi vaatimaan versiointiin syydettiin huomattavia summia, mutta prosessi ei sujunut aivan kuin kättä heilauttamalla.

Snyder kertoo Uproxxille antamassaan haastattelussa, että hän ei kadu lähteneensä vielä kerran saattamaan Justice League -elokuvaa valmiiksi. Studio pani hänet kuitenkin koville:

– He olivat niitä, jotka olivat aggressiivisia, en minä. […] Joka päivä he muuttivat suuntaa ja tekivät jotakin kummallisen passiivisaggressiivista. […] Toki oli hienoa tehdä Snyder Cut Justice Leaguesta ja se oli hauskaa. Mutta Warner Bros. kidutti minua yhä jatkuvasti jostakin syystä, he eivät voi sille mitään. En tiedä, miksi olen heille sellainen rasite, koska rehellisesti sanottuna en yritä olla sitä.

Lähteet: ScreenRant, Uproxx

Kuva: Warner Bros./Justice League, 2017