Tom Cruisen jalanjäljissä: Will Smith halusi tehdä omat stunttinsa

12.1.2020 07:46

Mm. Mission: Impossible -leffasarjassa nähdyt stuntit huimaavat päätä, sillä sen isoin tähti, Tom Cruise, on tunnetusti halukas esittämään katsojille aina vain näyttävämpiä temppuja. Tähti myös haluaa tehdä kovaa kuntoa ja ketteryyttä vaativia temppuja itse. Cruisen innoittamana myös Will Smith päätti tehdä omat stunttinsa kohta ensi-iltaan tulevan Bad Boys for Life -toimintaleffan kuvauksissa.

51-vuotias stara on hyvässä kunnossa, mutta Bad Boys -jatko-osaa varten hän epäilee nostaneensa riman lopulta liian korkealle:

– Aloitin ja sanoin itselleni, että teen kaikki omat stunttini. Olin tekemässä – Tom Cruisehan roikkui lentokoneen kyljessä viisikymppisenä – ja minä totesin: ”Olen parempi kuin Tom Cruise!” Ja tein ehkä pari stunttia, joiden jälkeen totesin: ”En ole parempi kuin Tom Cruise!”

Smithiä kuusi vuotta vanhempi Cruise nähdään myöhemmin tänä vuonna uusimassa ikonisen roolinsa Top Gun– jatko-osassa Top Gun: Maverick. Siinä on jälleen luvassa hurjapäisyyttä, sillä tähti asetti erityisvaatimuksia myös kanssanäyttelijöilleen lentäjä-ässätarinaa varten. Eikä Cruisen tahti ole hyytymässä. Hänet halutaan nyt mukaan myös ajoleffa Kauhun kilometrit uuteen versioon, jonka ohjaajaksi haikaillaan alkuperäisen toimintajännärin luotsannutta Steven Spielbergiä. Yhteistyökuvio ei liene mahdoton, Spielberg ohjasi Cruisea mm. Maailmojen sodassa.

Lähteet: Cinema Blend, We Got This Covered

Kuva: CTMG, Inc. All Rights Reserved./SF Studios/ Bad Boys for Life, 2020