Aladdin-näyttelijöiden erikoinen työtilanne puhuttaa

7.12.2019 14:16

Disneyn keväällä myös Suomessa julkaisema uusi Aladdin-seikkailu esitteli myös tuoreempia näyttelijäkasvoja suurelle yleisölle. Itseään Aladdinia näytteli egyptiläissyntyinen Mena Massoud, jolla oli taustallaan siihen mennessä enemmän TV- kuin leffaosia. Muutama päivä sitten Massoud paljasti, ettei Aladdin suinkaan ole auttanut häntä saamaan uusia rooleja.

Massoudin mukaan hän ei ole sitten Aladdinin saanut kutsua yhteenkään koe-esiintymiseen. Aladdinissa lampun henkeä esittänyt superstara Will Smith lohdutteli nuorta näyttelijää pian toisaalla antamassaan haastattelussa kommentoimalla tätä mahtavaksi näyttelijäksi. Vaikka Smith näin sanookin, se ei muuta sitä erikoista tosiseikkaa, että Disney on puuhaamassa nyt uutta TV-sarjaa paljon pienempää roolia esittäneen Aladdin-näyttelijän kanssa.

Disney+-suoratoistopalveluun on tekeillä sarja, mikä keskittyy Aladdinissa nähdyn prinssi Andersin ympärille. Tätä humoristista hahmoa näyttelee edelleen Billy Magnussen (mm. The Big Short, Into the Woods). Pikkuosan näyttelijän oma sarja on saanut jo etukäteen karvasta kritiikkiä yleisöltä, sillä valkoihoisen Magnussenin palkkaaminen Aladdinin maailmaan sijoittuvaan sarjaan mutta itse Aladdinin jättäminen sivuun ei näytä kovin hyvältä ratkaisulta.

Lähteet: The Guardian, Variety

Kuva: Disney/Aladdin, 2019