Etusivu › Foorumit › Legendaloota › Viimeksi luettuja kirjoja, sarjakuvia, ym. › Vastaa aiheeseen: Viimeksi luettuja kirjoja, sarjakuvia, ym.
En suotta ole pistänyt Goodreads-sivustolle profiilikuvakseni Frankensteinia. Mielestäni se on yksi tieteis- ja kauhukirjallisuuden yksi mieleenjäävimmistä ja traagisimmista uhreista ja noinkin vanhaksi kirjaksi äärimmäisen hyvä. On vain muutama 1800-luvun kirja minkä olen saanut luetuksi loppuun ja tämä on yksi niistä. Sellainen jota jaksaa lukea vielä parisataa vuotta julkaisunsa jälkeenkin, ei suotta kehuta klassikoksi. Minä, jos rehellisesti sanotaan, en jaksa oikein kirjoja jotka on tehty ennen 1960-lukua koska suoraan sanottuna ne on tylsiä ja vanhahtavia kirjotusasultaan ja mulla menee hermot niihin. Frankensteiniin ja Draculaan ei mennyt. En just nyt muista mikä se kolmas oli. Pystyn samaistumaan Frankensteinin hirviöön täysin. Frankenstein itse on hirviö. Tämä on selvä kannanotto siihen millaisia hirviöitä me ihmiset olemme, luomme ehkä jotain kaunista välillä mutta senkin vain tuhotaksemme ja osoittaaksemme olevamme kaiken muun yläpuolella. Mukamas. Minä vihaan ihmisiä, joskaan en kaikkia yksilöitä. Kirja ei ole täydellinen, siinäkin on paljon turhaa lätinää, mutta ytimeltään se on todella kaunis kirja ihmisen henkisestä rumuudesta.