Creed III

Alkuperäinen nimi:Creed III
Valmistusvuosi:2023
Pisteytyksiä: 8
Tarkka arvio: 3.25

Adonis on menestynyt sekä urallaan että perhe-elämässä. Kun hän kohtaa tonteille palanneen lapsuudenystävänsä, entisen nyrkkeilyn ihmelapsen, on edessä enemmän kuin pelkkä matsi.

Leffasarjan osat: Rocky (1976), Rockyn uusintaottelu (1979), Tiikerinsilmä – Rocky III (1982), Rocky IV (1985, kts. myös Director’s Cut), Rocky V (1990), Rocky Balboa (2006), Creed: The Legacy of Rocky (2015), Creed II (2018), Creed III (2023)

Kommentit & Pisteytykset

Villetys

Creed kolmonen on kahta aikaisempaa osaa heikompi, mutta kuitenkin ihan katsomisen arvoinen keskitason nyrkkeilyelokuva. Tällä kertaa juonessa Michael B. Jordanin esittämä Adonis on lopettanut nyrkkeilemisen ja keskittyy nykyään enemmän tukemaan nuorempia nyrkkeilijöitä omalla tallillaan. Jonathan Majorsin esittämä vanha lapsuuden ystävä 20-vuoden takaa palaa takaisin kuvioihin pitkän vankilakeikan jälkeen ja saa puhuttua itselleen mestaruusottelun Jose Benavidezin esittämää Felix Chavezia vastaan ja siitä alkaa myös erimielisyydet vanhojen ystävien välillä. Elokuva keskittyy vähän enemmän draamapuoleen ja itse nyrkkeilyä on parin ottelun verran mukana. Ne on ihan kohtalaisesti toteutettuja otteluita ja niiden parissa kyllä viihtyy. Ei tämä kolmas osa kuitenkaan kokonaisuutena mikään merkkiteos ole, mutta kuitenkin ihan viihdyttävä jatko-osa kahden aikaisemman jatkoksi, jonka katsoo pariin kertaan.

harr1v

Paras kohtaus oli Donnien ja Damen keskustelu kuppilassa. Tokihan näihin aina saadaan tunnetta mukaan, mutta alkaa infaaltio syömään.

c4fkw294ziq

Kaamos