Asteroid City

Tarkka arvio: 3.17

Kommentit & Pisteytykset

JoonaPrkl

dbgirl

En tiedä mistä Wes Anderson itse ajatteli tämän kertovan, mutta oma tulkintani tästä on, että se kertoo tarinan kertomisesta ja kertoo sen pilkkoen koko elokuvan/näytelmän rakenteet osiin. Se sopii myös täydellisesti Andersonin tyyliin, kaikkine lavasteiden ja kameran siirtymisineen. Tavallaan luulen ymmärtäväni tämän, mutta oikeasti tätä on todella hankala sisäistää. En ole ihan kaikkia Wes Andersonin leffoja nähnyt (Rushmore ja French Dispatch ovat pitkistä leffoista näkemättä vielä), mutta tämä on kaiketi tähän mennessä näkemistäni ohjaajan kokeellisin elokuva. Tavallaan pidin näkemästäni (rakastan hänen käyttämiään värejä ja kamerakikkailujaan edelleen), mutta tarinalta olisin kaivannut enemmän emotionaalista syvyyttä, nyt tämä tuntui hieman ontolta (mikä tavallaan sopi tarinaan sillä elokuvan hahmot ovat hahmoja näytelmässä). Kaikki hänen leffansa ovat olleet enemmän tai vähemmän etäisiä, mutta tämä taisi olla kylmin, siltä osin tuli mieleen Kubrick kylmimmillään sekä kirjoituksen monimutkaisuudesta Charlie Kaufman. Osa näyttelijöistä sisäisti wesandersonimaisuuden hyvin, osa ei niin hyvin. Pidin siitä, miten tälläinen jättimäinen ensemble oltiin saatu kasaan ja silti kaikki heistä ovat vain työkaluja tarinan kertomiseen. Pidin tämän lavasteista todella paljon. Jos tämä tai Barbie ei saa edes ehdokkuutta Oscareissa, alan itkeä. Alien-kohtaus oli ehdottomasti paras kohtaus.

Pelimies

Taas vaihteeksi yksi viihdyttävä ja värikäs komedia ala Wes Anderson.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️