The Edge of Seventeen

Alkuperäinen nimi:The Edge of Seventeen
Valmistusvuosi:2016
Pisteytyksiä: 37
Tarkka arvio: 3.59

Nadinen paras (ja ainoa) ystävä alkaa seurustella hänen inhottavan isoveljensä kanssa, ja teini-ikäisen kyynikon elämästä tulee entistä sietämättömämpää.

Arviot

Edge of Seventeenin suurin vahvuus on sen pitkälle viety uskottavuus.

Teini-ikä on taatusti ihmisen kurjinta ja ikävintä aikaa. Pakkohan sen on olla, miksi siitäkin muuten muka tehdään niin paljon elokuvia? Itse olen pelkästään viime vuoden aikana katsonut tai arvostellut ainakin tusinan verran erilaisia eri puolilla maailmaa tehtyjä teinidraamoja, mutta näiden tulvalle ei vain näytä tulevan stoppia millään. Teinielokuvat ovat kuin flunssa, josta ei koskaan pääse […]

Arvosteltu: 05.01.2018

Kommentit & Pisteytykset

Dreamer

Teinileffaksi yllättävän hyvät arvioinnit saanut The Edge of Seventeen tarttui mukaan vuokraamon hyllystä. Ja onhan elokuvassa paljon hyvääkin. Huumori on nasevaa ja oikein ajoitettua. Steinfeld vetää roolinsa loisteliaasti ja Harrelson on tyylikkäästi oma itsensä. Tarinakin etenee aina siihen asti hienosti, kunnes on päähenkilön tarinan käänteen aika.

Ja jälleen kerran sorrutaan menemään siitä mistä aita on matalin eli kirjoittamaan koko elokuvan tärkein käännekohta yhteen kohtaukseen. Käytännössä pariin lauseeseen. Halvalla meni siis ja halpa maku jäi kaivelemaan koko loppuillan ajaksi. Miksi tällaisia hölmöyksiä enää tehdään? Ei ole mitään syytä miksei tuo sama kohtaus olisi voinut olla elokuvassa jo tuntia aiemmin.

Hyvä leffa siis munattiin, kun ei tajuttu pyytää ulkopuolista apua sen tärkeimmän kohdan kirjoittamiseen. Siitä 1,5 pinnaa pois. Kokonaisuudelle jää verojen jälkeen 5,5/10.

Pelimies

Keskivertoa parempi ja hauskempi 10-luvun teinikomedia.

⭐️⭐️⭐️⭐️

arg

Jautsi

Sen verran näin alkuun, että pidän melko jännänä sitä, että neljä leffatykkiläistä on päässyt kommentoimaan tätä 2016 valmistunutta elokuvaa jo vuonna 2015.

Lisäisin tähän vielä sen, että vaikka elokuvan lopumpi ratkaisu onkin monelta osin ennalta-arvattava, sisältää se matkan varrella sen verran hauskoja vempautuksia ja sanailua, että nautin katselusta. On tietysti nätit näyttelijät, sekin auttaa.

miqqex
Kivilärvi