Visuaaliset tehosteet näyttävät enemmänkin Linnanmäen Cinemalaitteelta.

16.10.2003 20:22

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:Coronado
Valmistusvuosi:2003

Ei ollut mitään tekemistä, joten tallustelin kohti leffavuokraamoa. Päätin ottaa jonkun aivot narikkaan tyylisen elokuvan, josta saisi nauttia ja viihtyä keston ajan. Silmiini sattui elokuva nimeltä Coronado, jonka kansi oli todella silmiin pistävä. Lentokoneet tulevat läpi putouksen, ylhäällä jättiläismäinen silta ja patsaat sivuilla, sekä alhaalla luki ”vallankumous alkakoon…”. Joten piti ottaa katsastukseen ja tsekata millaisesta meininkistä oli kyse.

Mutta todellisuus oli toista. Coronado oli kauheaa tuubaa, jollaista ei jaksa toista kertaa katsoa. Typerä juoni pähkinänkuoressa. Jotain pahaa on sattunut, yksi heppu on kadonnut kuin tuhka tuuleen jonnekin Coronadon kaupunkiin. Vaimo pakkaa laukut ja lähtee seikkailemaan Keski-Amerikassa. Jostain se sulho on löydettävä, mutta suunnat näyttävät kohti kapinallisia. Olisiko nuo kauheat kapinalliset kaapanneet hepun. Ei ketään kiinnosta.

Ilmi selvästi leffa yrittää saada Indiana Jones tyylistä seikkailuintoa, mutta turhaan. Coronado on turhan yksitoikkoinen elokuva, jota ei edes yritetty saada kunnon elokuvaksi. Kannessa lukee: ”Oscar-voittajilta, jotka tekivät Independence Dayn ja Godzillan visuaaliset tehosteet”. Itse luulin, että kyseessä tulee olemaan hienoja erikoistehosteita –turhaan. Jossain kohdissa visuaaliset tehosteet näyttävät enemmänkin Linnanmäen Cinemalaitteelta. Näyttelijät ärsyttää, ohjaus laahaa, eikä mitään intoa ole selvästikään elokuvaa kohti.

Coronado ei ole viihdyttävä elokuva. Mutta jos katsastaa mielii niin suosittelen enemmänkin vuokrausta kuin ostoa. Kyseessä on kamalaa huttua.

Arvosteltu: 16.10.2003